











































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat ligt aan mijn handschrift, want ik zie nu net dat die van mij ook een cijfer eindigend op 0 heeft Ik had het nogal onduidelijk opgeschreven.
Hmm, blijkbaar toch een andere computer in de CX dus?












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké die van de BX is dus wel hetzelfde op Marktplaats.
Ja, helaas heb ik een andere
En met een andere computer is er nog steeds geen garantie dat het probleem weg is
ik heb er nog een paar liggen, welk nummer heb je nodig? pm me ff met je telefoonnummer..












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gister even bij robbie25cx langs geweest om de computer uit te wisselen, helaas geen resultaat
@ robbie25cx, in elk geval bedankt voor de moeite en de schakelaar
Voordat ik de hele auto overhoop ga halen om naar een kabelstoring te zoeken lijkt het me toch verstandig om eerst de relais onder het reservewiel te vervangen. Ik heb nu geen garantie of deze goed zijn.
Wordt vervolgd…





















Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Laat het maar weten Arjan, we zijn benieuwd.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo we zijn weer tijdje verder.
Inmiddels eerst bij een algemene zaak geweest voor de 2 relais onder het reserve wiel. Deze konden er niet veel meer en verwezen me naar de dealer.
Daar kom ik net vandaan, maar Citroën kan de ABS relais niet meer leveren
Heeft iemand nog iets liggen?
Je zou het eens bij Jan Weijer in Gasselternijveen kunnen proberen.
Die heeft veel gebruikte onderdelen en is niet duur .
Had je dit schema al gezien?
http://www.citrotech.se/cx/t&t/CX-ABS.html
Als ik het goed lees zijn Rp en Rv de twee relais. Zijn het ‘gewone’ auto-relais, van die blokjes? Het lijkt me dat ze dan nog wel te vinden moeten zijn, misschien hebben ze bij de automaterialenzaak wat aan het schema.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanx voor de link
Die ga ik zeker ook even beter gekijken.
Ben net even bij Sans Pareil geweest om andere relais te proberen, maar helaas werkte dit ook niet
Aan de andere kant zijn nu alle onderdelen die ik nu gewisseld heb niet 100% zeker of ze nog werkten dus niets is nog zeker..
Dit wordt nog vervolgd!


Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 23-11-2008
- Xantia 1.8i X
- CX 25 GTI Turbo
- CX 20 RE
- CX 22 TRS
Arjan,
ABS lampje wat brandt, zelfs als je het contact uit hebt staan, kan inderdaad vanalles zijn…
Voordat je het jezelf moeilijk maakt: zet eens een goede, zeer goed opgeladen accu in je CX. Vervolgens starten en dan een paar keer op het rempedaal trappen. Uit eigen ervaring weet ik dat een te lage accuspanning kan zorgen voor een brandend ABS lampje.
Succes ermee!
Mijn Citroënforum foto’s (niet veel): http://www.mijnalbum.nl/Album=SRLEZ8DL












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanx voor je reactie
Het lampje brandt niet als het contact uit staat.
Wel als het contact aan staat maar de motor nog niet draait.
Als de auto gewoon rijdt dan wordt de accu toch ook volledig opgeladen?
ik zal eerst maar eens gaan meten of je sensoren wel een goed signaal produceren. Dit is te meten met een ouderwetse testkast. Zo ver mogelijk loskoppelen(aan de unit) 2 meetpennen er in prikken, en draaien maar met het wiel….... Als het goed is moet je nu een constante curve krijgen op het beeldscherm, is dit niet het geval dan is de sensor(of kabel) stuk….












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zover ik tot nu toe begrepen heb gaat het ABS lampje pas knipperen/branden bij een sensor als je ook echt gaat rijden met de auto
Bij mij brandt die dus al als je het contact aan zet.
Goed de zoek tocht staat nu even stil omdat het geen weer is om met kabels te gaan klooien nu
Veel wordt er nu toch niet meer gereden ook met die pekel, dus we zien het wel.
Tja hoe kom je ook weer aan zo’n kast…
Alle tips blijven natuurlijk welkom!














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het lampje gaat branden bij welke storing van het systeem dan ook.
Gewoon de voltmeter pakken en testen of de sensors het doen. dat kun je heel makkelijk doen: stekker van de abs op de abs modulator opzoeken, even uitzoeken welke pinnen van welke sensor zijn en met iemand gaan rijden met de cx. Tijdens het rijden met de voltmeter op de stekker meten welke sensor mis is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste