2 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Les BX d’Avenue Centime - Breek: Weg (Epiloog p.16)
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11791

- Xantia TD SX
Gepost: 03 november 2008 11:44 PM
  [ # 16 ]

Hmmmz, is een uurtje sturen vanaf hier. Het kán wel, maar er moet dan een Mercedes opgelapt en geen Citroën - die neemt even de actieve dienst over.

Anyway. Is misschien de moeite waard & gaat dus op het lijstje. Dank!!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 04 november 2008 01:24 PM
  [ # 17 ]

Dat verhaal met die aanjager en het stadslicht komt me bekend voor.
Heb het een keer gehad met een 205je. Volgens mij heb ik toen het paneeltje met de drie draaiknoppen verwisseld (ook al weet ik dat niet helemaal zeker meer). Het was in ieder geval een kleinigheid.

Enne, die XUD-blokjes werken inderdaad verslavend, dat kan ik beamen Wink

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xantia TD SX
Gepost: 04 november 2008 07:00 PM
  [ # 18 ]

Gele lampen moeten. Ik had er nog twee liggen, dus gauw in de Breek gefrot…

Cool

Derk

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6168

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 04 november 2008 07:45 PM
  [ # 19 ]

Gaat helemaal goedkomen met jou.
Van die Benz kom je ook nog wel af Cool

:smt203

Profiel  

Wilan
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114

Gepost: 04 november 2008 08:35 PM
  [ # 20 ]
Hilko16TZI schreef:

Van die Benz kom je ook nog wel af Cool

Van een oude auto afkomen is ook helemaal niet moeilijk. Gewoon een paar winters buiten laten staan en dan het laatste bergje roest opvegen Cool
Moet je alleen nog aan een vrijwaringsbewijs komen Wink

Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6168

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 04 november 2008 08:49 PM
  [ # 21 ]

Tis ook maar bij wijze van… ik vind zelf ook errug veel oud spul errug leuk… Ook niet Ctroën Surprisedops:

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 05 november 2008 07:48 PM
  [ # 22 ]
Hilko16TZI schreef:

Tis ook maar bij wijze van… ik vind zelf ook errug veel oud spul errug leuk… Ook niet Ctroën Surprisedops:

Hear hear!  Cool

Maar: ik hab vandaag een essentieel tooltje gekocht voor in de kofferbak:

Zonder wordt het bijvullen van LHM zo’n knoeiboel… Niet dat dat erg moet ofzo. Maar dan maar als good luck charm… En ik had gister, bij het balanceren, van de Euromaster alweer korting gekregen op LHM: ze gebruiken het ‘nooit’ meer en die nieuwe (NOS, haha) flesjes stonden al heel lang verweesd in het magazijn Very Happy

Iets anders. Op de Breek is de ruitensproeier ermee gekapt. Mooi makkelijk dat je dan twee losse units hebt: pompjes omgewisseld en klaar alweer. Maar ik vind het leuk als er achter ook gesproeid kan worden… Heeft iemand een werkend pompje op overschot?

En na het spellen van het draadje over de (wonderschone!) Progress van Timo1990 heb ik de voorpootjes maar eens beteflond. Het leek bij het gymmen al smeuiiger te worden en het lijkt of hij nu ook beter inveert als je op ‘m leunt. Placebo-effect of echt waar?? Ben benieuwd!

Volgende acties: zwarte Bix moet een andere schakelweerstand voor de aanjager & stekkers op de lampen moeten even strakker gezet. Ook: gele lampen moeten erin!

Witte Breekbix moet nieuwe dashlampjes, een toerentellersensor (wie heeft 1 over) en jede Menge interieurdelen, maar eerst & vooral! kennis maken met Owatrol…

Derk

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 05 november 2008 10:18 PM
  [ # 23 ]
Penny Lane schreef:

Iets anders. Op de Breek is de ruitensproeier ermee gekapt. Mooi makkelijk dat je dan twee losse units hebt: pompjes omgewisseld en klaar alweer. Maar ik vind het leuk als er achter ook gesproeid kan worden… Heeft iemand een werkend pompje op overschot?

Heb ik zeker weten, maar denk dat dat (zeker ook met verzendkosten) de moeite niet waard is?! (ff naar de buurtsloperij?)

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 07 november 2008 12:42 AM
  [ # 24 ]

Goh geinig, de FXNP53. Ik had ooit eens de FXNP52. Dat was een 19TZi.

Test

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 07 november 2008 05:21 PM
  [ # 25 ]

Ik zie het de laatste tijd wel vaak dat je rijtjes kunt maken met alle BX-en die bij forummers bekend zijn… Grappig!!

Ik heb trouwens deze site gevonden: Clic…

Er is een PDF te downloaden die best een bruikbare basistekst Citroën cq. BX-techniek lijkt te zijn (moet ‘m nog spellen).

Derk

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 08 november 2008 06:15 PM
  [ # 26 ]

Zo, vandaag met het mooie weer een reeksje gewoon leuke klusjes opgeknapt. Morgen nog zo’n sessie aan het zwarte gevaar en dan hebben we ze eigenlijk al best leuk op de weg staan…

Eerst was het tijd om naar mijn favoriete sloperij te gaan (Klaas Boer in Uithuizen). Daar lag welgeteld precies 1 BX: een serie II BX16TRI en nog een móóie ook: roestvrije koets, 153K gelopen, nieuwachtige bollen enz., maar er was ook al lekker ruw aan gestript, dus zullen we dat dan maar in het nette doorzetten??

Op het verlanglijstje: beide dashboardkastjes want elke BX heeft met een andere een kleppenprobleem, kachelpaneel ivm de schakelweerstand, ruitensproeierpomp (thnx oudelut, ze liggen idd op elke sloperij kennelijk…) cassettevakkie (miste in de Breekbix), een pookknop en assorted goodies.

Wel. Missie geslaagd dus onvervaard aan de slag. Het dashboardkastje van de Breekbix vóór:

van klikkestein

en na:

klikmans

Gelukkig valt het verschil in dashboardkleur niet al te veel op: de TRI had een blauw interieur… Naja. Wie een keer ruilen wil, zwart tegen blauw…

En de gare pookknop:

van klikhuizen

En le nouveau pookknop, met dank aan een ouwe Xantia:

olde klikkerink

Ook gedaan: ruitensproeier achter. Er is blijkbaar een japans type pomp wat werkt, want díe komt uit de sloopbix (Nippon Denso). Het sproeit weer aan de rugzijde. Cassettevakkie zit er ook weer in, maar dat was niet spannend: klik je er zó op… Op naar morgen & de zwarte BX om daar andere lampen in te doen, de fittingen na te kijken en een andere schakelweerstand voor de kachel erin te zetten… Zo blijft er werk Wink

Derk

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9070

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 08 november 2008 08:59 PM
  [ # 27 ]

Die Xantia pookknop draai je er zonder problemen op?! Ziet er leuk uit!

EDIT: HEE! Ik zie dezelfde radio als ik in mijn BX heb! Cool

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 09 november 2008 03:33 PM
  [ # 28 ]

Die Xantia knop gaat er idd gewoon op. Eigenlijk werkt het in een Xantia anders, maar het zit mooi klem…  Je moet wel het plastic pijpje aan de pookhoes iets inkorten. Met een pijpensnijder kán dat (met wat geduld) mooi recht, en dan ziet het eruit of het zo hoort.

Verhip, heb jij ook een Blaupunkt Bristol24?? Leuk he? gewoon twee draaiknoppen… Cool

Derk

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 09 november 2008 04:17 PM
  [ # 29 ]

Leuk, zo’n pookknop. Ik heb ook de lederen hoes gemonteerd:

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 10 november 2008 11:12 PM
  [ # 30 ]

Whoa! Dat ziet er ook gelikt uit, Knäckor! Daar was ik al bang voor, maar ik had geen tijd op de sloop om een console te demonteren…  Crying or Very sad

Derk

Profiel  

2 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook