Na diverse CX´en te hebben gehad en nu een GTI Turbo 2, ben ik benieuwd of ik de gewonde gti velgen onder de turbo kan zetten met dus de (aanmerkelijk) goedkopere michelins…
graag tips.
Wessel Wiersma
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja kan. Alleen zijn er beide TRX en 14 inch gti velgen. Als je goedkoop uit wilt zijn moet je de 14 inchers hebben dus, want de TRX velgen hebben natuurlijk precies hetzelfde probleem als de Turbo velgen. Ziet ook dit topic:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=162958
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Zoals sans-pareil al schreef is dit mogelijk.
Maar naar mijn mening niet aan te raden omdat je met 14inch banden en velgen het veerkarakter van de GTiT veranderd waardoor hij merkelijk minder grip en stabiliteit zal hebben.
Volgens mij moet je minstens 15 inch nemen en een band van 205 breedte met een zo vlak mogelijk loopvlak.
Ik ben dit trouwens zelf van plan te doen bij de serie 2 GTiT.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Heb jij al specifieke velgen op het oog TRXke?
Als ik het doe wilde ik nog een stapje verder, maar da’s dus al uitgebreid aan de orde gekomen in dat andere draadje waar ik de link van postte…. misschien kunnen we ook maar beter naar verder keuvelen .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Hmm…..ben benieuwd hou dat eruit ziet. Zou je eens misschien een feauteau kunnen maken ervan? :photo
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
PCD CX = 5x98
PCD XM = 5x108
Niet passen dus helaas. C8 en Evasion wel, alleen ET is anders…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik denk dat we anders vaker CX’en met XM velgen gezien hadden.
lijkt me dat die eerste serie V6.24 en de normale V6 (of is dat de Etoille?) er nog redelijk onder staan
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik vind etoiles echt oersaai, wat voor een auto ze ook onder zitten, Maar ja, , smaken verschillen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ff snel gegoogeld
zijn dat deze?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
IK weet het niet helemaal zeker, maar etoiles zijn iig wel zoiets… deze zijn in elk geval ook oersaai .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
gelukkig zijn de meningen altijd anders
zelf vind ik ze onder een XM V6 wel mooi
zeker mooier als die nieuwe Exclusive velgen, die soort dikke spaken.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Doe mij onder een XM maar die S1 24v velgen… of de originele V6 velgen, dat vind ik de mooiste….
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
S1 V6.24 vind ik ook erg mooi maar ik vind wel dat ze dan ook onder een S1 V6.24 moeten niet onder een 2.0i ofzo
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gewoon een TCT een stukje opfokken, veel sneller dan een 24v .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!