5 van de 16
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Sebass’ ZX 2.0i 16V [en weer een 16v minder]
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 13 september 2008 07:45 PM
  [ # 61 ]

Wat de claxon betrefd, kan je ook een simpel exemplaar van de sloop halen en ergens bij de luchthoorn ophangen, is nog wel plaats voor, stekkertje zet je zo over.

Als de apk boer voor de uitlaat die gevlochten stalen ring bedoeld (tussen spruitstuk en kat); Die heb ik ook al eens proberen te bestellen bij de dealer, was volgens de dealer echter niet meer leverbaar. Misschien dat bij de brezan o.i.d. wel een vergelijkbaar exemplaar te verkrijgen is hoor.

Ennuh wat voor bokjes gebruik je dan. Mocht je oprijbokjes gebruiken, ik rij dan altijd eerst de auto met de voorwielen op een rijtje klinkers o.i.d. op dat zelfde rijtje klinkers zet ik dan ook de voorkant van de bokjes

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 19 september 2008 12:52 PM
  [ # 62 ]
Douwe schreef:

Wat de claxon betrefd, kan je ook een simpel exemplaar van de sloop halen en ergens bij de luchthoorn ophangen, is nog wel plaats voor, stekkertje zet je zo over.

En zo geschiedde Razz

Gister auto opgehaald van apk. Rijdt flink anders! Eindelijk zonder uitlaat bijgeluiden Smile wist niet dat het zo’n verschil kon maken in rij gevoel

Wat er aan gedaan is?
-4 nieuwe banden gecentreerd, gebalanceerd
-uitlaat niet meer lek (zat een excentrische ring los + ophanging verplaatst (op mijn verzoek)
-koplampversteller zat niet goed
-luchthoorn zelf maakte kortsluiting, compressor maakte ook sluiting,  DUS nieuwe lelijke toyota starlet sound claxon in me 16v
-ashoes en 2 remslangen vervangen. Demonteren ging zwaar dus moest een brander aan te pas komen om de boel los te kunnen krijgen

bijna 500euro totaal, waarvan 275 werk (6,5u), 52 apk, 160 onderdelen

Grtz

Sebas

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 19 september 2008 12:58 PM
  [ # 63 ]

Ach ja, het is soms wel handig om te kunnen toeteren toch?

Profiel  
 
majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 19 september 2008 01:04 PM
  [ # 64 ]
mpostma schreef:

Ach ja, het is soms wel handig om te kunnen toeteren toch?

Ach, ik had al wat anders wat herrie kon maken onder de motorkap. En daar zeiden ze bij de apk dan weer niets van. Rolling Eyes

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  
 
majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 10 oktober 2008 01:41 PM
  [ # 65 ]

Vanmorgen dansde mijn oliepeil wat in het rond, hij wisselde stationair zelfs met 1 bar verschil in waarde…

Maar de 16v’s hebben zwakke sensors daar, is het niet?

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 10 oktober 2008 03:53 PM
  [ # 66 ]

je bedoeld vast oliedruk..  vaak rond de 2 ton ofzo gaan die sensors kapot.. doen ze het ene keer wel goed en andere keer niet.

Als je geen oliedruk hebt dan merk je dat vanzelf wel hoor Razz

Profiel  
 
majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 10 oktober 2008 03:59 PM
  [ # 67 ]

idd oliedruk Smile
klassieker Very Happy

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  
 
majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 07 november 2008 06:13 PM
  [ # 68 ]

accu

nou dit weer.. al enkele dagen last van zeer zeer zwakke accu, en de auto start dan ook bijzonder sloom. De motor lijkt pas aan te slaan op de laatste krachten van de accu. En, na een stukje snelweg van 1.5u start ie de volgende ochtend weer net zo langzaam. Als er maar 1 uur tussen de ritten zit, staat ie wel probleemloos aan.

Het lijkt dus aan de kou te liggen…
aangezien de accu wel bijlaadt, zal de dynamo ook wel in orde zijn (of kan een dynamo ook ‘‘ten dele’‘/ een beetje kapot zijn??)...
en ook de accu verdenk ik niet zo 123 omdat hij het altijd wel blijft doen, en pas 1x echt volledig leeg was, nadat me binnenverlichting 45min aanstond (alle deuren+achterklep open).

Waar kan het met andere woorden nog meer aan liggen, naast de accu (heb het accuwater gister bijgevuld… hij was aan de lege kant maar nog niet helemaal) en de dynamo? Ook de bougies waren 5.000km geleden nog in orde bevonden voor nog eens 10-15dkm..

Graag jullie ideeen, voordat ik een andere accu/dynamo probeer…

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 07 november 2008 08:23 PM
  [ # 69 ]

Koop maar een nieuwe accu, als die na 45 minuten al leeg is dan zit er niet veel fut meer in. Wink
Brand je acculampje ook heel zwakjes? DAn kun je beter een nieuwe dynamo plaatsen.

Groetjes Harry

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 07 november 2008 08:42 PM
  [ # 70 ]

Ik denk dat je accu dood is. Het kan namelijk zijn als het plotseling is. Dat er een cel in de accu kapot is. Die de rest van de accu ook leeg trekt.
Ik weet niet of je een multiemeter in huis hebt. Maar de dynamo kan je heel simpel cotroleeren door te kijken of je 14,4 volt hebt. Als je motor draait natuurlijk.

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 07 november 2008 09:04 PM
  [ # 71 ]

Ik denk toch dat je accu aan het einde van zijn lattijn is. Hij zal vermoeid zijn en kan zijn krachten moeilijk vasthouden. In de winter komt dit sneller tot uiting omdat een accu dan sneller zijn kracht verliest.

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 08 november 2008 02:15 AM
  [ # 72 ]

idd accu..  ff doormeten ervaring mee.. start wel maar dan echt op het laatste slaat die weer aan. En zodra die dan loopt is het goed.

als je dynamo zo een 14 volt geeft met moter aan dan is die goed

accu moet wel 12 volt geven met moter uit.  bij mijn geval was die toen net 10 volt ofzo.

Profiel  
 
majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 10 november 2008 11:45 AM
  [ # 73 ]

Haah. Accu was inderdaad naar de haaien. Met lopende motor 14.0 volt dus dynamo is gelukkig ok. Motor uit gaf ie nog slechts 8.2 volt dus een snelle conclusie na 5 minuten meten. Heb accu gehaald bij de kwikfit en er zelf maar ingezet Wink

55aH, 105 euro. Er kwam 60aH uit, maar dat verschil is niet te merken.
Is die prijs een beetje ok dat jullie weten?

En wat hoort er a fabriek in de 16v? Ook 55 toch?

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  
 
majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 10 november 2008 11:46 AM
  [ # 74 ]
Douwe schreef:

Ik denk toch dat je accu aan het einde van zijn lattijn is. Hij zal vermoeid zijn en kan zijn krachten moeilijk vasthouden. In de winter komt dit sneller tot uiting omdat een accu dan sneller zijn kracht verliest.

Jep, precies wat je zegt. Door de kou veel beter merkbaar euvel. Als ie beetje in de zon stond sloeg die vaak wel aan, ook met een verrotte accu dus Wink

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  
 
J.H.meijndert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 241
Geregistreerd: 17-09-2007

Gepost: 10 november 2008 02:12 PM
  [ # 75 ]
majestic3jay schreef:

Haah. Accu was inderdaad naar de haaien. Met lopende motor 14.0 volt dus dynamo is gelukkig ok. Motor uit gaf ie nog slechts 8.2 volt dus een snelle conclusie na 5 minuten meten. Heb accu gehaald bij de kwikfit en er zelf maar ingezet Wink

55aH, 105 euro. Er kwam 60aH uit, maar dat verschil is niet te merken.
Is die prijs een beetje ok dat jullie weten?

En wat hoort er a fabriek in de 16v? Ook 55 toch?

105 euri’s?? shock nou nou, dat vind ik wel héél erg aan de prijs hoor.

ZX 1.4 break ‘95

Profiel  
 
 
5 van de 16
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook