Maar als hij niet nat is kan hij ook niet drogen natuurlijk .
Maar ik ga het gedoe proper maken, met zinkspray behandelen. Dan wat Owartol en dan lak erover. En dan beginnen sparen voor een deftige herstelling ...
Enig idee wat zoiets zou kosten? Dat geval van de ruit dus
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
BunnY schreef:Voor dat wegkrabben ben ik wel voorstander. Is voor mij nog te doen en zo is het toch al tijdelijk opgelost (en gaat het niet verder) en kan ik het later nog altijd goed laten doen (als ik ooit een barst in mijn ruit heb ofzo )
Ik zou ook de voorruit er niet uit halen voor roest in de hoekjes.
Die zit namelijk gekit en dat is een heel gedoe om die er heel uit te krijgen en dan er weer
lekdicht in te krijgen. (tenzij je mensen bij de carglass kent)
Als het echt heel erg is en er gelast moet worden is het iets anders.
Met een Dremel met een klein bosteltje of een steentje er op kan je goed in die hoekjes.
Mooi schoon maken en dan een van hiervoor aangeprezen middeltjes er op smeren.
Skon achterlichten heb je nu, staat een stuk beter!
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Begrijp me goed: voorruit er alleen uit als na inspectie blijkt dat achter je spatbord je A-stijl is aangetast. In dat geval zie je boven de ruit in de hoekjes het topje van de ijsberg, en onderaan bij de skirt de bodem van de ijsberg… (zie ook de GTi van Knäckör bv?)
Ik zou dan de hele ijsberg willen aanpakken?!
Als het alleen boven een plekje is, en beneden een plekje: bijwerken.
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Kleurcode staat op je wielkast Linksvoor in de motorruimte. In de autotechniek spreken ze altijd vanaf de bestuurdersplaats gezien
Roest boven de voorruit bij berlines (breaks hebben daar meestal geen last van) ontstaat _doorgaans_ niet vanuit de voorruit maar vanuit de naad tussen A-stijl en dakplaat. Daar is teveel beweging op, waardoor er roest ontstaat.
De dakplaat van een berline ligt als een zeiltje over (alleen) de dakstijlen heen. Dat beweegt teveel bij het openen van de deur, instappen etc. en daar komt uiteindelijk in ons klimaat de roest vandaan. Op een enkeling na iedere berline heeft hier last van.
Carglass-schade komt ook vaak voor maar niet per se alleen op de hoeken.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ja. En dat heb ik andersom. Roest daar op de breek, en geen op de berline… Kan het nou nooit normaal??
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
is dit niks voor op je bx bunny?
http://www.bxsportief.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?p=75577#75577
sluit ff niet aan op het topic ofzo maar ze zouden wel erg mooi staan denk ik op een sportievere zwarte bx. vandaar dat ik aan die van jou moest denken.
Thiezz schreef:is dit niks voor op je bx bunny?
http://www.bxsportief.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?p=75577#75577
sluit ff niet aan op het topic ofzo maar ze zouden wel erg mooi staan denk ik op een sportievere zwarte bx. vandaar dat ik aan die van jou moest denken.
Ik zou er direct voor gaan als ik wist dat er geen andere kosten aan zouden komen. Maar ik ga eerste de keuring afwachten voor ik IETS van luxe koop voor de BX. Zodra hij ‘up and running’ is dan komen de extra’s.
En pff, nu ga ik weer niet kunnen slapen, wetende dat er zo’n zeldzaam ding te koop staat
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Dan moet de spoiler eraf, en je Bix lijkt net een Opel Manta met zo’n jalouzie
Eveneens ben ik tevens ook.
dit is toch zo’n model waar je spoiler kan blijven zitten?
Dat werd er op die site ook gezegd . En ik vind het echt wel wat hebben (maar de spoiler moet sowieso blijven )
-niels- schreef:dit is toch zo’n model waar je spoiler kan blijven zitten?
Een GTI spoiler niet, de ander spoilers wel
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Pfiew… Al die verschillen . Ik zal maar niet, als de tijd daar is, op mijn eentje op zoek gaan naar een set lamellen
Ik heb eens even mijn ronde voorlichten (geen Morettes blijkbaar ;D ) gedessembleerd.
Kan ik die reflector er nu ook uit halen? Of kan je ze niet verder uit elkaar halen? Alvast bedankt
En PS: ik heb blijkbaar geen klepje voor de radio
Het glas zit gekit op de reflectoren, dus dat wordt vrij lastig om dat eraf te halen
Wat voor merk lampen heb je eigenlijk?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90