Hallo Allemaal .
Ik heb vorige week een ZX 1.9 D gekocht (bj 1997) en nu heb ik een probleem.
De klingelateur van de knipperlichten knippert steeds maar door ,ook als ik de knipperlichten niet gebruik .De lampjes doen het dan niet .
Heeft iemand een idee waar ik deze kan vinden ? heb al gezocht en volgens mij zit hij naast de zekeringenkast helemaal bovenin ,ik kan er bijna niet bijkomen ,laat staan vervangen .
Iemand suggestie’s ?
Ik verdenk eerder de schakelaar: het contactvet in de schakelaar wordt
geleidend door koper/ijzervijzel van de (sleep)contacten…...
ik spreek uit ervaring 1 keer bij een berdijfsauto en 1 keer met een xm meegemaakt
AAAAAAAAAAAls je handig bent kunt deze schakelaar ook uit elkaar halen en reinigen….is een gratis/goedkope oplossing
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Re: Problemen met klingelateur
abel-p schreef:Hallo Allemaal .
Ik heb vorige week een ZX 1.9 D gekocht (bj 1997) en nu heb ik een probleem.
De klingelateur van de knipperlichten knippert steeds maar door ,ook als ik de knipperlichten niet gebruik .De lampjes doen het dan niet .
Heeft iemand een idee waar ik deze kan vinden ? heb al gezocht en volgens mij zit hij naast de zekeringenkast helemaal bovenin ,ik kan er bijna niet bijkomen ,laat staan vervangen .
Iemand suggestie’s ?
Moet ik daarvoor het stuur ook verwijderen ? (airbag) !!
ik heb verder geen ervaring/kennis van de Zx maar, als je de Haynes manual fffff doorspit staat het er vast wel bij
......switches removal and refitting (chapter/hoofdstuk 4)
suc6
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
makkelijker om er een van de slop te halen, stuur eraf kappen om het stuurhuis eraf, hendel losschroeven stekkertjes losmaken , nieuwe erop en weer alles vast zetten
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......