radio aansluiten incl stuurbediening
djfrank
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 07 november 2008 10:29 PM

Ik heb pas een Berlingo 2.0 HDi uit 2004 gekocht, met stuurwielbediening. Echter nu wil ik de Pioneer autoradio uit mijn oude Berlingo hier inbouwen. Heb inmiddels een zgn comfortadapter van pioneer besteld, maar krijg steeds de verkeerde. In elke topic hierover staat weer wat anders, ik hoop dat iemand wat duidelijkheid kan verschaffen over de volgende zaken:

- mag ik de vaste +12V van de ISO-stekker in de Berlingo pakken, of moet ik een nieuwe kabel richting de accu leggen?
- hoe kan ik er voor zorgen dat ik weer een geschakelde +12V krijg vanuit mijn contactslot
- weet er iemand welke adapter ik voor de stuurwielbediening moet hebben, het gaat overigens om een Berlingo uit 2004, die adapters van pioneer gaan maar tot bwjr 2002. Of is er iemand die me kan vertellen of de signalen gewoon hetzelfde zijn als het oude type berlingo, in dat geval zou ik de adapterkabel kunnen ombouwen. (n.b. in mijn berlingo zitten er buiten de +12V en de massa, 3 draden op de ISO, ik neem aan dat die voor de stuurbediening zijn?)

bvb hartelijk dank voor jullie reacties, groeten Frank

Berlingo 2.0 HDi

Profiel  

djfrank
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 08 november 2008 01:37 PM
  [ # 1 ]

inmiddels een verloopje gekregen van een aardige Citroën-dealer. De vraag over de vaste en geschakelde spanning is inmiddels beantwoord. Over één vraag durfde hij zich niet uit te laten en dat was de vraag over het multiplexsignaal van de stuurbediening, is deze in een berlingo van voor 2002 hetzelfde als die van na 2002?

Berlingo 2.0 HDi

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook