Ja, dat is de grote.
Dit is de kleine octopus:
Er zit nogal wat passieve slimmigheid in de plastic/rubberbende die “octopus van de BX” heet. Een simpel koppelstukje waarmee alles naar het vat geleid wordt volstaat hier niet.
Je zult echt net zoveel slangen naar het vat over moeten houden, en dus een vergelijkbare hoeveelheid koppelstukjes moeten maken. Dat wordt een heel onbetrouwbaar gedoe (veel koppelingen) op een vervelende plek.
Ich bin ein Breaker
Heeft er iemand richtprijzen voor de octopi? Ik heb namelijk geen idee aan wat voor bedragen ik moet denken… Mijn 16TRS moet binnenkort een subframewissel ondergaan (stuurbekr. inbouwen) en dan moet ik eigelijk meteen de octopus meenemen… (of ik maak er zelf een met Festo slangen…)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Gangbare prijs voor de kleine octopus is plm 100 eur - vraag om korting anders kost ie nog meer.
De grote octopus, als ze je die binnen een half jaar in 1 stuk zonder lekken kunnen leveren, lag vroeger zo rond de 60 eur maar is inmiddels vast wel duurder geworden.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
GoofBlikscha schreef:Heeft er iemand richtprijzen voor de octopi? Ik heb namelijk geen idee aan wat voor bedragen ik moet denken… Mijn 16TRS moet binnenkort een subframewissel ondergaan (stuurbekr. inbouwen) en dan moet ik eigelijk meteen de octopus meenemen… (of ik maak er zelf een met Festo slangen…)
Ik dacht inkoop ergens rond de € 90,-. Maar ik heb ook al prijzen van boven de € 120,- gehoord…
[edit] Karel was me voor
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Het monster is in winterslaap.
En nog wel in France, zal ie blij van worden… aan het rijden te merken, op weg erheen, vond ie het maar wát leuk om weer in z’n geboorteland te zijn. Maar dat kan ook domweg aan een lange rit met warme motor liggen, dan loopt ie zelfs met z’n rotte carburateur goed
Dagje wel besteed dus. Eerst de kofferbak uitgemest, op wat essentiële oliën ( ) na. Daarna het nieuwe subframe weer ingepakt, de carburateur (die nu dus binnen is) ook niet vergeten en hup, rijden met die hap! Nou ja, van rijden was in eerste instantie niet echt sprake… meneer liet luidruchtig weten dat ie weken stilstaan niet waardeert. Maar al na zo’n kleine 50 kilometer reed ie vrijwel schokvrij
Na een goede 300 kilometer (weet het niet precies, bij Antwerpen hield de snelheidsmeter ermee op, kabeltje losgesukkeld) en zo’n 3,5 uur rijden op de plaats der bestemming aangekomen. Daar bleek het monster zichzelve nog een LHM-douche kado te hebben gedaan, hetgeen mij het invetten van het plaatwerk scheelde. Roesten doet ie niet deze winter
Als laatste accu eruit, auto op slot (juist, alle porteren én de achterklep met de hand, ben ze niet vergeten) en weer op huis aan. Dag monster, slaap lekker…
Zal binnen kort nog wat foto’s plaatsen.
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Hey, waarom in Frankrijk?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
GWHENDRIKS2 schreef:Hey, waarom in Frankrijk?
Waarom niet?
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Hilko16TZI schreef:GWHENDRIKS2 schreef:Hey, waarom in Frankrijk?
Waarom niet?
Nouja, ik dach hier in NL heb je toch ook wel ergens een stallingruimte?
Of der ziet iets anders achter, wat ik dan niet hoef te weten!
Ik was gewoon nieuwsgierig, waarom hij in Frankrijk zijn winterslaap houd!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
GWHENDRIKS2 schreef:
Ik was gewoon nieuwsgierig, waarom hij in Frankrijk zijn winterslaap houd!
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Heel simpel. ‘Ollanders willen voor een dubbeltje op de eerste rang. Ik had daar de mogelijkheid. Auto staat goed en voordelig van de openbare weg af. En is hier nu dus geschorst. En of ik hem nou in Frankrijk neerzet (300 km) of in pak-em-beet Friesland (250 km), dat maakt niet uit.
Tot slot vind ik het wel wat hebben, mijn BX die logeert in z’n geboorteland. Zodoende. En het was nog een mooie rit ook, daarheen.
Dat wordt wel een interessante discussie met de politie als je - met verlopen APK - gaat rijden. “Ja meneer, dit is de kortste route naar het APK-station”...
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
karel schreef:Dat wordt wel een interessante discussie met de politie als je - met verlopen APK - gaat rijden. “Ja meneer, dit is de kortste route naar het APK-station”...
Tis nog lang geen oktober. Zit wat dat betreft gunstig… altijd met een nieuwe APK de winter in.
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Zoals beloofd nog wat sfeerbeelden:
Nieuwe carb:
Die hoort daar dus niet
Nieuw subframe:
Die hoort daar dus ook al niet!
Verstild:
Meer verstild:
En defenitief verstild (denk ik) maar wel mooi :
Lekker een half jaar roesten in het natte gras.
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Bart1989 schreef:Lekker een half jaar roesten in het natte gras.
Ik mag hopen van niet, maar het triggert wel de vraag: heb je nog bijzondere prepratiewerken verricht om ‘m buiten te kunnen laten overwinteren?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!