Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
BS heeft een lezing gegeven voor de SM club. Investering: 1500 euro vor alle spullen. (kabelboom zelf maken) en ook ongeveer 1500 euro voor inbouw ( in 1 week )..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:BS heeft een lezing gegeven voor de SM club. Investering: 1500 euro vor alle spullen. (kabelboom zelf maken) en ook ongeveer 1500 euro voor inbouw ( in 1 week )..
Maar dat was toch ex de lpg installatie?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Yep. hierna kan je weer een lpi installatie toevoegen met een eiegen mapping.. weer 1500 of zo verder…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ben je dus compleet 5000 euro kwijt. Belachelijk. Dat rijd je er dus nooit meer uit
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hier wat opmerkingen van Arjen Antonisse:
Schitterend systeem, het is een bestaand LPI systeem zoals dat in heel veel moderne auto’s wordt ingebouwd. En daar schuilt ook direct de leugen die in dit verhaal zit.
De back-fire problemen bij een IE zijn bekend en worden veroorzaakt door het starten op LPG. Wat dit systeem doet is het injecteren van vloeibare LPG ‘rechtstreeks’ in de cilinder gelijk aan de benzine-injectoren. De LPI-injectoren worden bij moderne auto’s ingebouwd door de fabrikant ,niet door het inbouwstation. Zo precies moet dat gebeuren(kostbaar). Er kan bij dit systeem geen condensatie optreden in het inlaatkanaal en er zullen minder problemen zijn ten gevolge van de lage luchtstromingsnelheid tijdens het starten. Wat de grapmaker ‘vergeet’ te vermelden is dat zelfs moderne auto’s starten op benzine en pas bij 30’C overschakelen op LPG.
Als wij LPG inbouwen in een IE dan verkopen wij daar altijd een benzine startsysteem bij. Dit is een kastje dat altijd terugschakelt naar benzine na het afzetten van het contact en dus op benzine laat starten. Als je dan gaat rijden en de motor komt boven een (instelbaar) toerental dan schakelt hij over naar LPG zodra je van het gas gaat. Dus niet tijdens het gas geven maar meestal als je van 2 naar 3 schakelt. Je merkt er niets van, hebt geen back-fire en bent voor 150,- euro (laatst bekende prijs) klaar.
Klinkt dus allemaal mooi dit LPI , is het ook, maar voor de DS onnodig en duur en ingewikkeld(niet zomaar aan te brengen). Dit systeem wordt ideaal als je er een lambadasonde aan hangt. Dan kan de hoeveelheid LPG constant bijgeregeld worden en heb je een G3 systeem.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!
Lucas de Haan
DS; "Objet de Culte"
Tja, ik wil niet te veel voor de “grappenmaker” BS opkomen maar hij schrijft alleen dat het backfireprobleem zodanig is verminderd “dat je zelfs kan starten op LPG mits het weer het toelaat”. Het enige dat daarmee gezegd is is dat het backfireprobleem verminderd is, niet dat je geen schakelaar nodig hebt die heb je toch wel nodig een een automatische is dan inderdaad het handigst. Verder wordt dat systeem sowieso geleverd met een wideband lambda die de terugkoppeling verzorgd.
Of het onnodig of te duur is moet iedereen zelf uitmaken. Je moet niet aan zoiets beginnen uit zuiinigheid of het zou zuinigheid op het milieu moeten wezen. Je krijgt er ook wel andere zaken voor terug. Voornamelijk controle over je verbranding en extra power. Je krijgt alleen al extra vermogen zowel op benzine als gas als je het keelstuk van de verdamper uit je inlaatkanaal haalt. Daarnaast is er ook op benzine echt wel een en ander te winnen door een betere injectie te regelen. De Djet is het oudste electronische injectiesysteem, het gaat heel lang mee, en geeft flink wat vermogen maar het is natuurlijk niet het meest efficiente, zeker niet na meer dan 30 jaar functioneren.