Hallo Saxo rijders,
Binnenkort zal het 205je van de vrouw het veld moeten ruimen. De keuze is min of meer een 5 deurs Saxo of een *pel Corsa. Op zich is de Corsa een leuk autootje maar ja…geen Citroen en veel last van roest (o.a. balken)
Dus een Saxo is eerste keus.
Er komt binnenkort eentje te koop, 5 deurs uit 1996 met zo’n 160k op de teller. motorinhoud weet ik niet.
Als ik het goed begrijp is deze technisch nagenoeg identiek aan een Peugeot 106 en zal niet veel verschillen van de oude 205.
Vraag naar de bekende weg: Wat zijn de bekende zwakke plekken ?
Ik lees over stuurbekrachtiging problemen ? Wat ik absoluut niet wil is lekken in de auto en rottend chassis, olie zweten etc ben ik door de XM en 205 al aan gewend ( twee auto’s en twee olievlekken op de oprit)
Waar moet ik voor oppassen bij aanschaf ?
ROEST weet ik niet zo 1 2 3. de koppakking is een euvel.. zo rond de 100000 km… voor de rest ken ik de de saxo nog niet zo lang omdat ik er zelf pas 3 maanden mee rijd!!!
Microsoft ?
Het is net een airconditioner, het lijkt te werken, tot je een window opent.
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Lijkt wel of de 1.6 problemen heeft met de bak.
Ik heb en bak van een 1.6 XU te koop staan en krijg regelmatig een vraag naar de versnellings bak… of die ook op een saxo 1.6 past…
Nee mijnheer / mevrouw dat blok van u is een TU model
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard