Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
voor 100 euro heb je een 80 ah. accu bij de gamma
iets hoger is altijd prettig de mijne is 72 geloof ik kan ik radio incl versterkers tenminste een keer aan laten ( een uur ongv. )
en als het kreng niet wil starten dan kan je wat langer door tot je accu leeg is
J.H.meijndert schreef:105 euri’s?? nou nou, dat vind ik wel héél erg aan de prijs hoor.
Ik was bij Citroën ook 100 euro kwijt aan een nieuwe accu.
106 Accent (1.1 8v) => 106 Rallye (1.6 8v) => Clio Williams (2.0 16v) => 106 Sport (1.6 16v) => ZX 16v (2.0 16v) +- 106 Rallye (1.3 8v) => Clio Williams (2.0 16v) + 106 Rallye (1.6 8v) + AX GT (1.4 8v)
Voor ongeveer 300 euro heb je een accu die ongeveer 5x zo lang mee gaat. En een betere start stroom geeft. Maja is natuurlijk altijd de vraag of je dat financieel kan trekken. Maja een maandje rustig aan doen is natuurlijk ook een oplossing.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Mijn accu kost altijd niks….
Ouwe diesels starten in de winter moeilijker. Reden dat er elke winter wel weer een automobilist is die voor de zekerheid er een andere accu in gooid.
Deze accu’s kunnen met gemak een benzine wagen aan de praat helpen en houden. Die van mij is 2jr meegegaan en toen in de inruiler van een ZX Diesel gepropt. Die starte er toen ook nog mee.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
- AX GT injection ph1
mijn accu komt uit ijs zijn opgeblazen bx diesel
ding werkt al 2 jaar goed en verhuist steeds mee naar elke nieuwe auto
Naja ik laat me ook alleen maar informeren door de leverancier van die dingen. Want ik heb ook al een tijdje een oogje op zo’n accu. Maar dat word steeds uitgesteld. Omdat ik nu eerst andere dingen aan me hooft heb. En me accu nog goed is.
Totaal aantal Berichten: 767
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
beest aangereden
Shit. Zaterdag met 80km/u (op provinciale weg langs een hei) een beest aangereden. Was donker, ging zo snel dat ik niet eens 100% zeker was van wat ik raakte… Blijkt het een vos te zijn geweest. Beest heeft het wel overleeft geloof ik, maar mijn grill is volledig aan stront. Plus de beschermkap die bovenop de bumper zit tot aan de radiatr. Nu kan ik dus weer op zoek naar een grill, in kleur het liefst… Plus zo’n beschermplaat. Zal snel een schade foto plaatsen.
Heeft iemand een idee of die beschermkappen van een 16v anders van maat zijn dan een standaard (reflex) zx?
Oja: zit de koplamp ophanging ook vast aan die beschermplaat? Of is dat een ander deel??
Iemand een idee? Dank!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Bedenk me net dat ik wel geluk heb gehad met de schade..
Vorige keer dat ik een beest wou ontwijken, kostte me dat me auto (in de slip geraakt,—> auto tegen boom) dus deze keer toch in die ene 0.001 seconde bedacht dat ik niet uit ging wijken, mede ook omdat er een auto achter me reed, en een auto op de andere rijbaan… Dit was simpelweg de beste oplossing… Ben me iig rot geschrokken!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
- AX GT injection ph1
word ook aangeraden.. zelfs bij een hert.. niet uitwijken maar erop rijden.
anders parkeer je jezelf in een andere auto of tegen een boom dus.
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Footootje!!!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Ik heb een hele poos zonder die zwarte plaat gereden, zit verder niets aan vast zoals ik me kan herinneren. Als je tenminste dat zwarte achter je gril bedoeld. Ik zie er ook niet echt iets aan waarvan ik denk van nou dat moet vervangen worden.
Zoals ik het zie is een grilletje voldoende?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Ja dat bedoel ik. Maar iig de grill moet vervangen worden, plus de koplamp ophanging, want die ligt nu zo goed als los…
Enig idee waar die koplmap mee vast zit? Volgens mij is dat een plastic houder ofzo..
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Re: beest aangereden
majestic3jay schreef:Shit. Zaterdag met 80km/u (op provinciale weg langs een hei) een beest aangereden. Was donker, ging zo snel dat ik niet eens 100% zeker was van wat ik raakte… Blijkt het een vos te zijn geweest. Beest heeft het wel overleeft geloof ik, maar mijn grill is volledig aan stront. Plus de beschermkap die bovenop de bumper zit tot aan de radiatr. Nu kan ik dus weer op zoek naar een grill, in kleur het liefst… Plus zo’n beschermplaat. Zal snel een schade foto plaatsen.
Heeft iemand een idee of die beschermkappen van een 16v anders van maat zijn dan een standaard (reflex) zx?
Oja: zit de koplamp ophanging ook vast aan die beschermplaat? Of is dat een ander deel??
Iemand een idee? Dank!
Je moet ook geen 80 rijden in het donker bij bossig gebied..
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Slaat dat nou weer op…. Immers:
-je mag daar gewoon 80km/u rijden?
-er stonden lantaarnpalen?
-het was dus dan ook niet donker?
Maja, anyway, al rij je de snelheid van 50km/u ipv. de toegestane 80km/u, dan nog is er geen houden aan als zo’n beest besluit de weg op te hollen 3 meter voor je auto…..
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Zo’n ding voor je koplamp kost 17.50 bij de citroen dealer. Ik heb toevalig 2 weken terug van die dingen gehaalt. Als het teminste die kunstof houders zijn waar je de koplamp mee kan stellen. Door er een inbussleutel in te zetten.