8 van de 27
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »

Voorruit dubbelbeelden
Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 386

Gepost: 09 november 2008 03:25 PM
  [ # 106 ]
Rene van Maren schreef:

Iemand denkt gewoon mee hoor!

Prima dat iemand meedenkt, maar als je met opmerkingen komt die al meerdere keren gemaakt zijn en die niets met het echte probleem te maken hebben, dan vind ik dat je je eerst beter op de hoogte moet stellen. Natuurlijk kan ieder stuk extra glas het effect versterken, maar het varifocus-verhaal is al achterhaald volgens mij.
Sorry als het wat hard overkomt Surprisedops: .

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 09 november 2008 10:14 PM
  [ # 107 ]

very good

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 10 november 2008 12:50 AM
  [ # 108 ]
picasso77 schreef:

Mijn ruit is inmiddels vervangen en ik heb er helaas weer exact dezelfde dubbelbeelden Evil or Very Mad .

De nieuwe ruit is ook van Saint Gobain, ......

Komt me allemaal zeer bekend voor. Als het aan Citroën ligt blijven we met de dubbelbeelden rijden en wordt er niets meer gedaan.
Saint Gobain levert ruiten met een ongewenst effect, veroorzaakt door verontreinigingen in het glas, maar doet ook net of er niets aan de hand is.

Foto’s maken van het effect is moeilijk, maar op het C4 forum heb ik er al eens 2 geplaatst en een paar pagina’s terug nog 1 in de herhaling.
Hoe donkerder het wordt, hoe sterker het effect.
Dat sterke effect en de veroorzaakte hinder is helaas niet te fotograferen ... Sad

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8162

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 10 november 2008 12:52 AM
  [ # 109 ]

Camera op statief plaatsen en filmen?
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 10 november 2008 12:55 AM
  [ # 110 ]

In je eentje in een rijdende auto???
Dat is nl. het plaatje wat gezocht wordt.

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami Super
Gepost: 10 november 2008 01:18 AM
  [ # 111 ]

Er zijn speciale statieven die je in de auto kan gebruiken. Misschien van iemand lenen.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 10 november 2008 05:17 PM
  [ # 112 ]

Nieuwe reactie Citroën Nederland:
Helaas hebben de voorruiten van de Citroën C4 Picasso het verschijnsel (...) zoals u het ervaart.
We spreken hier over een verschijnsel wat gerelateerd is aan het product.
Er zijn meer dan 5000 Citroën C4 Picasso’s verkocht en er zijn geen structurele meldingen over dit producteigenschap.
Door de ligging en de grote (moet dit niet zijn ‘grootte’?) van de voorruit is het verschijnsel helaas onvermijdelijk (...).

Kortom:
Citroën erkent het probleem, maar beschouwd het als normaal. Het enige dat zij gedaan hebben is de fabriek in kennis gesteld van deze eigenschap van de voorruit van de Citroën C4 Picasso. Die zullen hier weinig mee doen, want het kost scheppen met geld om van deze ‘producteigenschap’ af te komen en bij de auto’s die het verschijnsel hebben, de voorruit te vervangen.

Mijn besluit staat vast:
NOOIT meer een Citroën (van welk model dan ook) Evil or Very Mad

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 10 november 2008 05:21 PM
  [ # 113 ]
Caysee schreef:

Mijn besluit staat vast:

Nee, bij opel pakken ze dat lekker aan

NOT Exclamation

Probeer een beroep op coulance te doen. Misschien helpt dat?

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 10 november 2008 05:27 PM
  [ # 114 ]

Ik heb ook nog niet besloten naar welk merk ik over zal gaan stappen.
Helaas moet ik nog minstens een jaar of twee met de GC4P met deze irritante voorruit-eigenschap rijden, want ik heb geen geldboompje in de tuin.
Ik heb een aantal jaren Japans gereden, maar die waren heel wat makkelijker in dit soort zaken.
Ik ga nog 1 slag proberen te maken via de dealer, maar gezien alle antwoorden die ik al gekregen heb op de klachten verwacht ik daar ook niet veel meer van. Nog minstens 2 jaar ergernis dus….

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 10 november 2008 05:36 PM
  [ # 115 ]
Caysee schreef:

Nieuwe reactie Citroën Nederland:
Helaas hebben de voorruiten van de Citroën C4 Picasso het verschijnsel (...) zoals u het ervaart.
We spreken hier over een verschijnsel wat gerelateerd is aan het product.
Er zijn meer dan 5000 Citroën C4 Picasso’s verkocht en er zijn geen structurele meldingen over dit producteigenschap.
Door de ligging en de grote (moet dit niet zijn ‘grootte’?) van de voorruit is het verschijnsel helaas onvermijdelijk (...).

Kortom:
Citroën erkent het probleem, maar beschouwd het als normaal. Het enige dat zij gedaan hebben is de fabriek in kennis gesteld van deze eigenschap van de voorruit van de Citroën C4 Picasso. Die zullen hier weinig mee doen, want het kost scheppen met geld om van deze ‘producteigenschap’ af te komen en bij de auto’s die het verschijnsel hebben, de voorruit te vervangen.

Mijn besluit staat vast:

Ik zeg nog maar eens: ik heb er geen last van met mijn pilkington ruit.
Ligt het aan de ruit, aan mijn ogen, aan wat dan ook, ik heb er geen last van. Tenzij in men achterruit heb ik er wel last van, maar daar stoort het me niet.
Maar de uitleg die je nu krijgt is de uitleg die je bij ieder merk krijgt.
Mijn moeder heeft een toyota, en ook daar waren technische problemen die men niet op garantie wou nemen. Toyota is op vlak van garantie echt streng.
Het ging dus om het welbekende verhaal dat de dealer het ging uitvoeren met het onderhoud (onder garantie) maar dat het dan niet onder garantie viel omdat de wagen enkle DAGEN uit garantie was op moment van het onderhoud. Ook structurele gebreken die men niet wou herkennen terwijl bijna elke auto er last van had.
Dus denk niet dat het bij andere merken beter is.

Ik kan begrijpen dat je erg teleurgesteld bent in je wagen, en het is een erg irritant probleem. Echter als je nu een andere wagen koopt verlies je gigantisch veel geld op je huidige wagen. En dan heb je mss een ander merk, maar ook een auto die minder goed is. Mss beter als een picasso, maar slechter dan pakweg een C5.

Is er iemand vanop het forum die in de buurt van caysee woont en er GEEN last van heeft? Dan kan je eens een vergelijkende test doen. Of probeer gewoon een pilkington ruit te bemachtigen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 10 november 2008 05:53 PM
  [ # 116 ]

En Cees, nu naar meneer de rechter ermee? Dit is toch de reactie waar je op zat te wachten; erkennen maar geen actie ondernemen.

In dat geval zou ik nu toch wel eens een vergelijkend onderzoek gaan starten. Je hebt immers inmiddels bewezen dat het lang kan duren voordat iemand anders het voor jou doet.
Succes, en blijf ons op de hoogte houden!

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten

- Ami Super
Gepost: 10 november 2008 09:39 PM
  [ # 117 ]

Caysee: als we nu eens een Pilkington en Saint Gobin naast elkaar zetten en wat foto’s maken en filmen en daarbij aan kunnen geven dat er wel degelijk ruiten te leveren zijn zonder dubbelbeelden? Daarna gaan we de boer op met dat materiaal, denk aan de bekende consumentenorganisaties ed.
Kortom actie inzetten met hulp van forummers?

Patrick

Iemand nog doneren?

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 10 november 2008 09:45 PM
  [ # 118 ]
Caysee schreef:

Mijn besluit staat vast:

leuk die opmerking

de c5 ph3 is mijn 5e nieuwe citroen sinds 2003 en geen een heeft dit probleem gehad…

kijk dat de c4 je stoort begrijp ik maar om dan te zeggen geen een model meer…...... Wink

Profiel  

ANW
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124

Gepost: 10 november 2008 10:47 PM
  [ # 119 ]
hogervp schreef:

Caysee: als we nu eens een Pilkington en Saint Gobin naast elkaar zetten en wat foto’s maken en filmen en daarbij aan kunnen geven dat er wel degelijk ruiten te leveren zijn zonder dubbelbeelden? Daarna gaan we de boer op met dat materiaal, denk aan de bekende consumentenorganisaties ed.
Kortom actie inzetten met hulp van forummers?

Patrick

Gisteren is er een barst ontstaan in de mijn voorruit. Vandaag langs Carglas om een afpsraak te maken voor het plaatsen van een nieuwe ruit. Met dit topic in mijn achterhoofd gevraagd naar dezelfde voorruit. De monmtuer van Carglas zegt dat het “dubbelzicht” kan ontstaan doordat de fabrikant van de ruit een oude mal gebruikt. Het heeft dus niets te maken met het merk.

gr., Ernst

Grand Space Tourer, automaat, 2019

Profiel  

hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 988

Gepost: 10 november 2008 11:53 PM
  [ # 120 ]

Kun je daar iets meer over zeggen ? Hoezo mal ? Dat is toch bij de fabricage ?  Die kan bij Pilkington toch anders zijn als bij GB ?

Ik heb mijn klacht nu 2 week uit staan bij Citroen maar nog niets gehoord

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  

8 van de 27
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook