14 van de 53
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
De DS van pavang
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 06 november 2008 01:06 PM
  [ # 196 ]

Bedoel je dat je zeg een seconde last, dan het geheel weer laat afkoelen, dan weer het resterende stukje, etc? Je krijgt dan wel een beetje een “overscheiten” effect in mijn (geringe) ervaring.  Wink

Ook is het zo dat de rand van het gat enigszins verkoolt door het lassen, dus dan moet je het weer zo goed mogelijk schoonmaken voordat je het volgende stukje gaat doen, en dat lukt niet altijd goed. Dan heb je de tweede keer weer meer kans op wegbranden etc…

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 06 november 2008 01:33 PM
  [ # 197 ]

Wat voor apparaat heb jij?

Ik heb zo’n cebora aangeschaft bij rustbusters.
Op zich een prettig apparaat, je ziet alleen niet met hoeveel amp je last,
er zitten iets van 7 standen op geloof ik.
Ik heb die proplassen gedaan op stand 3 met de draaddoorvoer op 4 en gas op 6 liter p min .
Dan deed ik af en toe nog een steeklasje om het gat wat beter op te vullen.(dit na afkoelen natuurlijk)


groeten Peter.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 06 november 2008 03:02 PM
  [ # 198 ]

Same here. Zij raden stand 5 aan voor het proplassen, maar dat is echt veel te zwaar. Ik deed meestal stand 3 of 4, draadsnelheid op 4 inderdaad.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 november 2008 03:22 PM
  [ # 199 ]
fluidphreak schreef:

Bedoel je dat je zeg een seconde last, dan het geheel weer laat afkoelen, dan weer het resterende stukje, etc? Je krijgt dan wel een beetje een “overscheiten” effect in mijn (geringe) ervaring.  Wink

Ook is het zo dat de rand van het gat enigszins verkoolt door het lassen, dus dan moet je het weer zo goed mogelijk schoonmaken voordat je het volgende stukje gaat doen, en dat lukt niet altijd goed. Dan heb je de tweede keer weer meer kans op wegbranden etc…

Bij Mig kan je op een later tijdstip het andere deel dichtmaken. Is overscheiten inderdaad. Eventueel eerst met de staalborstel er overheen.
Voor plaatwerk is het helemaal niet nodig zo door en door te lassen. Er komt niet veel kracht op. Teveel energie geeft alleen maar spanningen in de deur…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 06 november 2008 03:35 PM
  [ # 200 ]

Voor plaatwerk is het helemaal niet nodig zo door en door te lassen.

Ik ben ook nog van plan om de naden te vertinnen, dan soldeer je de boel toch ook nog aan elkaar?

groeten Peter.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 november 2008 03:46 PM
  [ # 201 ]
pavang schreef:

Voor plaatwerk is het helemaal niet nodig zo door en door te lassen.

Ik ben ook nog van plan om de naden te vertinnen, dan soldeer je de boel toch ook nog aan elkaar?
.

JUIST! dan is doorlassen al helemaal niet nodig!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 12 november 2008 10:58 PM
  [ # 202 ]

Vandaag weer aan de deur gewerkt.
De binnenbak zit erin, en ik ben erg tevreden over het resultaat.

Nu nog de naden vertinnen en de buitenhuid erop, dit is voor volgende week.
Het lassen gaat steeds beter, het is toch een kwestie van veel doen.
Op de binnenkant van de deur (buitenhuid) kom ik een geplakt soort bitumenmateriaal tegen.
Is dit om trillen en doorbuigen tegen te gaan? en is het noodzakelijk om het weer terug te plaatsen?

Hierboven zie je dat spul zitten.
Nog een paar plaatjes van het laswerk:

Hierboven de buitenhuid die 1,5cm onder de oude komt te zitten.
Ik begin het steeds leuker te vinden Smile dat plaatwerken

Groeten Peter.

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 12 november 2008 11:11 PM
  [ # 203 ]

Goed bezig Peter!
Ziet er echt goed uit op de foto’s. Als ik zie dat het jou zo goed afgaat, kan zelfs ik het misschien ook wel leren.

Zonder gein: ga zo door, ziet er keurig uit.

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 13 november 2008 12:09 AM
  [ # 204 ]

Wat doe je met dat houten malletje bij de deur, Peter?

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 13 november 2008 12:31 AM
  [ # 205 ]

Mooi werk Peter, ziet er strak uit. Ga zo door!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 13 november 2008 12:05 PM
  [ # 206 ]

GW-tje  
Wat doe je met dat houten malletje bij de deur, Peter?

Ik heb eerst houten malletjes gemaakt op de oude situatie ook wat betreft de bolling in de buiten huid.
Ik had in het draadje van fluidfreak gelezen dat het moeilijk was om de bolling er weer in te krijgen.
Dus toen heb ik overal een malletje voor gemaakt ook voor de hoeken.

Groeten Peter.

[/img]

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 13 november 2008 12:19 PM
  [ # 207 ]
Erict schreef:

Mooi werk Peter, ziet er strak uit. Ga zo door!

Eens!  bravo

Wel blijven posten, hoor, elke woensdagavond kijk ik er al naar uit!!

knuffel

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 november 2008 02:01 PM
  [ # 208 ]

geweldig man!
Ik wist niet dat jij zon technische knobbel had.  Shocked

Zeer goed bezig.  halelujah

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 13 november 2008 11:48 PM
  [ # 209 ]

Wolfman schreef:

geweldig man!
Ik wist niet dat jij zon technische knobbel had.

Het is in dit geval meer een kwestie van “de aanhouder wint”.
Ik doe het op m’n gemak toilet en als het even tegenzit stop ik er mee, om dan een andere keer weer fris te beginnen.
Het is voor mij ook de eerste keer dat ik een autodeur uit elkaar slijp en er een stuk inlas. Cool


Vlietmansje schreef:

Wel blijven posten, hoor, elke woensdagavond kijk ik er al naar uit!!

Ik blijf posten (tot vervelens toe sleepy )

groeten Peter.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 14 november 2008 11:15 AM
  [ # 210 ]

Ziet er erg netjes uit, mooi werk!

Profiel  
 
 
14 van de 53
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook