uitlaat-dubbel-spruitstuk-pakking alternatieven
walther259
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 04 november 2008 12:08 AM

Ik zou graag asap mijn uitlaatspruitstuk monteren en wil geen weekje wachten op een correct onderdeel
Nu ligt dit niet bij de autoonderdelen handelaar om de hoek…Daarom ben ik op zoek naar een mogelijke vervanger.
Ik heb begrepen dat een CX kan, alsook van één of ander Honda en van een ‘Duitse Ford V6’, wat dat ook moge zijn.
Iemand die hier meer over weet of suggesties heeft?

Bedankt
Walther
DX2 motor (dubbele uitlaat)

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11780
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 04 november 2008 09:48 PM
  [ # 1 ]

Duitse Ford V6 = 2.0/2.3/2.8 liter ‘Cologne’ V6 die damals in de Granada en de Taunus voorkwam, schat ik zo in. Ik kan me verder geen specifiek Duitse Ford V6 voor de geest halen. Maar misschien dat je op basis van die autotypen verder komt…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 november 2008 11:25 AM
  [ # 2 ]

CX kan. Zelfde blok.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 november 2008 11:28 AM
  [ # 3 ]
bogaard77 schreef:

CX kan. Zelfde blok.

Niet alle CX’en hebben de zelfde pakkingen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 november 2008 12:24 AM
  [ # 4 ]

En als je wel op de goede pakkingen wacht, dan denkt de leverancier dat je 42mm op het blok moet hebben - dezelfde maat als bij de overgang naar de dubbele pijp. Als dat dan toch beter 38mm kan zijn, dan wordt je DX4-blok door de leverancier alsnog tot 2 liter bestempeld ...  Confused

Duitse Ford V6 zijn de vroegere Taunusblokken (17m, 20m, 26m): 2l, 2.3l en de 2.6l. De 2.5l en de 3.0l zijn Engels en komen nog uit de Zephyr en Zodiac. De 2.5l zag ik het laatst in een Engelse Granada. Alle andere zijn nog lang gebruikt in Ford Taunus, Capri, Consul en Granada. Maar uh, kun je wel snel aan pakkingen voor die motoren komen?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook