Beste Eviltwin,
Ik twijfel absoluut niet aan je woorden. Maar als dit echt zo is, dan hoef je niet eens cynisch te zijn maar is het pure oplichterij. Is er dan werkelijk geen enkele instantie die hier kan ingrijpen. Ik weet dat die ECE verbruiksnormen afwijken van reëel gebruik. Maar aan wagengewicht kun je toch neit zoveel doen. Je rijdt een zootje Beamers uit de 1,3,5, etc serie op een weegbrug en klaar.
Waarschijnlijk hoef je het van autobladen niet te verwachten. Maar een consumentenbond of zo zou dit toch wel moeten oppakken. Bovendien is het ook misleiding. Denk je zo’n fijne zuinige Duitser te hebben aangeschaft, ben je in de praktijk een stuk duurder uit.
Ik meen me trouwens te herinneren dat de Kia Picanto in de praktijk ook veel onzuiniger zou lopen dan de officiële verbruikscijfers. Volgens mij was dat een keer op Radar of zo.
Maar ja. Die Beamers rijden allemaal op de zaak. Ws. interesseert het dan niemand dat ie ff wat meer verbruikt…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
eviltwin schreef:Arjan Verkade schreef:Tegenwoordig gaat alles om brandstof besparing, in de autoprogramma’s hoor je niet anders meer (behalve in Top Gear ).
In dat licht moet men gewoon de 2.0HDi140 bvm6/bva6 in de C6 stoppen. (p607 en s80 hebben die motor ook) en verkopen als een soort C6light (zero?) met een beetje slimme software doorloop je de ECE cyclus dan zelfs icm bva6 met een lager verbruik dan de 2.2Hdi bvm6.
He mannen,
Mooie discussie en gehel mee eens. Wat ik echt niet snap is het volgende:
1.
Waarom plakken ze de nieuwe (geniale) 3l HPI van BWM (uit de 335) (306 pk en 400 Nm vanaf 1300 rpm!!!!!) niet in de C6. Er is niets mis met de vertrouwde PRV maar er moet toch een keer iets gaan gebeuren lijkt me.. met die ouwe rommel gaan we het niet meer redden.. Zelf niet bij citroen.
2.
Waaom niet daarnaast een versie met een echte motor á la V8 TFSI van VAG. of de 5 liter v8 van de Beiers.
3.
Ik vind het onbegrijpelijk dat alle sequentiele en traditionele automaten in een BMW dezelfde verbruikscijfers scoren als de handbakken. Terwijl bij PSA her zuipverschil vaak meer dan 10% beloopt! Hoe kan dat? En als het echt waar is bij BMW waarom gebruikt PSA dan niet dezelfde transmissies???
Op een dag drink je geen grolsch meer,
maar rijd je XM!
Totaal aantal Berichten: 7767
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Hoho, PSA en BMW hebben een eenmalige samenwerking gekend, met als resultaat de Prince (1.6 THP en 1.6 VTi) motoren. Deze motoren hebben in een aantal PSA-producten en in de Mini hun plaats gevonden (evenals de HDi 1.6). Niet meer, niet minder. Dat wil dus niet zeggen dat PSA gewoon maar kan gaan shoppen uit de schappen van BMW.
Overigens is de huidige V6 geen PRV maar een ESJ, de opvolger van de PRV die destijds in de 406/Xantia is geïntroduceerd. En zoals Eviltwin eerder al aangaf, is dat blok verre van uitontwikkeld.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Verder gebruikt BMW achterwielaandrijving met de motor in lengterichting geplaatst, Citroen heeft voorwielaandrijving met de motor dwars geplaatst. Dus BMW motoren kunnen om die reden al niet worden gebruikt.
PSA is veel te eerlijk met hun verbruik/uitstoot en vermogen/koppel cijfers dan de Duitsers .
De ES9 op kleine details na wel uitontwikkeld, daarom komt er een 3.3 V6 ES13 .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Citrophile schreef:Verder gebruikt BMW achterwielaandrijving met de motor in lengterichting geplaatst, Citroen heeft voorwielaandrijving met de motor dwars geplaatst. Dus BMW motoren kunnen om die reden al niet worden gebruikt.
Dat is natuurlijk onzin hé.... Voorbeeldje? De rover 75 maakte gebruik van de zelfde 2.0L turbo diesel motor als de bmw 3-serie. In de Rover lag die motor gewoon dwars voorin….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Probeer jij dan een 6 cilinder of een V8 BMW motor dwars in een C6 en C5 te plaatsen .
Bij de Rover 75 was het zo ontworpen omdat ook die voorwielaandrijving heeft.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Citrophile schreef:Probeer jij dan een 6 cilinder of een V8 BMW motor dwars in een C6 en C5 te plaatsen .
Bij de Rover 75 was het zo ontworpen omdat ook die voorwielaandrijving heeft.
wacht effe, snappen wij elkaar nog? Die 3-serie heeft achterwielaandrijving, de 75 had voorwielaandrijving. Toch gebruiken beide de zelfde motor. Ook de bmw 6 in lijn pas dwars. Volvo doet dat al enige jaren hé, daar staat de oude 6 in lijn uit de 960 / V90 dwars in de S80.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Je hebt gelijk, als een auto daarvoor wordt ontworpen past het. Het woordje `ook` had er niet bij moeten staan, BMW 3 serie heeft altijd achterwielaandrijving
Ik durf te wedden dat de motorruimte van een C6 en een C5-3 te klein is om een grote lijn motor te plaatsen. De Aisin bak is niet voor niets heel erg compact .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
c6 in tijden van recessie
Citrophile schreef:Je hebt gelijk, als een auto daarvoor wordt ontworpen past het. Het woordje `ook` had er niet bij moeten staan, BMW 3 serie heeft altijd achterwielaandrijving
Ik durf te wedden dat de motorruimte van een C6 en een C5-3 te klein is om een grote lijn motor te plaatsen. De Aisin bak is niet voor niets heel erg compact .
Ik denk dat tengevolge van de recessie, die nog wel enkele maanden zal duren, men bij Citroën wel een heleboel plannen voorlopig in de diepvriezer zal stoppen.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Nu zijn we dus klokje rond in dit draadje. 240 pk en 500 Nm zijn bevestigd…en voor 500 euro (itt de 3000 bij Jaguar) chippen naar 275-600. En stel je voor dat de C6 V6 er een zowel vlotte als zuinige auto mee wordt
Aisin moet wel roet in het eten gaan gooien…
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
kleine tip, link niet naar Autointernationaal, is een welgekende onzin site met bij elkaar gescharrelde en gefingeerde berichtjes.
Dat wil niet zeggen dat alles wat ze publiceren onjuist is, maar het kan ieg nooit fungeren als bevestiging van nieuws of geruchten.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
@eviltwin:
Ik had op verschillende sites over de 3.0HDI in de C5/C6 gezien, van autointernationaal als eerst en zodoende gelinkt. Je hebt wel een punt wbt autointernationaal.
Zal Aisin de nieuwe compacte automaat ook hebben aangepast voor de 275pk/600Nm uitvoering? Op autoblog.nl las ik dat de XF met deze motor een ZF automaat heeft . Dit is in lengterichting geplaatst, dus dat kan nooit in een PSA model passen.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Die ZF bak is ontwikkeld voor de BMW7, die heeft altijd een veel groter potentiëel gehad dan de DW17 leveren kon. Volgens mij gebruikt LaRo hem ook in de RaRo V8HDi. Het zou me niks verbazen als die bak ook in de X6 V8 biturbo hangt.
Zal Aisin de nieuwe compacte automaat ook hebben aangepast voor de 275pk/600Nm uitvoering.
Als hij alleen versterkt is voor de ~240pk versie, dan is er vast wel een tuner die meer power wil proberen
Overigens is vermogen nooit het probleem geweest, koppel wel. De Aisin bak krijgt in de Volvo XC90 V8 300pk te verduren.
440Nm bij 4000tpm is 184kW -> 250pk.
Wordt de Aisin bak versterkt voor 500Nm dan is bij 4000tpm 210kW (285pk) al mogelijk.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije