Mijn Saxo (bj.2001) heeft electrisch verstelbare koplampen. Daarmee lijkt alles ok zou je denken.
Zowel ik als mijn wederhelft vinden echter dat de koplampen ook in de “0” stand verder weg mogen schijnen. (en dan zullen ze nog niet verblinden)
In de Haynes manual staat dat je deze instelling aan de garage over moet laten.
Wie weet hoe het moet :
"Reaching the destination is not always the purpose of the journey"©
ik weet wel hoe het moet
maar je moet wel een koplampafstel apparaat hebben, en die zul je niet aan de muur hebben hangen vrees ik.
Microsoft ?
Het is net een airconditioner, het lijkt te werken, tot je een window opent.
best aan garage overlaten kost zon 15€ anders loop je het risico dat ze beiden niet hetzelfde afgesteld staan
wat je kan doen (op eigen risico) is een p2 toernevis pakken en links en rechts 1/4 draaien in de zelfderichting
Zo’n actie was ik ook van plan; verlaten landweggetje en beide lampen evenveel schroefomwentelingen verstellen.
Maar welke schroef moet ik hebben?
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Kun je beter even googlen over afstellen koplamp en dan 2 krijtstreepjes oid op een muur zetten.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
En zoveel stelbouten zitten er niet in een koplamp. Meestal 2: Eén voor omhoog/omlaag en één voor links/rechts, je merkt het snel genoeg als je er aan draait. Wel even onthouden hoeveel slagen je draait, zodat je het altijd weer terug kan draaien.
Eveneens ben ik tevens ook.
Een nieuwe versteller heb ik niet nodig.
Ik was alleen op zoek naar een methodiek.
Ik denk dat ik een keer ‘savonds twee duimstokken in het koplampschijnsel tegen de garagedeur zet.