Tijdens de vakantiemaanden weer niet stil gezeten…
De C8 2.0-16V heeft ondertussen plaats moeten maken voor een Berlingo 1.6 HDI Image.
De C8 kwam op een verbruik van 13 liter / 100km wat met de huidige benzineprijzen serieus tegenvalt.
Het hoge verbruik is te wijten aan het feit dat ik altijd in de stad en /of de voorstad rijdt en dit voor korte stukken.
Dit in combinatie met constant airco aan en stoppen, vertrekken, stoppen was dit niet houdbaar.
Toevallig stootte ik op een Berlingo Image ( model met alles op en aan ) die juist 21000 km in de wielen had en 1 jaar en vier maanden oud was.
Deze wagen stond bij een officiele Citroen dealer te koop en er zat nog 8 maanden fabrieksgarantie + 1 jaar tweedehandsgarantie op.
Hij is zowel binnen als buiten in showroomstaat en ruikt zelfs nog naar nieuw.
Het gemiddelde verbruik bij deze Berlingo 1.6 HDI is op dit ogenblik 5,6 l / 100 km…wat toch wel een pak scheelt.
De dieselbrandstof is toch ook goedkoper per liter en de wegentaks( rijbelasting ) is ook minder dan de 2.0I-16V.
Leuk is ook dat ik nu niet meer constant met een ei onder het gaspedaal moet rijden met de gedachte van “oei weer een liter erdoor”.
De Berlingo heeft ondertussen voor mij compleet geen geheimen meer omdat wij al dik 9 jaar met een Peugeot Partner 1.9 D rondrijden.
Het verschil tussen deze twee modellen is toch wel hemelsgroot.
Zowel op gebied van rijden als van comfort ed… nochtans is de partner ook een zogenaamd “luxemodel” met alles erop en eraan.
Al met al ben ik zeer tevreden met deze koop en hoop er nog veel plezier aan te beleven.
Foto´s volgen zo snel mogelijk.
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
De Berlingo 1.6HDI Image van BIG charlie
Fotoooo’s???
Ik heb ondertussen andere luidsprekers in de deuren en het dashbord geplaatst ( Sony xplod ) wat al een zeer beter klankbereik geeft.
Ook heb ik een Pioneer Subwoofertje ( http://www.pioneer.be/nl/products/25/131/201/TS-WX11A/index.html ) onder de passagierzetel geplaatst om wat meer diepgang te krijgen.
Zelfs met de originele radio heb je nu een zeer zuiver en diep klankbeeld waar ik zeer tevreden over ben.
Bij mij moet het niet keihard spelen a la boomcar, maar wel op een normaal volume een mooi diep geluid voortbrengen en dat heb ik hiermee bereikt.
Vorige week heb ik pasklare zonneweringen besteld ( vanaf de B-stijl ), namelijk de “privacy shades”.
Hier heb ik al veel goede kritiek over gelezen op het net.
Het gaat over de deze… http://www.sonniboy.nl/
Als ze binnen zijn, ga ik ze monteren en schrijf ik hier mijn bevindingen neer.
Ook komen dan de gevraagde en door mij beloofde foto´s van het geheel. ops:
Greetz
BIG charlie
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
BIG charlie schreef:Ook heb ik een Pioneer Subwoofertje ( http://www.pioneer.be/nl/products/25/131/201/TS-WX11A/index.html ) onder de passagierzetel geplaatst om wat meer diepgang te krijgen.
Dezelfde sub hebben wij ook onder de passagiersstoel, maar dan in de XM
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Wat kost die pioneer sub? En Big charlie,waar heb jij die van U gekocht?
Blooper1963 schreef:Wat kost die pioneer sub? En Big charlie,waar heb jij die van U gekocht?
De Sub heb ik 249 euro betaald, dit is wel een complete set met alle aansluitingsbenodigdheden ( wat een woord ) en een bedrade afstandbediening.
Gekocht bij ATAF.
Greetz
BIG charlie
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ok! vind ik dan wel.
Blooper1963 schreef:Ok! vind ik dan wel.
Daar twijfel ik niet aan .... http://www.ataf.be/
Greetz
BIG charlie
Als die sonniboy binnenkomt wil ik wel foto’s zien.
Op de site staat : Citroen Berlingo Multispace 96 - PrivacyShades 6 schermen.
In 96 bestond de schuifdeur nog niet, verder een Multispace heeft die niet enkele een klep ipv. 2 deuren achteraan?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:
Op de site staat : Citroen Berlingo Multispace 96 - PrivacyShades 6 schermen.
In 96 bestond de schuifdeur nog niet, verder een Multispace heeft die niet enkele een klep ipv. 2 deuren achteraan?
Wel Paso : met exact dezelfde vragen zat ik ook tot ik een mailtje naar het bedrijf zelf heb gestuurd.
Daar hebben ze me via het antwoord verzekerd, dat de schermen passen voor de Berlingo vanaf 96 tot heden.( met achterklep )
Hoe ze dan aan 6 schermen komen ?.
We zullen zien, eind volgende week- begin de week daarop zouden ze binnen zijn.
Greetz
BIG charlie
Wel de zogenoemde Privacy Shades zijn binnen gekomen en ik heb ze direct gemonteerd.
De pasvorm is quasi perfect te noemen.
Montage in maximum 15 minuten, de handleiding lezen inbegrepen.
De uitsparingen aan de scharnieren van de 4 klapramen heb je bij een ander model zonder deze ramen uiteraard niet.
Enige ( klein ) minpuntje kan voor sommige mensen zijn dat het achterraam in twee delen is opgesplitst.
Na contact met de leverfirma blijkt dit te zijn vanaf een bepaalde raamoppervlakte en dit om de stevigheid te waarborgen.
De praktijk leert dat dit zeker niet storend overkomt in de achteruitkijkspiegel.
De Shades zijn ook volledig trillingvrij, dus geen bijgeluiden, eerder minder rijlawaai, als dat er al was….
Ze zijn ook ogenblikkelijk te demonteren om de ramen eens te poetsen.
De Berlingo kit is evenwel alleen geschikt voor de modellen met twee schuifdeuren en achterklep, de zogenaamde 5-deurs dus.
Voor mij het perfecte alternatief voor plakfolie, ik ben zeer revreden over de aankoop.
Hier volgen wat pics, genomen met mijn GSM, en met slecht weer…
De foto´s aanklikken voor de grote versie…
Greetz
BIG charlie
zeer knappe berlingo!
Hoe werkt zo iets om die ramen donkerder te maken?
Wat kost zo iets?
Waar heb je dat gehaald?
Is dat ook verkrijgbaar voor 2 deuren?
mvg
edwin
Edke schreef:zeer knappe berlingo!
Hoe werkt zo iets om die ramen donkerder te maken?
Wat kost zo iets?
Waar heb je dat gehaald?
Is dat ook verkrijgbaar voor 2 deuren?mvg
edwin
Kijk effe hier ....... http://www.sonniboy.nl/
Greetz
BIG charlie
Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ziet er erg goed uit, veel plezier ermee. Al betwijfel ik dat niet
Alleen de wieldoppen zijn mijn smaak niet.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Ik heb vandaag Sidebars besteld voor mijn Berlingo.
Het model gevormd naar de dorpel.
Foto´s volgen na montage.
Greetz
BIG charlie