Zijn de andere leidingen roestig? OF is er een andere oorzaak waarom die leidingen zijn gesprongen. Ik kan me voorstellen dat je op zekerheid gaat, maar als die ene leiding is doorgesleten om dat de utlaat er tegenaan jutterde of door ander mechanisch onheil, dan heeft het geen zin om dan maar klakkeloos alle leidingen te vervangen.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
nou, volgens garage knopper zijn dit ongecoate leidingen. Ik heb wel eens een uitlaatje gedaan bij m’n bx, en dan zag het er allemaal niet heel florisant uit.
De overweging om ze te vervangen heeft 2 kanten. Ik heb niet zo’n zin om weer met een geplofte leiding midden in de nacht ergens te stranden. Aan de andere kant lig ik liever zelf 4 uur te stoeien met een leiding, dan dan een garage dat doet.
Kan ook doorrijden en wachten tot de volgende gaat, maargoed, dan rij ik de hele tijd met samengeknepen billen…
Het is toch geen rocket science om die leidingen te vervangen of denk ik er dan te makkelijk over? Als ik de uitlaat vanaf de flens koppeling eronderuit haal, en de achterkant op steunen, dan kun je redelijk makkelijk bij de wartels? Zal allemaal wel erg vast zitten, maargoed, een weekje kruipolie spuiten doet wonderen?
bx-cannes schreef:nou, volgens garage knopper zijn dit ongecoate leidingen. Ik heb wel eens een uitlaatje gedaan bij m’n bx, en dan zag het er allemaal niet heel florisant uit.
OK. Meestal denk je met Cannes-en aan types 3 met gecoate leidingen. Maar er zijn idd vroege Cannes-en geweest met carburateur (check??) en ongecoate leidingen (check!!). In dat geval dan kan ik het mij goed voorstellen dat je dit overweegt.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
oei, mijn screenname zet je op het verkeerde been.
het gaat hier over een basis bx uit 1989 met een 1.4 motor en 4 versnellingen. en dus ook ongecoate leidingen.
het lijkt me dat ze allemaal ongeveer dezelfde wear en tear hebben, dus de volgende is een kwestie van tijd
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
ik zag bij een engels bedrijfje dat ze speciale citroen Flare Tools verkopen voor 60 pond. als ik nu 10 meter leiding koop en een doos wartels, is het dan een goed plan om zelf aan de slag te gaan? Of is dit echt niet aan te raden? Op een eveneens engelse site over een DS restauratie heeft iemand dezelfde tool gebruikt om DS leidingen te maken en dat ging behoorlijk prima. Ze zijn er voor 3,5 en 4,5 mm leidingen. BX heeft 3,5 toch?
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Niet dat ik weet wat de maat van BX leidingen is, maar het verbaast me dan weer niet dat zo’n auto-maf land als Engeland een bedrijf heeft dat kits fabriekt voor de BX. Wondere wereld… Hier zoek je je een ongeluk naar onderdelen en daar maken ze het gewoon nieuw!
Laat even weten wie, wat en waar die spullen te koop zijn? En of ze niet per ongeluk nog meer handige adresjes weten?
voorgebogen leidingen zijn niet zo gek duur.
Ik heb eens alles van voor naar achter vervangen. Ik was zo’n 100 euro kwijt voor vier lange leidingen.
Het is goed zelf te doen. Eerst alles een paar dagen in wd40 zetten. Dan de te vervangen leiding afknippen tot vlak aan wartel. Je kunt er dan een dopje 8 opzetten. Met een steeksleuteltje gaat alles kapot. Het aandraaien van de nieuwe wartel moet makkelijk gaan en voldoende diep. Als het zwaar gaat kun je ervan uit gaan dat je er niet recht voor zit en het schroefdraad beschadigd.
Een brug is een must.
Doe Het Zelf Garage P.Plooij
Kerkdijk 67
3615 BB Westbroek (Utrecht)
Telefoon : 0346-281318
Citroen Bx Deauville 1993
Eh, het ging niet over een BX; die gooien ze daar weg.
DS-en zijn ook in Engeland gemaakt; daarvan zal zowat iedere leiding wel specifiek zijn.
Ich bin ein Breaker
Eric schreef:Eerst alles een paar dagen in wd40 zetten.
Pak daarvoor gerust “echte” kruipolie; met WD40 schiet je niet zo gek veel op.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
karel schreef:Eh, het ging niet over een BX; die gooien ze daar weg.
DS-en zijn ook in Engeland gemaakt; daarvan zal zowat iedere leiding wel specifiek zijn.
BX-en zijn anders veel zeldzamerderder
Maar teruglezende moet ik je wel gelijk geven
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
dit apparaatje bedoel ik.
het break-even point ligt volgens mij nog niet bij 4 leidingen. toch maar kant en klaar kopen dan…
en weer nieuwe bollen want volgens mij zijn ze weer plat. het rijdt voor geen meter momenteel.
beste bx-cannes,
ik ben wel heel erg nieuwsgiering naar de fabriekant van de flare. Zou je mij, desnoods via pb, de naam of internetsite van de leverancier kunnen geven? Alvast ebdankt en succes met je bxje
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Eric schreef:Ik was zo’n 100 euro kwijt voor vier lange leidingen.
Dat is niet duur. Ik moest bij Bart Ebben 80 betalen voor 2 leidingen. Bedoel je met voorgebogen dat de nippels er al aan zitten of helemaal in de juiste vorm voorgebogen? Als dat überhaupt bestaat.
Eveneens ben ik tevens ook.
het was bij de dealert in Utrecht. Hier krijg ik wel 25 % korting.
Citroen Bx Deauville 1993
het was bij de dealert in Utrecht. Hier krijg ik wel 25 % korting.
Citroen Bx Deauville 1993