Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
daaristieweer,wiedurft schreef:Wat wil je weten?
Komt dit bekend voor bij topic starter.
-Na flauwe bocht op snelweg, begint stuur te trillen
-Na inhaalmanouvre begint stuur te trillen.
-Na invoegen en gas op constante waarde begint stuur te trillen.
-Na gas afnemen door ander bestuurder begint stuur te trillen.
-Tijdens hard optrekken en bij overschakelen begint stuur te trillen.En als je dan nog wat wil weten: Als je je auto 3 wkn kwijt bent geweest aan de garage(Adam zo) en je gaat daarna net als ik zaterdagochtend naar Italie en er word vrijdag op je hart gedrukt dat de auto niet meer trilt,d an ben je echt pissig…....... voor heen en terug reis 3200 km…....
Nog iets?
Dit zijn precies mijn problemen.
Ik kan me jou gevoel wel een beetje indenken. Ik ben hem dan niet drie weken gemist maar twee dagen. Als ze vervolgens met droge ogen verklaren dat de auto niet trilt en je bent na twee minuten op de snelweg al helemaal klaar met dat trillen. Kan ik me wel voorstellen wat er gebeurt in je hoofd als je naar Italie rijdt.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Tja, klote. Maar ga dan eens naar een bandenexpert oid als je er echt vanaf wilt zijn. Gecupte banden of banden en/of velgen die niet rond meer zijn, of slechte uitlijning kan hij wel opsporen. En zoniet dan is het tijd om die dealer weer te bezoeken….Ga niet telkens hetzelfde rondje met zo’n dealer.
ambijajance schreef:karel schreef:Overigens zakt mijn broek af van opmerkingen van een dealer dat je in NL toch maar 120 mag. Alsof zo’n figuur bepaalt waar jij allemaal mag rijden met je auto!
Zo’n garage is onprofessionaliteit te verwijten en dient op rapport bij de importeur te gaan.Ik heb begrepen dat het de importeur was die dat zei
Dan moeten ze zich helemaal dood gaan schamen.
Maar ik las iets van “via” en dat laat ruimte voor interpretatie. Of het nou een dealer is of een importeur; als je een auto maakt of verkoopt die 150 kan rijden dan mag je ook verwachten dat dat op een comfortabele manier gaat.
Zo’n absurd excuus hoort niet in zakelijke transacties thuis, eerder in een André van Duin-revue ofzo.
Ich bin ein Breaker
daaristieweer,wiedurft schreef:Nogmaals:
is een standaard C4-PEUG307 kwaal, ligt aan de L vormige ophanging ipv de V vormige ophanging, zodra je ophanging van je veerpoot slecht is, ben je klaar. Komt ook iedere keer weer terug.
Trillende C4, citro forum 15 pagina’s, duitse c4 forum meer dan 18 pagina’s.
hmmm op het Franse forum (planete) maar 9 pagina’s en de oplossing is ALTIJD: balanseren van de wielen, heel soms icm nieuwe schijven.
Blijkbaar zijn de Franse bandenboeren beter dan de Duitse of Nederlandse.
Of het idd aan de wielen ligt is makkelijk te checken, heb je een probleem bij 110 dan heb je 99% zeker een groter probleem bij 165km/h
100->150
120->180
Overigens is de dealer in Adam niet de importeur.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Wat betreft balanceren: Dat balanceren en balanceren niet altijd hetzelfde is merkte ik met de wielen van mijn tweede auto (Punto).
Daar zat een hardnekkige trilling in bij 65-70 km. Dat hebben ze bij Profile Tyrecentre in Leeuwarden weten op te lossen. De monteur balanceerde niet alleen met lood, maar verdraaide de band meermalen ten opzichte van de velg. Het resultaat was prima.
Ik had deze methode nog niet eerder gezien. Meestal gooien ze er gewoon een band om en hameren ze er net zo lang lood op tot ie ongeveer goed is. Het kan dus ook anders. Ieder z’n vak zullen we maar zeggen.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Melchior schreef:Daar zat een hardnekkige trilling in bij 65-70 km. Dat hebben ze bij Profile Tyrecentre in Leeuwarden weten op te lossen. De monteur balanceerde niet alleen met lood, maar verdraaide de band meermalen ten opzichte van de velg. Het resultaat was prima.
Ik had deze methode nog niet eerder gezien.
Michelins hadden altijd een klein puntje dat bij het ventiel gemonteerd moest worden, omdat ze intern gecompenseerd waren.
Helaas is het met de introductie van LM wielen moeilijker geworden de banden op hun plaatst te houden. Bij hard remmen kunnen ze verdraaien tov de velg.
Dat zit hem vooral in het gebruikte velgvet, dat is enerzijds nodig om leegloop te verminderen, maar maakt het anderzijds dus makkelijker voor de band om tov de velg te draaien.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Goede bandenspecialisten kunnen banden ook balanceren op de auto. Dit is een must voor velgen zonder (bruikbaar) centraal naafgat (XM Monte Carlo zonder gat, maar ook GSA lichtmetaal was lastige velg).
Bijv. Profile Dassen had mijn XM ook zo gedaan na montage nieuwe achterbanden (en wissel voor-achter): perfect trillingsvrij bij alle snelheden!
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Rogier Verhoef schreef:Goede bandenspecialisten kunnen banden ook balanceren op de auto. Dit is een must voor velgen zonder (bruikbaar) centraal naafgat (XM Monte Carlo zonder gat, maar ook GSA lichtmetaal was lastige velg).
Bijv. Profile Dassen had mijn XM ook zo gedaan na montage nieuwe achterbanden (en wissel voor-achter): perfect trillingsvrij bij alle snelheden!
Er zijn ook speciale opzetstukken om deze wielen te balanceren bij de betere bandenspecialist.
Emiel
Een goed balanceer apparaat 0=0 en dan niet op de klantenstand.
Citro ZO is wel de inporteur, belangrijke personen kunnen wel komen, maar doen het niet. Waarom kan een kleine garage in de buurt van den bosch het wel regelen, en een grote niet?
Ik ben inmiddels al traceerbaar en er zijn zakelijke belangen in het spel, maar ik vind het nog steeds K…
Mijn mening is als volgt: je koopt/krijgt een auto en die moet goed zijn!
Bij 100, 140 en 160. dit is een slecht product, en dat moeten ze verhelpen.Reparatie van 3 wkn is veel te lang, het maakt mij niet uit ivm kosten lease, maar prive, succes!
Kortom: Heerliijk zo’n Ford Focus, en als Citroen Nederland dit leest PM me maar.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
daaristieweer,wiedurft schreef:Een goed balanceer apparaat 0=0 en dan niet op de klantenstand.
Citro ZO is wel de inporteur, belangrijke personen kunnen wel komen, maar doen het niet. Waarom kan een kleine garage in de buurt van den bosch het wel regelen, en een grote niet?
Ik ben inmiddels al traceerbaar en er zijn zakelijke belangen in het spel, maar ik vind het nog steeds K…
Mijn mening is als volgt: je koopt/krijgt een auto en die moet goed zijn!
Bij 100, 140 en 160. dit is een slecht product, en dat moeten ze verhelpen.Reparatie van 3 wkn is veel te lang, het maakt mij niet uit ivm kosten lease, maar prive, succes!
Kortom: Heerliijk zo’n Ford Focus, en als Citroen Nederland dit leest PM me maar.
Misschien íets eerder naar bed, dan blijft het wellicht begrijpelijk…
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Rogier Verhoef schreef:Goede bandenspecialisten kunnen banden ook balanceren op de auto. Dit is een must voor velgen zonder (bruikbaar) centraal naafgat (XM Monte Carlo zonder gat, maar ook GSA lichtmetaal was lastige velg).
Bijv. Profile Dassen had mijn XM ook zo gedaan na montage nieuwe achterbanden (en wissel voor-achter): perfect trillingsvrij bij alle snelheden!
Volgens de dealer hier in leeuwarden zijn de wielen bij mij ook al aan de auto gebalanseerd.
balanceren op de auto
Daar moet je nooit aan beginnen. Als je het een keer hebt zien (en horen) gebeuren weet je ook waarom.
Laat de banden balanceren door een goede bandenspecialist, dat kan ook al heel wat schelen.
Misschien zit er een hoogteslag in een band, of een slag in de velg ofzo.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Uhh enige toelichting waarom? Heb er met de XM bijgestaan en ik zag er niks schadelijks in
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Martijn de ruijter, wat snap je dan niet? Begin je net mee te lezen, dan moet je de pagina’s maar even terugbladeren…..
daaristieweer,wiedurft schreef:Citro ZO is wel de inporteur,
nee de importeur (Citroën-NL) zit op het Stadionplein, en deelt twee gebouwen met het dealerschap Amsterdam. Niet dat het uitmaakt want het aanspreekpunt is hoe dan ook de verkopende partij (je eigen dealer dus).
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije