2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Ax turbo project
Rooney
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 15 oktober 2008 02:06 PM
  [ # 16 ]
R&DY; schreef:

Dit kun je natuurlijk ook doen:

1.6 16v van een saxo vts erin lepelen…


Deze is ook nog is gekieteld. 150-160 pk. Houdt op het ciruit een impreza gt turbo bij. Zelf op het rechte stuk.

Effe serieus wie gaat er nou een 16v in zijn AX plaatsen Rolling Eyes

Deze was toch ook bij vroemdag vorig jaar @ Zolder? Gaat hij dit jaar weer?

AX Soupapes 16 cool smirk 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm

Profiel  
 
AX GT MUSKETIER
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 24-06-2004

Gepost: 15 oktober 2008 06:08 PM
  [ # 17 ]

Ja dit jaar is hij ook weer op Zolder!!!

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 15 oktober 2008 07:23 PM
  [ # 18 ]

Op 205gti.com staat een verhaal van een 205 1.4 turbo.
Het verhaal werkt niet meer, waarom weet ik niet.


Maar ik weet de strekking dat de blokken niet lang leven hadden.

Overigens heeft een 1.1 betere gegevens dan een 1.4 de bussen zijn dikker. Niet voor niets dat men bij peugeot een 1.3 rally uitbracht. De 1.4 motoren zouden in de soep draaien.

Dus als je voor goede koeling zorgt, iets waar het blok nogal moeite mee heeft, dan zou het een eind moeten komen.

Overigens zou ik de turbo druk niet al te drastich omhoog schroeven. Blijft maar een alu blokje..

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Rooney
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 15 oktober 2008 07:49 PM
  [ # 19 ]
AX GT MUSKETIER schreef:

Ja dit jaar is hij ook weer op Zolder!!!

Beter Very Happy

Eens kijken hoe hij het allemaal gedaan heeft en inspiratie op doen Cool

Ontopic;

Waarom geen 1.6 onderblok er zijn d’r bij die olie koeling hebben op de bodem van de zuiger.

AX Soupapes 16 cool smirk 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm

Profiel  
 
KMvrtr
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 12-06-2004

Gepost: 06 november 2008 01:52 PM
  [ # 20 ]
Rooney schreef:

Effe serieus wie gaat er nou een 16v in zijn AX plaatsen Rolling Eyes

Ja, wie zou dat nou doen….
Wink
Laughing

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 06 november 2008 02:30 PM
  [ # 21 ]

Waarschijnlijk dezelfe gek die een wedstrijd met een bmw gaat racen op een bekende ring in Dland

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Rooney
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 06 november 2008 08:41 PM
  [ # 22 ]
KMvrtr schreef:
Rooney schreef:

Effe serieus wie gaat er nou een 16v in zijn AX plaatsen Rolling Eyes

Ja, wie zou dat nou doen….
Wink
Laughing

Geen idee Razz Rolling Eyes

GoodOldDiesel schreef:

Waarschijnlijk dezelfe gek die een wedstrijd met een bmw gaat racen op een bekende ring in Dland

En hier heb ik serieus geen idee….Heb wel is een BMW ingehaald daar maar meer ook niet.

AX Soupapes 16 cool smirk 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm

Profiel  
 
saxo pieter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 01-10-2009

Gepost: 01 oktober 2009 10:04 PM
  [ # 23 ]

hallo

kennie je kan van een saxo 1.6 16v ! een olie koeler op die kop tikken en die kan je volgens mijn eenvoudig plaatsen

mvg pieter

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 01 oktober 2009 10:30 PM
  [ # 24 ]

betwijfel of dit nog wat geworden is…

Profiel  
 
FmXXX-STanie
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 31-08-2007

Gepost: 21 oktober 2009 04:05 PM
  [ # 25 ]

je kunt beter een compressor er op bouwen..
dat is echt beter dan een turbo..
want een compressor levert al vanaf stationair toerental mee..
de turbo gaat pas mee werken na 2500/3000 toeren
ik heb hier ook al vaak overnagedacht om een turbo op mn auto te zetten..
alleen ben ik al een tijdje van dat idee afgestapt..
je kan beter een compressor op je ax bouwen..
dat is en makkelijker en goedkoper

Profiel  
 
Henk Bats
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 20-12-2005

- CX 25 RI
- AX 11 E S6
- C5 Tourer III X7
Gepost: 22 oktober 2009 07:38 PM
  [ # 26 ]
GoodOldDiesel schreef:

......... Niet voor niets dat men bij peugeot een 1.3 rally uitbracht. De 1.4 motoren zouden in de soep draaien…...

Dat 1.3 liter motoren werden toegepast heeft volgens mij niets met de kwaliteit van de 1.4 liters te maken maar meer met de klasse waarin deze motoren werden gebruikt namenlijk to maximaal 1300cc.

Groetjes, Henk

Al ruim 30 jaar dezelfde AX 1.1E S6 als 2e auto in gebruik en als hobby een AX 1.4GT S6, sinds 2012 voor erbij een CX 25 RI en als dagelijkse auto een C5 Tourer.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 25 oktober 2009 09:56 AM
  [ # 27 ]

Een compressor of turbo. Een compressor is niet echt bepaalt makkelijker. waar wil je hem plaatsen?
Goedkoper? Als je het goed wil doen is bijde erg duur!

mijn conclusie een 1.6 16v is de goedkoopste oplossing voor de langere termijn.

Ps Stan dit

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 25 oktober 2009 10:13 AM
  [ # 28 ]

En waar is de topic starter gebleven ? ?

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook