Als er een paar honden die last hebben van extreme haaruitval achterin geleefd hebben is stofzuigen een heel erg spannende klus. Ga je over je nek of niet….
Zal zien dat ik een nieuw deksel krijg en deze er op schroeven want als het net zo spannend is als stofzuigen gaat het waarschijnlijk wel lukken
joelle schreef:Karel wat bedoel je eigelijk met zware diesel
Diesel is zo zwaar, dat het minste geringste luchtlekje er voor zorgt dat er lucht in plaats van diesel wordt opgepompt. Je aanvoerleidingen moeten potdicht zijn, anders werkt het niet.
Ich bin ein Breaker
joelle schreef:Het gaat inderdaad over de tzd en volgens de omschrijving hierboven is het een lucas pomp.
De trd heeft ook een lucas pomp en deze heeft nagenoeg geen speling op de asjes dus deksel vervangen lijkt me geen slecht idee.
Tip: voel *nooit* of er speling zit op de as; dat merk je namelijk vanzelf wel aan de lekkage!
Zorg ervoor dat de hevel de aanslagschroef voor max. gaspedaalstand NET niet raakt, dan zet je namelijk extra kracht op de as en daardoor krijg je op den duur ellende.
Is dit een spannende klus of is dit zelf wel te doen.
Ik heb het lekker laten doen, kostte niet zoveel.
Ich bin ein Breaker
Rij anders even langs oudehaske (dieselspecialist).
Waarschijnlijk kan je wel af met nieuwe rubbertjes in het gashevel asje.
En het deksel ook even een nieuwe pakking.
Als je pomp lekken gaat verlies je interne druk en daar willen ze echt heel erg beroerd van gaan lopen!
Kost misschien 20/25E
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
dappieman schreef:Rij anders even langs oudehaske (dieselspecialist).
Waarschijnlijk kan je wel af met nieuwe rubbertjes in het gashevel asje.
En het deksel ook even een nieuwe pakking.Als je pomp lekken gaat verlies je interne druk en daar willen ze echt heel erg beroerd van gaan lopen!
Kost misschien 20/25E
Dat rubbertje vernieuwen werkt wel als het niet teveel is uitgesleten. Volgens mij wil dat bij Bosch pompen nog wel eens goed gaan. Bij Lucas hoor ik toch vaker dat het draaipunt in het dekseltje is uitgesleten en dat dientengevolge het hele dekseltje moet worden vervangen.
PS. ik rij nu links met een aandrijfas (minus het tripoïde huis) die ik 2 jaar geleden van je gekocht had en door een vriend had laten ophalen (samen met een rechter as en een BE1 BX TD bak). Doet het goed
mpostma schreef:dappieman schreef:Rij anders even langs oudehaske (dieselspecialist).
Waarschijnlijk kan je wel af met nieuwe rubbertjes in het gashevel asje.
En het deksel ook even een nieuwe pakking.Als je pomp lekken gaat verlies je interne druk en daar willen ze echt heel erg beroerd van gaan lopen!
Kost misschien 20/25EDat rubbertje vernieuwen werkt wel als het niet teveel is uitgesleten. Volgens mij wil dat bij Bosch pompen nog wel eens goed gaan. Bij Lucas hoor ik toch vaker dat het draaipunt in het dekseltje is uitgesleten en dat dientengevolge het hele dekseltje moet worden vervangen.
PS. ik rij nu links met een aandrijfas (minus het tripoïde huis) die ik 2 jaar geleden van je gekocht had en door een vriend had laten ophalen (samen met een rechter as en een BE1 BX TD bak). Doet het goed
Ja dat klopt inderdaad. Maar voor dat geld wel het proberen waard vind ik..
HAHA wat grappig. Hij reed in die volvo toen. Dat is al een mooi tijdje terug. Zie je trouwens in het echt wel op 30 november.. bij de rollerdag in nijmegen.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
dappieman schreef:
Ja dat klopt inderdaad. Maar voor dat geld wel het proberen waard vind ik..
HAHA wat grappig. Hij reed in die volvo toen. Dat is al een mooi tijdje terug. Zie je trouwens in het echt wel op 30 november.. bij de rollerdag in nijmegen.
Ligt eraan: als je het moet laten doen dan weegt het extra arbeidsloon in geval van een mislukking niet op tegen de kosten van een dekseltje. Als je het zelf kan, dan valt het te proberen.
Hij rijdt nog steeds in die Volvo (inmiddels rond 530.000 km geloof ik). Hihi, ik ben wel benieuwd met die rollerdag
Net even met de bx naar de winkel geweest en hij begint stationair alweer moeilijk te doen.
Dappieman heeft het over een dieselspecialist in Oudehaske toeval of niet moet morgen voor mijn werk waarschijnlijk naar een vuilverwerkingsbedrijf in oudehaske problemen met een thermostaathuis (zit in de gasmotoren dus weinig kennis van diesel)waarschijnlijk krom deze kon ik laten vlakken bij een revicie bedrijf in oudehaske is vast zelfde bedrijf lijkt me dus als ze de onderdelen op voorraad hebben neem ik het gelijk mee.
Vandaag eindelijk weer tijd gehad om naar de bx te kijken , heb van de week wel informatie ingewonnen dus op de juiste manier stationair afgesteld.Hij loopt weer perfeckt stationair en de diesellekkage is helemaal vanzelf overgegaan(vaag). Maar er zit wel speling op de asjes.
Maandag ben ik vrij dus dan laat daar even naar kijken en als het wel nodig is moet er maar een nieuw deksel op.