Eerdaags ga ik ook eens de BX19TZI verwennen met verse LHM, maar tot dan toe heb ik nog een probleempje met de achtervering. Het komt wel eens voor dat de achterkant hoog en knalhard is na het starten en wegrijden. Ik speel dan even met de hendel en dan is het wel weer goed. Als ik de auto in de laagste stand zet dan gaat dat achter nogal traag, de laatste centimeters kunnen zelfs erg lang duren. Soms blijft hij hangen terwijl de achterkant nog niet helemaal leeg is. Ik heb zo het gevoel dat ik achter iets moet afstellen, maar ik weet dus niet wat. Wie wel?
Re: Achtervering met kuren.
Ben de Hoog schreef:Eerdaags ga ik ook eens de BX19TZI verwennen met verse LHM, maar tot dan toe heb ik nog een probleempje met de achtervering. Het komt wel eens voor dat de achterkant hoog en knalhard is na het starten en wegrijden. Ik speel dan even met de hendel en dan is het wel weer goed. Als ik de auto in de laagste stand zet dan gaat dat achter nogal traag, de laatste centimeters kunnen zelfs erg lang duren. Soms blijft hij hangen terwijl de achterkant nog niet helemaal leeg is. Ik heb zo het gevoel dat ik achter iets moet afstellen, maar ik weet dus niet wat. Wie wel?
Laat je filters es schoonmaken, en zo ik aan je woonplaats gezien woon je in Krommenie, daar moet je langs rené spaan gaan, die kan je een uitgebreid advies geven en jou bx voor een leuke prijs weer laten zweven kijk op http://www.renespaan.nl
Re: Achtervering met kuren.
Ben de Hoog schreef:Eerdaags ga ik ook eens de BX19TZI verwennen met verse LHM, maar tot dan toe heb ik nog een probleempje met de achtervering. Het komt wel eens voor dat de achterkant hoog en knalhard is na het starten en wegrijden. Ik speel dan even met de hendel en dan is het wel weer goed. Als ik de auto in de laagste stand zet dan gaat dat achter nogal traag, de laatste centimeters kunnen zelfs erg lang duren. Soms blijft hij hangen terwijl de achterkant nog niet helemaal leeg is. Ik heb zo het gevoel dat ik achter iets moet afstellen, maar ik weet dus niet wat. Wie wel?
Als ik dat lees dan denk ik meteen aan een vervuilde hoogteregelaar achter doordat de LHM al te lang in het hydraulisch systeem zit.
Eventueel zou je de auto eens kunnen laten gymnastieken. Een paar keer omhoog en omlaag bij stationair draaiende motor kan soms zorgen dat het vuil uit de hoogteregelaar spoelt.
Als het inderdaad vuil is, is het misschien zinvol om spoelvloeistof in het hydraulisch systeem te laten doen en na een paar duizend km dan LHM.
Ik had dat met de bx ook wel eens, als ie van een hogere stand dan de rijstand afkwam naar de rijstand dan stuiterde de achterkant soms.
Zette je hem ff laag en vervolgens weer in de rijstand dan was het weg
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Re: Achtervering met kuren.
Ben de Hoog schreef:Eerdaags ga ik ook eens de BX19TZI verwennen met verse LHM, maar tot dan toe heb ik nog een probleempje met de achtervering. Het komt wel eens voor dat de achterkant hoog en knalhard is na het starten en wegrijden. Ik speel dan even met de hendel en dan is het wel weer goed. Als ik de auto in de laagste stand zet dan gaat dat achter nogal traag, de laatste centimeters kunnen zelfs erg lang duren. Soms blijft hij hangen terwijl de achterkant nog niet helemaal leeg is. Ik heb zo het gevoel dat ik achter iets moet afstellen, maar ik weet dus niet wat. Wie wel?
Het is dus hoog tijd om je LHM te verversen….
Dep de boel goed schoon, vergeet de vlotter en de filters niet en spoel vooral met dit soort problemen ook goed door via de achterremmen (met schone LHM)/
Ich bin ein Breaker
Vandaag had ik even tijd om de LHM in de tank te verversen. Toch wel een beetje spannend of dat klusje effe snel geklaard kon worden. Alles volgens de begeleiding op http://www.citroenbx.nl/. De kleur was niet meer mooi groen, maar wat gelig en goor. Binnenkant van de tank, alsmede de filters voorzien van een soort vuile slijmlaag. Alles netjes en grondig gereinigd en de tank weer gemonteerd. Ik schrok een beetje van de hoeveelheid olie die erin ging. Ik had vijf liter Total-LHM gekocht omdat ik dacht aan ruim drie liter genoeg te hebben, maar na 4.5 liter had ik pas genoeg. Nu maar hopen dat het systeem weer op druk kwam. Bout van de drukregelaar open/dicht/ open/ dicht…....niks. Sturen….........niks. Als laatste optie de dikke slang gevuld met LHM….....en daar kwam de TZI gelukkig weer omhoog….........poeh. Momenteel is het even mijn enige vervoersmiddel omdat mijn primaire vervoersmiddel (motorfiets) kapot is. Ik heb maar een kleine 30 km gereden, maar het is opvallend dat vooral de achterkant weer heerlijk herkenbaar veert. Met drempels binnen de bebouwde kom kwam de achterkant weleens tegen de aanslag, maar nu lijkt het allemaal veel beter te gaan. Het echte Citroen-gevoel in de kont. Morgen een dikke 200 km te gaan, dan kan ik het eens beter testen. Voor het mooie had ik meteen de achterleidingen moeten spoelen, maar het ontbrak me aan tijd. Heeft het nog zin om dit achteraf nog eens te doen? Of circuleert de LHM met een hoge snelheid door het systeem?
het heeft achteraf ook nog zin voor zover ik weet, de achtervering maakt gebruik van een klein beetje LHM, als je dit nooit spoelt blijft ‘t steeds hetzelfde beetje LHM…
voge schreef:het heeft achteraf ook nog zin voor zover ik weet, de achtervering maakt gebruik van een klein beetje LHM, als je dit nooit spoelt blijft ‘t steeds hetzelfde beetje LHM…
Het is niet de achtervering, maar de achterremmen. Dit zijn zogenaamde dode leidingen en de LHM die daarin zit, blijft er ook gewoon zitten.
Spoelen dus!
Je hebt gelijk, slordig… ops: