WYD schreef:Die deuren is inderdaad een probleem dat ze dan gaan hangen. De deur-ophanging bij een BX is volgens mij al niet zo heel erg geweldig. Dan is het ook nog eens een kwestie dat je een deur niet zomaar kunt verlengen, aangezien dat gewoonweg van binnenuit niet mooi is.
Ach, wat een goede plaatwerker wel niet voor elkaar kan krijgen. Maar daar ontbrak het niet aan anders zaten we niet allemaal zo te dagdromen over een BX cabrio.
Wat Karel zegt, het ding was idd onderhuids zo rot als een mispel, maar het geeft wel goed de looks aan die zo’n wagen kan hebben, mits je bereid bent om even door de gebrekkige afwerking heen te kijken.
Gr,
Marten
tja, als je alles eenmaal keurig hebt afgezaagd, dan kom je natuurlijk op het puntje afwerking. En dat moet je denk ik doen met rubber dat je in de goede maat snijdt.
Ik denk trouwens dat voor de stevigheid en het kunnen blijven gebruiken van de ramen het niet veel anders kan dat de b-stijlen boven af te zzegen in plaats van onderaan. Zo kan je de ramen nog steeds gebruiken. En omdat je dan van die rare stijlen op je cabrio hebt, kan je daar dan weer de rolbar aan vast lassen. Jammer is dan weer wel dat je een rolbar op een rare plaats hebt zitten. Maar je lost wel een paar problemen op/.....
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
ach, een bx-jeep is ook wel gaaf hoor . Maar dat kan je veel makkelijk doen, zoals volvo bijvoorbeeld…die maakt van de v70 ook een 4wd door de onderkant zwart te spuiten en hier een daar wat plastic te plakken. En dan heb je bij de bx nog het voordeel dat je alleen maar even een handel hoeft te verzetten om op een jeep te lijken!
Maare, misschien heb je wel gelijk hoor. Ik denk eigenlijk wel, dat als je de rolbar bevestigd aan de b-stijl, en je verstevigt de b-stijl extra van binnenuit naar beneden, dan voldoe je vast wel enigszins aan de eisen lijkt me zo. Tenzij de passagiers op de achterbank dan weer gevaar lopen ofzo….
De achterdeuren dichtlassen is dan natuurlijk ook nog een optie…verstevigt de wagen wel een hoop denk ik!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
alles gaat op de beunmanier hoor, dus het mag vrijwel geen geld kosten. Natuurlijk moet het wel mooi gebeuren, dus wat betreft juist weer geen beunhazerij…..
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ach het hoeft niet zo veel te kosten hoor…alleen de keuring dan…er doorheen komen doet die wel..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
zou je niet de achterdeuren kunnen vervangen en dat dan gewoon vast maken.
achter de voorstoelen een X maken en achter de achterbank ook.
als dat niet sterk genoeg is las je de voordeuren ook dicht en stap je in net als in de dukes of hazzerd oow nee dat kan niet dan mis je je dak
maar dan weet je wel dat het steviger is de deuren zijn tenslotte het zwakste deel maja dat hoef ik jullie niet te vertellen ops:
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Nou dat vind ik wel een goed idee eigenlijk. Je kunt natuurlijk ook gewoon de achterdeuren blijven gebruiken, maar achter de voorstoelen een kruis maken, dat net geen kruis is, zeg maar zoiets als dit:
\__ / En als je dat achter de achterbank nog eens doet, dan kan er met die wagen volgens mij niets meer gebeuren! Misschien dat je toch de achterdeuren moet dichtlassen, maar dat maakt natuurlijk ook geen ruk uit. Als het maar van binnenuit gaat, dan zie je het tenminste niet…..
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
De kosten bij RDW zijn helemaal niet zo hoog. Wel handig om een tekening bij je te hebben, en als je er toe in staat bent: Treksterkteberekeningen!
(galgje woord).
Test
voor die galgjewoorden blijft het natuurlijk theoretisch. Ik heb de kennis niet paraat, maar he, ik studeer aan de TUDelft dus genoeg bollebozen in de buurt. Maar ik ga natuurlijk niet de moeite nemen om allemaal proeven op die auto uit te gaan voeren, dus erg praktisch relevant is het niet. En de kosten vallen ook best mee, maar dan moet ie er wel doorheen komen. Mij is verteld dat ze daar ieder half aangedraaid boute afkeuren en dat je niets terplekke mag fixen…..dus vraag me af of de RDW zo relaxt wel is….
Anyway, ik vraag me nog een beetje af hoe je de bodem kunt verstevigen door een kruis, zodanig dat je daar in de auto vrijwel niets van merkt, en je ook niet hetzelfde effect krijgt als een verlaagde crx bij heuveltjes en drempels… :
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
maar het geeft wel goed de looks aan die zo’n wagen kan hebben, mits je bereid bent om even door de gebrekkige afwerking heen te kijken.
Die bereidheid heb ik zeker, maar volgens mij moet je van 4- of 5-deurs auto’s gewoon geen cabrio willen maken. Kijk naar de CX Orphee. Tot aan de achterzijde van de voorportieren ziet het er leuk uit. Daarachter zijn alle logica en juiste proporties weg door de idiote afstand tussen portier en achterwiel, als gevolg van het dichtzetten van het achterportier. Maar goed, dat is een kwestie van smaak, een unieke auto krijg je er wel mee. En benieuwd naar het eventuele resultaat zijn we waarschijnlijk allemaal wel.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Maar de Citroen DS cabrio is ander een hele elegante auto geworden
1. Schaf een redelijke BX aan Hydroliek en goede bodem.
2. Daarna interieur volkomen weghalen.
3. dan verstevigen doormiddel van buizenframe ( Dit lijke me wel te doen dacht ik zo….niet dat ik dit dagelijks doe…
Vooraf langs de linker en rechterdorpel naar achteren toe. twee kruisen op de plaats van de achterdeuren en een kruis op de plaats van de achterbank.
(deuren dichtlassen of eventueel verlengen wat door sommige wordt afgeraden en misschien inderdaad veel werk is…maar wie mooi wil zijn moet er wat voor doen.)
4. vervolgens dak eraf zagen…kan nu niet doorzaken vanwege frame
5. afwerken bovenkant
6. langer doorlopende achterklep of iets in die trend
7. Softtopje erop
8. En op naar de keuring.
9. Als dat zover is maken we er meteen een meeting van daar bij die RWD keuring…..dan keuren ze hem vast en zeker goed met al die drijgende citroens eromheen
10. Suc6
Citroen rolls better then a Rolls!!
Zoiets zal het idd zijn..
De achterkant dicht maken(zeg maar een plaat op de kofferbak) Dan kan je het kruis achter de rugleuning van de bank zetten. Kantelstoelen van een ZX 3d erin en hoppa een elegante 4 persoons BX cabrio..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ik ben op het moment bezig om wat tekening van dit idee te maken. ik beloof plechtig ops: dat wanneer je morgen in dit topic kijkt je mijn tekening kan zien..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ik had wat tijd over:
De zwarte randen geven aan waar de buizen eventueel zouden kunnen komen te zitten.
De onderste tekenings is dus vanaf onderen gezien he
comments please
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
creatief hoor dat ziet er al mooi uit D D D
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000