Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Bedoel je dat je zeg een seconde last, dan het geheel weer laat afkoelen, dan weer het resterende stukje, etc? Je krijgt dan wel een beetje een “overscheiten” effect in mijn (geringe) ervaring.
Ook is het zo dat de rand van het gat enigszins verkoolt door het lassen, dus dan moet je het weer zo goed mogelijk schoonmaken voordat je het volgende stukje gaat doen, en dat lukt niet altijd goed. Dan heb je de tweede keer weer meer kans op wegbranden etc…
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Wat voor apparaat heb jij?
Ik heb zo’n cebora aangeschaft bij rustbusters.
Op zich een prettig apparaat, je ziet alleen niet met hoeveel amp je last,
er zitten iets van 7 standen op geloof ik.
Ik heb die proplassen gedaan op stand 3 met de draaddoorvoer op 4 en gas op 6 liter p min .
Dan deed ik af en toe nog een steeklasje om het gat wat beter op te vullen.(dit na afkoelen natuurlijk)
groeten Peter.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Same here. Zij raden stand 5 aan voor het proplassen, maar dat is echt veel te zwaar. Ik deed meestal stand 3 of 4, draadsnelheid op 4 inderdaad.
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
fluidphreak schreef:Bedoel je dat je zeg een seconde last, dan het geheel weer laat afkoelen, dan weer het resterende stukje, etc? Je krijgt dan wel een beetje een “overscheiten” effect in mijn (geringe) ervaring.
Ook is het zo dat de rand van het gat enigszins verkoolt door het lassen, dus dan moet je het weer zo goed mogelijk schoonmaken voordat je het volgende stukje gaat doen, en dat lukt niet altijd goed. Dan heb je de tweede keer weer meer kans op wegbranden etc…
Bij Mig kan je op een later tijdstip het andere deel dichtmaken. Is overscheiten inderdaad. Eventueel eerst met de staalborstel er overheen.
Voor plaatwerk is het helemaal niet nodig zo door en door te lassen. Er komt niet veel kracht op. Teveel energie geeft alleen maar spanningen in de deur…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Voor plaatwerk is het helemaal niet nodig zo door en door te lassen.
Ik ben ook nog van plan om de naden te vertinnen, dan soldeer je de boel toch ook nog aan elkaar?
groeten Peter.
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
pavang schreef:Voor plaatwerk is het helemaal niet nodig zo door en door te lassen.
Ik ben ook nog van plan om de naden te vertinnen, dan soldeer je de boel toch ook nog aan elkaar?
.
JUIST! dan is doorlassen al helemaal niet nodig!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Vandaag weer aan de deur gewerkt.
De binnenbak zit erin, en ik ben erg tevreden over het resultaat.
Nu nog de naden vertinnen en de buitenhuid erop, dit is voor volgende week.
Het lassen gaat steeds beter, het is toch een kwestie van veel doen.
Op de binnenkant van de deur (buitenhuid) kom ik een geplakt soort bitumenmateriaal tegen.
Is dit om trillen en doorbuigen tegen te gaan? en is het noodzakelijk om het weer terug te plaatsen?
Hierboven zie je dat spul zitten.
Nog een paar plaatjes van het laswerk:
Hierboven de buitenhuid die 1,5cm onder de oude komt te zitten.
Ik begin het steeds leuker te vinden dat plaatwerken
Groeten Peter.
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Goed bezig Peter!
Ziet er echt goed uit op de foto’s. Als ik zie dat het jou zo goed afgaat, kan zelfs ik het misschien ook wel leren.
Zonder gein: ga zo door, ziet er keurig uit.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Wat doe je met dat houten malletje bij de deur, Peter?
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Mooi werk Peter, ziet er strak uit. Ga zo door!
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
GW-tje
Wat doe je met dat houten malletje bij de deur, Peter?
Ik heb eerst houten malletjes gemaakt op de oude situatie ook wat betreft de bolling in de buiten huid.
Ik had in het draadje van fluidfreak gelezen dat het moeilijk was om de bolling er weer in te krijgen.
Dus toen heb ik overal een malletje voor gemaakt ook voor de hoeken.
Groeten Peter.
[/img]
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Erict schreef:Mooi werk Peter, ziet er strak uit. Ga zo door!
Eens!
Wel blijven posten, hoor, elke woensdagavond kijk ik er al naar uit!!
geweldig man!
Ik wist niet dat jij zon technische knobbel had.
Zeer goed bezig.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Wolfman schreef:
geweldig man!
Ik wist niet dat jij zon technische knobbel had.
Het is in dit geval meer een kwestie van “de aanhouder wint”.
Ik doe het op m’n gemak en als het even tegenzit stop ik er mee, om dan een andere keer weer fris te beginnen.
Het is voor mij ook de eerste keer dat ik een autodeur uit elkaar slijp en er een stuk inlas.
Vlietmansje schreef:
Wel blijven posten, hoor, elke woensdagavond kijk ik er al naar uit!!
Ik blijf posten (tot vervelens toe )
groeten Peter.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ziet er erg netjes uit, mooi werk!