Mijn gsa 1.3 uit 1980 rijd de laatste tijd niet meer op de choke. D.w.z als je koud gaat rijden en de choke staat nog uit dan verzuipt de motor.Het is alleen mogelijk om met de choke ingedrukt te rijden en als ik dan bij een stoplicht kom snel de choke weer uittrekken zodat ie niet afslaat. Stationair loop de motor alleen mooi als de choke ongeveer half uitgetrokken is,als ik hem verder uittrek verzuipt ie weer. Als het stoplicht weer op groen gaat moet ik dus de choke weer indrukken en wegrijden. Dit alles is wel te doen hoor maar ik wil er van af. Na onderzoek heb ik geconstateerd daat het vacuumpotje van de choke overleden is. Mijn vraag daarom., Heeft iemand voor mij zo,n choke vacuumpotje voor een solex carb. liggen?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Niemand? tips om het op een andere manier te fixen zijn ook welkom.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Niet een manier om te fixen , wel een andere tip.
Gooi die Solex carbu weg en monteer een Weber. Loopt veel mooier rond en op de choke helemaal.
Ik vind het een probleem bij Solexen dat ze erg beroerd lopen op de choke en onregelmatig bij warme motor.
Hoef je niet opzoek naar een vacuumpotje , echter wel naar een andere carburateur.
Tevens moet je dan een andere gaskabel , luchtfiltermond , hotspot.
Maar dan heb je wel wat , een erg mooi lopende GSA.
Dat ben ik wel met je eens haha, mijn blauwe gsa heeft een weber en die loopt idd veel mooier zowel met als zonder choke. Is het vervangen van die hotspot erg veel werk> de rest lijkt me wel mee te vallen dus als iemand een weber carb.hotspot gaskabel en luchtfiltermond voor een redelijke prijs heef t liggen hou ik me aanbevolen.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Art schreef:Dat ben ik wel met je eens haha, mijn blauwe gsa heeft een weber en die loopt idd veel mooier zowel met als zonder choke. Is het vervangen van die hotspot erg veel werk> de rest lijkt me wel mee te vallen dus als iemand een weber carb.hotspot gaskabel en luchtfiltermond voor een redelijke prijs heef t liggen hou ik me aanbevolen.
Je moet het gehele inlaatspruitstuk eraf halen en dan met de andere onderdelen en nieuwe pakkingen weer opbouwen.
Valt op zich mee. Het zoeken naar een ander neemt meer tijd in beslag
Ik heb er in elk geval geen 1 , ik hou ze om de solexen te vervangen.
Als je lid bent van de vereniging moet je even naar het magazijn begin volgend jaar , nu winterstop , daar liggen ze wel.
Klopt als een bus ik heb bij mijn GSA-Special (NF-88-XX) de oude van Han) Ook de solex voor een Weber vervangen je kent hem niet weer veel fijner af te stellen ook
Hoi,
Als je niets in NL kunt vinden, dan heb ik het volgende in IT:
Carbu gebruikt Weber 30 DGS 16/250 W96/50 (GSA 1300 mech vanaf AM 1981) code 95 558 103
Hotspot gebruikt Weber voor GS\A
Aanzuigmof nieuw Weber code GX 03 195 02A
Gaskabel nieuw Weber code 5 490 627
Vaccuum potje Weber code 5 476 993 (voor welk model weet ik niet)
Ik ben lid van de vereniging, dus zal in het voorjaar dan wel is even gaan kijken mocht ik in de tussentijd niets tegenkomen. Ik moet nog meer onderdelen hebben waarschijnlijk dus kan alles in 1 keer.
@ docter pallas.
Wat wil je voor de onderdelen hebben en kan je ze dan naar nederland halen of is het van iemand anders waar ik mee moet onderhandelen?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Art schreef:@ docter pallas.
Wat wil je voor de onderdelen hebben en kan je ze dan naar nederland halen of is het van iemand anders waar ik mee moet onderhandelen?
Dit gaat helemaal goed komen denk ik. Hij verstuurd volgens mij wel , geen probleem.
Art schreef:
@ docter pallas.
Wat wil je voor de onderdelen hebben en kan je ze dan naar nederland halen of is het van iemand anders waar ik mee moet onderhandelen?
Ik heb je een prive berichtje gestuurd.
Nog een vraag voor de mensen die al vaker een ombouw gedaan hebben naar weber. Zit er nog verschil in de bediening van de carburateurs dwz de hefboom met die terugtrekveer?
En is het mogelijk een weber bedoeld voor c-matic te gebruiken voor een handbak variant? De verschillen zitten namelijk in de afstelling van de klepopeningen en het stationaire toerental, of is er nog meer?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je bedoelt toch waar de gaskabel om komt ? Ja , daar zit ook nog het verschil in. Die moet je er ook nog bij hebben.
Ik heb geen ervaring met C- Matic carburateurs qua verschil.
Die bedoel ik ja. Iemand zo,n ding liggen?
Verder lijkt het erop dat ik zo,n beetje overal aan kan komen.
Carb is een beetje een twijfel gevalletje maar in principe moet het kunnen denk ik zelf
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Voor de duidelijkheid, Art zoekt deze installatie.