Dit topic is het vervolg topic van http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=188006. Omdat dat topic wat onoverzichtelijk werd ben ik maar een nieuwe gestart. Het doel van deze is om vragen te kunnen stellen over de auto en te laten zie hoe het er mee gaat verder.
Even een korte samenvatting van het vorige topic:
Ik had een ZX FURORE 1.4I E2 uit ‘93 (deze) maar omdat die stuk was (koppakking) heb ik hem afgelopen maart ingeruild voor een ZX IMAGE 1.6I uit ‘96.
Dingen die er aan de auto gedaan zijn tot nu:
- 2 Andere wieldoppen er op gezet (er zaten aan beide kanten verschilde). Deze:
- Glaasje van de rechter buitenspiegel vervangen. (met Lelijke Eend ) Die zag er namelijk zo uit.
- Versnellingsbak olie vervangen (ook weer met Lelijke Eend )
Tot zo ver de samenvatting.
- Ook is de radio uit mijn oude auto overgezet in mijn nieuwe. (maar dat stond niet in het topic)
Vorige week moest hij voor de APK. Inmiddels is dat gebeurt en hij is weer goedgekeurt. Hij moest wel nieuwe remschijven en -blokken en nieuwe handremkabels ook was een van de koplampen was niet helemaal goed.
Op dit moment zijn er geen technische dingetjes waarvan ik weet dat ze nog moeten gebeuren. Maar het blijft een citroën dus dit zal niet lang zo blijven . Binnenkort wil ik misschien het interieur nog wat gaan opleuken. Ik heb wat gras en bloemetjes in de auto, dit wil ik nog wat gaan uitbreiden met leuke kussentjes ed. met een hollands motiefje. Maar daar heb ik nog niet zo’n haast mee.
Nu nog even de foto’s:
De handrem ging toch zwaarder met die nieuwe kabels ? Ik vraag me n.l. af of dat wel zo hoort ...
Schijt aan originaliteit.
O ja, Bij de APK zijn de handremkabels vervangen. Die waren nog al gaar, er zat zelfs tape op om de boel bij elkaar te houden. Ik vind niet dat de handrem nou abnormaal zwaar is om aan te trekken, maar het gaat inderdaad zwaarder dan eerst (maar toen deed hij mischien wel niet zo veel wat ook een verklaring kan zijn)
Re: Marinka’s 2e ZX (1.6I IMAGE uit ‘96)
Mooi karretje hoor Marinka!
Maarre…....:
Marinka schreef:
Op dit moment zijn er geen technische dingetjes waarvan ik weet dat ze nog moeten gebeuren. Maar het blijft een citroën dus dit zal niet lang zo blijven .
Da’s de goden verzoeken he!
Citroëns gaan niet stuk, ze willen alleen wat aandacht zo nu en dan.
Veel veilige kilometers gewenst!
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).
Dat ziet er als een net karretje uit
Inderdaad netjes.
Maar een Citroën hoeft niet stuk te gaan, gewoon op tijd zijn onderhoud en dan blijft hij gaan.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Nou is hij toch stuk. Van het weekend begon ie ineens kabaal te maken. Bleek het beugeltje waarmee de uitlaat onder de auto vast zit doorgeroest te zijn. Voorzichtig mee door gereden. Maar omdat ik ook nog weer teug naar huis moest (zo’n 70km) heb ik de uitlaat provisorisch vast gezet met ijzerdraad.
Ik ben er ook achter gekomen dat de handrem niet echt goed remt. Dat zou wel moeten, ik heb net bij de apk nieuwe handremkabels gekregen. Dat wordt weer terug naar de garage dus…
Ik kwam trouwens een paar wekeng geleden ook nog mijn oude ZXje tegen:
Marinka schreef:Nou is hij toch stuk. Van het weekend begon ie ineens kabaal te maken. Bleek het beugeltje waarmee de uitlaat onder de auto vast zit doorgeroest te zijn. ...
Dat heb je met bvb. een Opel nog snelle voor…. ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Kan het zijn dat die handrem iets eenvoudigs is ? Als in: eenvoudig op straat te repareren ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Kan het zijn dat die handrem iets eenvoudigs is ? Als in: eenvoudig op straat te repareren ?
Doe je wel voorzichtig?? Als in: We willen je ook graag nog in Berlikum zien!
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Jahoor, voor ik er onder kroop met de voorwielen op een hoge stoep, testte ik de handrem nog even. Toen kwamen we er achter dat die handrem niet zo goed meer was. Gelukkig is er ook nog zoiets als een 1e versnelling.
Maar ik waardeer de ongerustheid.
Schijt aan originaliteit.
Beugeltje zit er inmiddels weer onder, Lelijke Eend heeft een nieuwe voor me geregeld en er ook onder gezet. Nu heb ik 1 mooit glimmend onderdeel aan de onderkant van mijn auto .
Met de handrem ben ik voor de zekerheid nog maar even terug gegaan naar de garagem. Deze bleek prima te remmen.
Ik heb hem zelf ook nog even goed getest toen in op een stijle helling stil stond bij een parkeergarage. Hij rolde een paar cm naar achter maar bleef toen prima staan. Daar heb ik dus ook weer vertrouwen in.
En weer een probleempje
Sinds het buiten wat kouder is wil de passagiersportier niet meer goed sluiten. Als je hem van binnenuit dicht trekt stuitert hij weer open omdat hij niet goed in het slot valt. Ik moet dan buiten om lopen om hem van buitenuit dicht te gooien, soms een paar keer voor hij echt dicht zit. Ik had dat probleem ook eventjes toen ik de auto net had en het ook koud buiten was (het sneeuwde toen) maar ik dacht dat het probleem zich vanzelf had opgelost maar dat is dus niet zo.
Wat kan het probleem zijn en hoe los ik het op? Is het een palletje wat niet goed terug valt oid?
Opzich heb ik er niet zo veel last van omdat ik niet zo heel vaak passagiers heb maar als ik ze heb is het toch wel handig dat ze zelf het portier dicht kunnen doen.
Een keertje inspuiten met iets asl WD40 doet vaak wonderen.
Ich bin ein Breaker
Ik meen dat ik dat al een keer heb gedaan een maandje geleden maar dat weet ik niet meer zeker. Ik kan het wellicht (nog eens) proberen.