Hallo,
Ik ben al geruime tijd op zoek naar een ID/DS Break. Nu heb ik wat moois op het oog . Alleen heb ik heb zelf nog iets te weinig kennis van de ID/DS in huis om goed te kunnen bepalen wat een goede, harde Break is.
Wie van jullie, die een goede kennis heeft v.d. ID/DS, zou mij kunnen helpen bij de aanschaf van een ID/DS Break?
(Ik heb reeds de aankooptips van de CitroenID/DSclub gedownload.)
Citroen DS23 Break ‘71
HMMM. Neem iemand mee die er verstand van heeft, een mede forummer of clublid, en neem iemand mee die er de ballen verstand van heeft (dit om het enthousiamse te temperen), maar die wel uit zijn/haar doppen kijkt.
En dan, vraag eens aan die verkoper of je er mee naar een specialist in de buurt mag. Kan je ook zelf even rijden en even aan het rijden ermee wennen. Of bijrijder zijn en goed je oor te luisteren leggen!
Wellicht dat je bij Citroville in Borculo terecht zou kunnen voor een evnetuele aankoopkeuring?
Succes, en mocht je iets niet aan de dame bevallen, laat dan maar schieten. Want geduld in deze is noodzaak. Heb zelf achteraf ook ietsjes te snel toegehapt. Dacht een goede koop te hebben gedaan, maar het aantal uitdagingen is schijnbaar onbeperkt bij mijn DS23IE….
Succes!
Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
gewoon een platte schroevendraaier meenemen en op de verdachte plekken gaan prikken….............wel fff van te voren overleggen met de verkoper he….............
zoals tussen achterscherm en achterste zijraam , cilinderhouders van de achterste veercilinderpoten,langsbalken(loucherons:waarschijnlijk fout geschreven but who carres), waar de moterkapschanieren gemonteerd zijn,kofferbodemplaat etc,etc…...............
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Hartstikke bedankt voor de tips!!!
Maar is er iemand die mee zou kunnen gaan om een Break te bekijken in Zuid Holland. De Break wil de verkoper gerust op de brug zetten. geeft denk ik wel aan dat hij geen dingen te verbergen heeft.
Citroen DS23 Break ‘71
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De breaks zijn/waren werkpaarden met in eerste instantie kleine motoren. Check goed hoe het er onder de kap uitziet: lekkages, vettigheid. Check de vering op stugheid.. een break moet lekker slap zijn! Check de koppeling op slippen. Dat is een dure reparatie.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Eelko schreef:Hartstikke bedankt voor de tips!!!
Maar is er iemand die mee zou kunnen gaan om een Break te bekijken in Zuid Holland. De Break wil de verkoper gerust op de brug zetten. geeft denk ik wel aan dat hij geen dingen te verbergen heeft.
Waar in zuid holland.
Ik kom uit antwerpen en wil eventueel wel even mee komen kijken.
Ter info: heb al 3 restauraties achter de rug…
groeten.
bogaard77 schreef:De breaks zijn/waren werkpaarden met in eerste instantie kleine motoren. Check goed hoe het er onder de kap uitziet: lekkages, vettigheid. Check de vering op stugheid.. een break moet lekker slap zijn! Check de koppeling op slippen. Dat is een dure reparatie.
Let daarnaast dan ook meteen op de remschijven. Omdat daarvoor ongeveer hetzelfde losgehaald moet worden, is het het meest verstandig om dat (als het er toch aan zit te komen) samen in 1 keer met de koppeling te laten doen (ik spreek uit ervaring ) en let ook op versleten of reeds gescheurde stuurhoezen, want dat is ook een vrij lastig klusje.
Als dat al treffers oplevert (en koppeling en remschijven en stuurhoezen) moet-ie voor de rest super zijn om niet verder te gaan kijken, zeker als je die reparaties niet zelf kunt doen.
Staat er in de DS-clubhulp nog iets over het dakrubber? Dat kan ook een bron van ergernis zijn of worden. Een Break is bovendien zeker bij de achterspatborden (aan de bovenzijde bij de achterste ramen) behoorlijk roestgevoelig, en vervangschermen zijn er niet, dan wel onbetaalbaar
Good luck.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Het gaat om een ID20F Break 5 versnellingen met LPG
Hydroliek en motorisch schijnt die goed te zijn. Koppeling en veerbollen zijn 1,5 jr. geleden vervangen. Het interieur is redelijk goed.
Bodem en plaatwerk vrij goed behalve een voorscherm dat wat roest vertoont onder de koplampen. Hij moet wel geheel gespoten worden omdat de lak slecht is. Als dit het enige is wat er mis is dan is de koop zo goed als rond. Nu alleen hopen dat niemand anders haar voor mijn neus wegkaapt .
Hartstikke tof dat je mee zou willen vikingo. Ik zit zelf te denken om in het weekend een afspraak te maken om te bezichtigen. Hopelijk is aankomende vrijdag een optie…... Er zijn nl. al een flink aantal gegadigden ben ik bang voor.
Citroen DS23 Break ‘71
Wat ben ik kwijt als ik de Break laten schuren,plamuren (klein beetje) en spuiten? Ik hoor prijzen van 3000 euro…. Daar schrik ik nogal van.
Citroen DS23 Break ‘71
Hallo Eelko , ik heb je oproep gezien en woon zelf in Den Haag . Ik ben zelf altijd op zoek naar id en dsen , misschien heb ik de auto waar je naar wilt gaan kijken al gezien . Laat me anders even weten waar de auto staat , en misschien kunnen we samen even gaan kijken . Wees als je alleen gaat wel goed op je hoede , er zijn nogal wat dichtgekleide hokken te koop .
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
@ Benjamin: de Break staat in Barendrecht.
Het zou hartstikke tof zijn als je mee zou kunnen.
Een magneet schijnt een handig ding te zijn om te kijken of de auto dichtgekleid is
Ik ben alleen bang dat het spuiten van de auto te prijzig gaat worden…. Wie weet wat dat ongeveer gaat kosten?
Citroen DS23 Break ‘71
beste,
Ik heb gehoord en tevens moeten aanzien dat de laatste types DS break dus zo rond 1975 er het slechtst aan toe zijn….en dat ook na grondige restauratie.
Dit in verband met slecht blikmatriaal wat ze er toen voor gebruikten.
Dus neem zo ie zo 1 voor dat bouwjaar en het liefst een break die meer naar de jaren 60 afwijkt dan de beginjaren 70.
Veel suc6 met zoeken
Citroen rolls better then a Rolls!!
Eelko schreef:Het gaat om een ID20F Break 5 versnellingen met LPG
Hydroliek en motorisch schijnt die goed te zijn. Koppeling en veerbollen zijn 1,5 jr. geleden vervangen. Het interieur is redelijk goed.
Bodem en plaatwerk vrij goed behalve een voorscherm dat wat roest vertoont onder de koplampen. Hij moet wel geheel gespoten worden omdat de lak slecht is. Als dit het enige is wat er mis is dan is de koop zo goed als rond. Nu alleen hopen dat niemand anders haar voor mijn neus wegkaapt .
Hartstikke tof dat je mee zou willen vikingo. Ik zit zelf te denken om in het weekend een afspraak te maken om te bezichtigen. Hopelijk is aankomende vrijdag een optie…... Er zijn nl. al een flink aantal gegadigden ben ik bang voor.
Helaas komt het nogal slecht uit voor mij dit weekend maar ik las dat er nog vrijwilligers zijn.. dus veel succes..
Ik hoor verhalen dat het spuiten, schuren en ietsie plamuren bij een DS/ID garage al gauw tegen de 6000 euro loopt.
Ik vind dit nogal extreem hoge bedragen.
Weet iemand een adres waar het goed maar ook veel goedkoper kan? (behalve Polen)
Als het niet goedkoper kan dan stop ik met de Break die ik nu op het oog heb…
Citroen DS23 Break ‘71
Hallo Eelko , het spuiten van een ds is over het algemeen erg prijzig , maar het beste kun je gewoon naar de auto gaan kijken en dan met eigen ogen bekijken . Misschien valt het mee , wat de een veel werk vindt blijkt voor de ander vaak mee te vallen en andersom natuurlijk . Je kunt me uiteraard ook even bellen om af te spreken . Van het weekend heb ik het wel druk , maar als je me belt om af te spreken , zal ik er even tijd voor vrij maken .
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Overigens zijn bedragen van € 6000,00 niet alleen voor spuiten , maar mag je voor een dergelijk bedrag toch op zijn minst verwachten dat alle onderbakken proffi zijn gerestaureerd cq vervangen . Ik zou me met dit soort bedragen niet al te bang laten maken , want het kan zeker goedkoper .
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!