Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
citro-power schreef:DIEHARD schreef:7500 Euro kosten met zelf werkzaamheid is zeer zwaar overdreven denk ik.
.
Dat denk ik niet dat het overdreven is.
Even een rekensommetje:
- lassen 1000 euro
- overspuiten 2500 euro
- bekleding opnieuw overtrekken 1500 euro
- technisch klaarmaken 1500 euro
- velgen spuiten en nieuwe Michelin banden 750 euro
- tectyleren 600 euro
- onvoorziene kosten 500 euro.En je bent er al overheen. En ik denk dat als je bezig bent het niet eens red voor dit bedrag. Tegenvallers zijn er immers altijd.
Maar dan hebben we het wel over het betere restaureren he en niet dat opknapwerk wat veel aan GS/A’s gedaan word.Ligt er natuurlijk wel aan hoeveel je zelf kan en wat je uitbesteed. Maar er zijn dingen die jezelf nooit zo mooi kan.
Prijzen zijn natuurlijk ter indicatie , het 1 kan goedkoper uitvallen dan het ander.
Beste Frank,
Zoals je leest zeg ik 7500 Euro met zelfwerkzaamheid.
Dan lijkt het mij een beetje onnozel om vervolgens alle kosten voor uitbesteding van de werkzaamheden op een rijtje te gaan zetten.
Groeten,
Mattijs
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Ik zou deze GSA reuze graag als project er bij halen, puur omdat ik met mijn groene GSA niets meer kan, en ik die mooi zou kunnen opofferen. Het ontbreekt mij echter aan zin/tijd/geld. (leuk joh, drukke school aan de andere kant van nederland)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
hee verrek!
die staat in heerenveen
ik hem daarwel eens zien staan!
ik heb ook door de hekken gekeken zag er niet raar uit!
600 stond er op
beetje veel van het goede vind ik zelf dacht ik eerst aan 400
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik heb er zelfs nog 350 euro van kunnen maken maar, zoals bekend, niet gekocht. Als iemand ‘m komt halen is die gast volgens mij al lang blij… Dus vermoedelijk kan er nog wel wat af. Puur verkooptechnisch gezien is het eigenlijk een sloper.
De plussen en minnen van deze auto staan verder naar het begin toe omschreven in dit topic. Ik denk dat ze te redden valt maar als ik er zelf aan wil beginnen dan betekent dit dat ik álles van de grond af zal moeten leren. Van lassen tot motorrevisie… Dit lijkt me erg leuk, maar ik heb geen dik budget en ook geen sleutelruimte en materiaal hiervoor. Een brug te ver dus.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DIEHARD schreef:[Beste Frank,
Zoals je leest zeg ik 7500 Euro met zelfwerkzaamheid.
Dan lijkt het mij een beetje onnozel om vervolgens alle kosten voor uitbesteding van de werkzaamheden op een rijtje te gaan zetten.Groeten,
Mattijs
Beste Mathijs ,
Dat van “eigen beheer” had ik wel gelezen hoor maar jij weet ook drommels goed dat als je iets netjes doen wil niet alles in eigen beheer mogelijk is.
En dan heb ik het bijvoorbeeld over het overspuiten van de auto , het opnieuw laten bekleden van het interieur , een goede en juiste tectyl behandeling.
Goed vakkundig lassen kan ook lang niet iedereen en dan tikken de uren ook lekker door.
Tevens zijn de onderdelen ook niet te geef. Nieuwe banden bijvoorbeeld kosten ook al rond de 125 per stuk en dat x 4. Motor droog maken met nieuwe distributie ben je ook al 350 euro verder.
Als je die kosten bijelkaar optelt kom je al een heel eind naar het bedrag wat jij opnoemde.
En Mattijs , zoals ik al zei , we hebben het hier over restaureren en niet over oplappen. Het eind resultaat moet dus wel super zijn , wat de GS/A ook waard is.
En onder restaureren versta ik niet overspuiten onder de carport met een spuitsetje van de Gamma voor 2 tientjes en nieuwe stoelhoezen halen bij de Halforts in de aanbiedingsbak.
Ik denk dat daar het verschil zit.
En “een beetje onnozel” wat jij schrijft vat ik maar niet persoonlijk op omdat ik het hier graag netjes houden wil.
Ik wil dan ook niet eigenwijs doen maar als er 1 is die een beetje op de hoogte is met GS/A’s en prijzen van onderdelen en restauratie’s die daarbij horen dan ben ik dat wel.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Jongens…. laten we elkaar nu niet onnozel gaan noemen. Je kunt opknappen, en opknappen. Waar ik mee wil zeggen dat je hem inderdaad voor een flink bedrag zeer netjes kunt krijgen. Voor veel minder is het goed mogelijk om een kwalitatief degelijke basis neer te zetten waarbij je qua uiterlijk diverse consessies doet.
Stoelhoesjes; jammer dan! Perfect lakwerk; jammer! Maar wel een droge motor, laswerk + strak geconserveerde bodem en de hydrauliek op orde.
En ik kan mij prima voorstellen dat je je dan een hoop lol kunt beleven. Maar ik snap de purist ook absoluut.
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 30-04-2004
- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Xantia Break Exclusive 2.0 16V
- (Grand) C4 Picasso 1,6 HDI Ligne Prestige
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
Een jaar of 2 geleden heb ik deze GSA ook al eens bekeken, hij stond toen nog binnen en was in een redelijke staat.
Er zat idd wel laswerk aan, maar niets onoverkomelijks. De motor liep toen trouwens wel gelijk en hij kwam ook netjes de lucht in.
De eigenaar wou alleen niet verder zakken dan 750,- en dus heb ik hem toen laten staan…..........was net boven mijn budget
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
patje74 schreef:Stoelhoesjes; jammer dan! Perfect lakwerk; jammer! .
We hadden het over restaureren , daar horen geen stoelhoesjes en slecht lakwerk bij in mijn ogen.
Tuurlijk kun je net zoveel plezier beleven met een GS/A die opgeknapt is naar je eigen wensen en of portemonai. Een ieder heeft ook zijn eigen beleving van onze hobby. De 1 wil het perfect , de ander is blij als het maar rijd.
Maar dat was niet de insteek van deze “discussie”. Dat ging over restauratie voor 7500 eurie , wat heel erg krap word in mijn ogen.
En ik kan het weten , zie dit topic:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=186994
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Frank,
Het is niet kwaad bedoeld, ik wil alleen maar zeggen het hoeft niet altijd perfect. Natuurlijk is het vaak mooier als echte vakmensen het doen, maar je kunt het zelf ook best netjes maken, als je maar geduld hebt en goed je best doet. Natuurlijk kost het je dan zelf erg veel tijd.
Ik kan ook enorm genieten van echte gebruiks GSAs, zoals die dit jaar op de ALV was, de auto ziet er niet uit, maar hij heeft gewoon dik 300.000km erop staan en wordt nog dagelijks gebruikt, prachtig toch!
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Daar kan ik me bij aan sluiten. Zoveel mensen, zoveel wensen.
En over prijzen kun je idd discussiëren, maar of het zinvol is?
De 1 neemt genoeg met gewoon goed voor “weinig” de ander moet het perfect voor “veel”.
En het hangt ook een hoop van de adresjes af, waar je terecht kan, en natuurlijk wat je zelf kunt doen.
Maar goed, we hoeven elkaar idd niet “te na” te komen, natuurlijk.
Groeten, Ed
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DIEHARD schreef:Frank,
Het is niet kwaad bedoeld, ik wil alleen maar zeggen het hoeft niet altijd perfect. Natuurlijk is het vaak mooier als echte vakmensen het doen, maar je kunt het zelf ook best netjes maken, als je maar geduld hebt en goed je best doet. Natuurlijk kost het je dan zelf erg veel tijd.
Ik kan ook enorm genieten van echte gebruiks GSAs, zoals die dit jaar op de ALV was, de auto ziet er niet uit, maar hij heeft gewoon dik 300.000km erop staan en wordt nog dagelijks gebruikt, prachtig toch!
Heb je gelijk in en dat geef ik ook al aan dat een ieder zijn hobby op zijn eigen manier beleeft.
En dat kan bij de 1 een tot in de puntjes gerestaureerde auto zijn maar ook bij de ander 1 met alle kleuren van de regenboog en met 3 ton op de teller. Ieder zijn eigen.
Maar als je het over restaureren hebt , en daar ging het om , is daar maar 1 manier voor en dat is alles goed aanpakken. En dat kost geld.
En dan kun je inderdaad zelf heel ver komen maar je hebt vaak zelf niet de vakmanschap in handen omdat je heel veel niet dagelijks doet en de profesionals wel. En er zijn punten die je zelf helemaal niet kan , zoals b.v. verzinken van alle boutjes/moertjes.
En goedkoop en perfect werk gaat bij in mijn ervaring niet geheel samen.
Uitzonderingen daar gelaten , o.a. als je een goede kennis in de branche hebt o.i.d.
Maar we gaan weer on topic.
Wie gaat deze GSA ophalen en klaarmaken ??? Jij lijkt me er de perfecte man voor Mattijs.
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Ik heb al een zelfde GSA Spécial gehad. Als ik er nog één bijneem wordt het een Beige GSA Club Break, zoals die uit Kropswolde. Of een GS X/X2 in Orange Teneré. Of misschien een GS/GSA Service.
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Die beige in Kropswolde schijnt 2 gaten te hebben in de voeten-bakken, van zo’n 10 x 10 cm, en heeft 2 nieuwe bollen achter nodig. Verder zou die wel goed zijn. Meer weet ik er ook niet van, maar het is wel een aardige auto.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Eemspoort schreef:Die beige in Kropswolde schijnt 2 gaten te hebben in de voeten-bakken, van zo’n 10 x 10 cm, en heeft 2 nieuwe bollen achter nodig. Verder zou die wel goed zijn. Meer weet ik er ook niet van, maar het is wel een aardige auto.
Hij heeft ook nog een plek op de bestuurders deur en een deuk in de achterklep, dus dat komt er ook nog bij. Maar verder ziet hij er erg goed uit. Ik heb van de week trouwens nog even bij Timmer in Hoogkerk gekeken, staat ook nog een schitterende GSA, in bijna nieuw staat, maar daar is de prijs dan ook naar..
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DIEHARD schreef:Of misschien een GS/GSA Service.
Daar zijn wel meer liefhebbers voor te vinden.
Die GSA bij Timmer vind ik persoonlijk niet eens zo heel bijzonder.
De km. stand is leuk maar kleur en uitvoering niet.
En een idioote prijs natuurlijk , net als die GS Beak.
En over die GSA in Kropswolde,
Als er een gaatje in de vloerplaat zit dan kun je ervan uit gaan dat je de gehele dubbele vloerplaat aan het vervangen moet. Als je daar eenmaal in begint te slijpen word de plek alleen maar groter en slechter.
Het blijft dus niet bij een plekje van 10x10.