Harm schreef:Eerst ga ik eens kijken of het ding echt wel verkocht gaat worden… maar de kans dat ik ‘t dan ook gewoon doe is vrij groot, ik zie mezelf er al helemaal in rijden.. lekker geen luxe, een 1.4, fietsbandjes met verweerde velgen, ramen openslingeren…. heerlijk toch
Maar… kan iemand mij vertellen wat zo’n ding waard is? een BX 14 deauville uit 1993 met 108.000 km op de teller, dealeronderhouden en (naar ik dacht) van de eerste eigenaar. Ga ervan uit dat ie van binnen en van buiten als nieuw is.Ik dacht zelf aan 500 tot 600 euro?
De echte fietsbandjes zijn natuurlijk de 145 banden die vroeger op de 14 E of RE of basis gemonteerd werden. Op die auto’s waren 165 banden tegen een geringen meerprijs leverbaar. 165 banden zijn een heel acceptabele maat voor een 1400. Met goed rubber eromheen gaat het best goed. 165 is toch wat te smal voor diesel, ik denk voornamelijk door het hoge gewicht van de motor.
Je zit in een “wat de gek ervoor geeft” klasse en dan denk ik dat 500 tot 600 EUR niet snel te weinig betaald is. De markt biedt er particulier meestal minder voor, hoe goed een auto ook onderhouden is.
Gr,
Marten
Ik weet wel dat die 165-ers niet de echte fietswieltjes zijn, maar het klinkt zo grappig
Maar dan zat ik in elk geval aardig goed met m’n prijs, da’s mooi
Laatste nieuws:
Ik kreeg vanmorgen een mail van m’n collega.
Het is inderdaad een Deauville, GS-RS-12. Het toeval wil dat ik afgelopen maandag in Breda een Deauville zag met GS-RS-13… dat moet wel een goed voorteken zijn toch?
Hij heeft 115.000 km op de teller staan, en als je op rdw.nl kijkt zie je dat het ding al vanaf 1993 op naam staat van de huidige eigenaar.
Goed, ik heb bij deze besloten het ding te kopen. Alleen… de collega eindigt z’n mail met “ik laat het je weten als ie te koop komt en wat de vraagprijs is”. Zul je zien, heb ik net besloten om ervoor te gaan, wordt ie helemaal niet verkocht!
Duim voor me jongens
Ik duim voor je!!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Leuk joh!! hoop dat ‘ie zo snel mogelijk voor je deur staat!!!
hm… mijn collega denkt dat ‘t nog wel een maandje kan gaan duren. Misschien wel goed, heb ik een afkoelingstermijn
Maar hij vond 600 euro wel erg weinig
hm de poll: 83% is voor, de rest denkt dat ik niet goed bij m’n hoofd ben of heeft per ongeluk op “Ja!” gedrukt
Harm schreef:hm… mijn collega denkt dat ‘t nog wel een maandje kan gaan duren. Misschien wel goed, heb ik een afkoelingstermijn
Maar hij vond 600 euro wel erg weinig
Nou, meer dan € 600 zou ik toch niet willen uitgeven aan zo’n BX… Vangt ie op Marktplaats ook niet denk ik. Aanbod BXen is nog redelijk, zeker dat soort modellen en eigenlijk vooral gewild bij liefhebbers. Voor € 600 koop je tegenwoordig namelijk ook al een XM!! (En ik kan het weten want ik had het bijna gedaan…... )
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Harm schreef:hm de poll: 83% is voor, de rest denkt dat ik niet goed bij m’n hoofd ben of heeft per ongeluk op “Ja!” gedrukt
He hoe staat het er mee?? Heb je hem al of niet? Of om het meer in het licht van het referendum van morgen te vragen: wat wordt het, ja of nee?? :
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Ik heb nog niks, maar ik kreeg nogal de wind van voren van m’n expert en m’n ouders…
Harm schreef:Ik heb nog niks, maar ik kreeg nogal de wind van voren van m’n expert en m’n ouders…
Haha, woon je op jezelf, dan “heb je ineens chronisch autopech en geen geld meer voor benzine” (ivm die 2 auto’s); woon je nog thuis dan is dát je kans, een grote matras past best achterin als je de voorstoelen maar ver genoeg naar voren doet ...
Ich bin ein Breaker
Ik woon op mezelf, maar verdien best aardig en zit eigenlijk nog op een studentenkamer
Maar de kans is natuurlijk dat ik straks niet één maar twee bodemloze putten voor m’n deur heb staan…
Harm schreef:Ik woon op mezelf, maar verdien best aardig en zit eigenlijk nog op een studentenkamer
Maar de kans is natuurlijk dat ik straks niet één maar twee bodemloze putten voor m’n deur heb staan…
En BX is nou eenmaal een bodemloze put…... Maar wel een mooie!!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Harm schreef:Ik woon op mezelf, maar verdien best aardig en zit eigenlijk nog op een studentenkamer
Maar de kans is natuurlijk dat ik straks niet één maar twee bodemloze putten voor m’n deur heb staan…
ach, je geld moet je toch èrgens aan uitgeven. Op een spaarrekening zetten is ook zo ouderwets.
En als het een bodemloze put is (is een BX sowieso), so what? dan spaar je toch geld op andere dingen. Je koopt je bijvoorbeeld geen assteunen, maar vraagt iemand de bix op te tillen wanneer je eronder moet sleutelen wanneer je bv een LHM lekkage hebt spaart alweer gauw 15 piek
edit: url
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
mwa een bodemloze put das elke auto eigenlijk behalve een mooie klassieker natuurlijk
als je een investering zoekt dan is een auto nooit goed denk ik ...
Mijn ervaring is gewoon dat ik niemand in mijn kennissenkring comfortabeler en goedkoper zie rijden
en ik lach vooral als ik nieuwe auto’s kapot aan de kant van de weg zie staan en ik met mn 12 jaar ouwe bixie voorbij cross