Ik zou graag asap mijn uitlaatspruitstuk monteren en wil geen weekje wachten op een correct onderdeel
Nu ligt dit niet bij de autoonderdelen handelaar om de hoek…Daarom ben ik op zoek naar een mogelijke vervanger.
Ik heb begrepen dat een CX kan, alsook van één of ander Honda en van een ‘Duitse Ford V6’, wat dat ook moge zijn.
Iemand die hier meer over weet of suggesties heeft?
Bedankt
Walther
DX2 motor (dubbele uitlaat)
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971
Totaal aantal Berichten: 11780
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Duitse Ford V6 = 2.0/2.3/2.8 liter ‘Cologne’ V6 die damals in de Granada en de Taunus voorkwam, schat ik zo in. Ik kan me verder geen specifiek Duitse Ford V6 voor de geest halen. Maar misschien dat je op basis van die autotypen verder komt…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
CX kan. Zelfde blok.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:CX kan. Zelfde blok.
Niet alle CX’en hebben de zelfde pakkingen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En als je wel op de goede pakkingen wacht, dan denkt de leverancier dat je 42mm op het blok moet hebben - dezelfde maat als bij de overgang naar de dubbele pijp. Als dat dan toch beter 38mm kan zijn, dan wordt je DX4-blok door de leverancier alsnog tot 2 liter bestempeld ...
Duitse Ford V6 zijn de vroegere Taunusblokken (17m, 20m, 26m): 2l, 2.3l en de 2.6l. De 2.5l en de 3.0l zijn Engels en komen nog uit de Zephyr en Zodiac. De 2.5l zag ik het laatst in een Engelse Granada. Alle andere zijn nog lang gebruikt in Ford Taunus, Capri, Consul en Granada. Maar uh, kun je wel snel aan pakkingen voor die motoren komen?