Dag Iedereen,
Ik ben mijn ID ‘64 aan het restaureren en heb vragen over originalitiet.
Ik heb alle tectiel eraf kunnen krabben en de auto is niet rot. Er is ook niet eerder aan gelast.. Nu nog de laatste resten tectel met terpentine verwijderen en dan alles glanzend en glad borstelen.
DAN KOMT MIJN VRAAG, Wat is origineel? Zijn de bodem en de achterste wielkassen origineel zwart (net als de rest van de carroserie) of zin ze af fabriek al voorzien van tectiel?
Tweede vraag is of de bouten van de deurscharnieren orogineel blank of zwart zijn..
Wie kan me de verlossende antwoorden geven???????????
Het projest is te zien op youtube: http://nl.youtube.com/watch?v=vFfbxjJzHvs&feature=related en/of http://nl.youtube.com/watch?v=7Qleu1tdwlo&feature=related
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
kan evan ook lassen?
Om te lassen is hij nog te jong, daar moet hij minimaal 4 voor zijn
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
whaha.. stom van me… anders zit z’n helm natuurlijk te ruim. Dan moet ik maar een andere lasser zoeken, of een jaartje wachten
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Voor zover ik weet deed de fabriek niet zo heel veel met bescherming onder de auto. De superschone prijzenwinnende DSuper5 van Leonard Drew (aantal foto’s in “De originele Citroen DS”) geeft in de spatborden de carosseriekleur: geen tectyl dus onder de auto.
Maar als je er wel zo nu en dan mee wilt rijden, zou je er dan niet gewoon iets beschermends opzetten? Tectyl of zo?