Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Mm ik weet niet. Misschien ruilt hij de wagen eerder in op een XM V6 ofzo. Het maakt niet echt zoveel uit, een andere kopen kan ook Alhoewel dit wel een leuk exemplaar is met lichtmetaal, schuifdakkie en alcantara
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Citroenbx schreef:paso schreef:Een Sierra?
Heb je al een hoed dan? ops:Ik rij met een C5..??? je moet me niet uitleggen wat een ouwe lullen bak is, haha.
En de enigste sierra die ik ook wil is de 4deurs Sapphire Cosworth, das gewoonweg de enigste die me interesseert…
Liefst in het wit of donker grijs.
XJS? of originele motor behouden, zit je alleen met een kl*te 3bak erachter, of een blok en bak van een 760i erin, die heb je incl bak en al voor 500euro als je wat zoekt.
Lekker injectiesysteem erop en dan heb je de eerste betrouwbare Jag!
Uhhhhhhhh… sjef: een v12 van een jag gaat bij normaal gebruik NIET stuk. Een 3 bak? Wat moet je met meer: het ding looopt bij 100 km/h 1750 toeren per min…...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Dat kan Yuri, ken er niks van.
Dat ie bij 100/uur 1750toeren loopt is idd goed, kan het origineel blok erin blijven
Maargoed, dat zijn toekomstplannen
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Een de tomaso pantera, gewoon omdat ik de naam wel leuk vind
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Geen idee, de XM was vandaag weer eens in z’n element….
GSA vanwege het sentimentele karakter of een CX voor de hobby en een euuhh V70 T5 automaat vanwege het 5-cilinder geluid. Maar het zal wel uitdraaien op een C5 V6 break aut6
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
graddus schreef:Een de tomaso pantera, gewoon omdat ik de naam wel leuk vind
Dat is ook een knap staaltje techniek.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:graddus schreef:Een de tomaso pantera, gewoon omdat ik de naam wel leuk vind
Dat is ook een knap staaltje techniek.
mwah, technisch niet zo byzonder hoor. gewoon een forse Amerikiaanse V8
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:paso schreef:graddus schreef:Een de tomaso pantera, gewoon omdat ik de naam wel leuk vind
Dat is ook een knap staaltje techniek.
mwah, technisch niet zo byzonder hoor. gewoon een forse Amerikiaanse V8
Als je die stationair hoort draaien ....
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik wil mijn ZXje nog wel ff houden, of als de portemonnee het ooit toelaat de Furio verruilen voor de 2.0 16v…
Mocht ik naar groter moeten, gaat mijn oog uit naar de Grand C4 Picasso. Mocht ik dan ooit nog geld hebben, misschien een SM of een XM 3.0 V6
het liefst een c5 v6, zwart met alles erop en eraan D , maar het gaat een xsara worden roll
ZX 1.4 break ‘95
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
De volgende? Nummer 36 in de lijst? ops:
Nah ja, de GT gaat niet weg voorlopig, daar wordt nog volop in geïnvesteerd
Wel heb ik wensen, die ooit zomaar ineens naast de GT zouden kunnen staan:
LADA Niva, de echte met 1600 carb motor
LADA 1500
Mitsubishi (gatverdamme ) Sapporo 2.0 GS uit ong. 78/79
BX GTI 16V MkI (über )
Matra Simca Rancho
Niet geheel toevallig: drie van de bovenstaande modellen zijn ooit in het bezit geweest van mijn vader én hebben een onuitwisbare indruk op me gemaakt. Sentiment is dus het waarom. Daarnaast vind ik moderne auto’s over het algemeen niet (lang) mooi. Zelfs de nieuwe troenen niet, muv de C4 Picasso.
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Eerst een andere Acadiane ipv de huidige gare rotte bak, uhhhh Aca bedoel ik.
En over een paar jaar de C3 HDi vervangen door een C1 op LPG.
Kost bijna niks meer, 40 euries mrb per jaar vanaf 1 jan 2009 ook voor LPG !!
En bijna 1 op 20 op gas…..... dat wordt belastingcentjes uitsparen ..... en dan Wouter Boskabouter uitlachen .
Je moet wel een paar kilometertjes maken met zo’n bakkie wil LPG lonend zijn, maar dat lukt wel als je per jaar een kleine 40.000 km rijdt.
Jeroen
Hilko16TZI schreef:
LADA Niva, de echte met 1600 carb motor
Is de 1700I geen echte? Die lijkt mij in elk geval beter waterbestendig, de 1600 had hier off road nogal eens problemen mee.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
paso schreef:Hilko16TZI schreef:
LADA Niva, de echte met 1600 carb motorIs de 1700I geen echte? Die lijkt mij in elk geval beter waterbestendig, de 1600 had hier off road nogal eens problemen mee.
Jawel, maar mijn vader had dus de 1600. Russische tank. Verbruik 1 op 7 of zoiets. Hij heeft ‘m ook maar een jaartje gehad. Buiten dat vind ik dat zo’n oostblokorgel met carburateur hoort te zijn. Overigens was de Niva van m’n vader wel waterdicht, dat hebben we meerdere malen geprobeerd.
Hilko16TZI schreef:paso schreef:Hilko16TZI schreef:
LADA Niva, de echte met 1600 carb motorIs de 1700I geen echte? Die lijkt mij in elk geval beter waterbestendig, de 1600 had hier off road nogal eens problemen mee.
Jawel, maar mijn vader had dus de 1600. Russische tank. Verbruik 1 op 7 of zoiets. Hij heeft ‘m ook maar een jaartje gehad. Buiten dat vind ik dat zo’n oostblokorgel met carburateur hoort te zijn. Overigens was de Niva van m’n vader wel waterdicht, dat hebben we meerdere malen geprobeerd.
ding is natuurlijk ook nog met de D9B PSA diesel geleverd.
Maar ik vind die Saporro eigenlijk interessanter uit je lijstje.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.