4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Diesel of turbodiesel
Ondar
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 11-11-2004

Gepost: 19 mei 2005 02:25 PM
  [ # 46 ]
karel schreef:

De toerenteller zal wel een kwestie zijn van een vuile of defecte BDP-sensor; in een andere draad staat daar iets over (Spastische toerenteller oid).

zoek ik op

karel schreef:

Oliepeilmetertje werkt alleen in stilstand en tot plm. eerste 20 seconden na het starten. Dat hoort zo; met draaiende motor is er geen olie te peilen.

das fijn , istie niet stuk dus, was een temp metertje niet handiger geweest?

karel schreef:

Sissen en tikken is normaal.

ook fijn

karel schreef:

Een turbodiesel hoor je met gemak naar de 160 te kunnen schoppen zonder dat je er erg in hebt.

tja we waren hem met de eend op wezen halen, dus beetje lullig om der dan glijk vandoor te stuiven

karel schreef:

Achterveringprobleem zou ook met ADALlen te maken kunnen hebben.

ehhh… ADALlen?

2cv6 Special     ‘84   21.000 -  84.000 km
Visa 17 RD     ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S       ‘93 223.000 - 266.000 km

Profiel  
 
Ondar
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 11-11-2004

Gepost: 19 mei 2005 05:08 PM
  [ # 47 ]
Ondar schreef:

elders is best een ruim begrip….

ik heb elders reeds gevonden Surprisedops:

kwist niet dat dit forum ook een download sectie had…..

maar wederom geleerd

2cv6 Special     ‘84   21.000 -  84.000 km
Visa 17 RD     ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S       ‘93 223.000 - 266.000 km

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 19 mei 2005 08:06 PM
  [ # 48 ]
Ondar schreef:
karel schreef:

Achterveringprobleem zou ook met ADALlen te maken kunnen hebben.

ehhh… ADALlen?

AchterDraagArmLagers… zie eerder in dit draadje (scheefstand wielen /—\ )

Profiel  
 
Ondar
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 11-11-2004

Gepost: 20 mei 2005 01:32 AM
  [ # 49 ]

nou de BX aan een iets betere(slecht weer, regen donker) inspectie onderworpen.

- de stofzuiger bij de pomp kanniet eens een asbak leegzuigen
- alle stof en vuil er toch nog redelijker wijze uitgekregen (ie hij is niet schoon maar ook niet vies meer)
- de ruiten zijn nu minder getint dan ik dacht Wink
- de hoedenplank is beetje stuk (dat wordt een custom made plank met leuke speakers derin)
- de achterwielen staan (in hoogste stand klein beetje /—\ maar hij komt zonder gekraak omhoog
- de motorolie ruikt niet verbrand.
- de LHM is nog gifgroen
- de distributieriem zou 125.000 km geleden vervangen moeten zijn Sad  Sad

oftewel, ik wacht nog even met de vloeisapjes tot ik ook de distributieriem kan doen, .....

dit weekend verder schoonmaken….

ps.

gevonden onder de motorkap (bij de sproeierreservoirs)
- breekijzer!!!!!?????
- schroevedraaier
- fles LHM
- fles motorolie
- poetsdoeken
- motorkapopenmaakdinges (hoe zit die vast?)
- zonnekleppen in erbarmelijke staat
- en nog wat kleine troepseltjes

2cv6 Special     ‘84   21.000 -  84.000 km
Visa 17 RD     ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S       ‘93 223.000 - 266.000 km

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 20 mei 2005 01:56 AM
  [ # 50 ]

Succes…zulks onderhoud wil ik ook binnenkort doen..tevens de bakolie vv.

Houdt ons op de hoogte wat je nog meer vind…haha

Rien

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 20 mei 2005 02:28 AM
  [ # 51 ]
Ondar schreef:

nou de BX aan een iets betere(slecht weer, regen donker) inspectie onderworpen.

- de stofzuiger bij de pomp kanniet eens een asbak leegzuigen
- alle stof en vuil er toch nog redelijker wijze uitgekregen (ie hij is niet schoon maar ook niet vies meer)
- de ruiten zijn nu minder getint dan ik dacht Wink
- de hoedenplank is beetje stuk (dat wordt een custom made plank met leuke speakers derin)
- de achterwielen staan (in hoogste stand klein beetje /—\ maar hij komt zonder gekraak omhoog
- de motorolie ruikt niet verbrand.
- de LHM is nog gifgroen
- de distributieriem zou 125.000 km geleden vervangen moeten zijn Sad  Sad

oftewel, ik wacht nog even met de vloeisapjes tot ik ook de distributieriem kan doen, .....

Klinkt allemaal niet ál te zorgelijk, al is 125000km voor een D-riem wel “mooi op tijd”.
Ik zou in dit geval ook ernstig na proberen te gaan of de meelooprol en spanrol en de waterpomp vervangen zijn en deze dan meenemen bij de d-riem wissel. Ook bij de nokkenaskeerring aan D-zijde kun je goed bij vervanging.

Waterpompen gaan niet meer dan een ton of 3 mee is mijn ervaring, óf hij is al een keer vervangen óf hij komt er gegarandeerd aan. (dit was toch een 4tonner?)

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Ondar
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 11-11-2004

Gepost: 20 mei 2005 11:23 AM
  [ # 52 ]
karel schreef:
Ondar schreef:

- de distributieriem zou 125.000 km geleden vervangen moeten zijn Sad  Sad

oftewel, ik wacht nog even met de vloeisapjes tot ik ook de distributieriem kan doen, .....

Klinkt allemaal niet ál te zorgelijk, al is 125000km voor een D-riem wel “mooi op tijd”.
Ik zou in dit geval ook ernstig na proberen te gaan of de meelooprol en spanrol en de waterpomp vervangen zijn en deze dan meenemen bij de d-riem wissel. Ook bij de nokkenaskeerring aan D-zijde kun je goed bij vervanging.

Waterpompen gaan niet meer dan een ton of 3 mee is mijn ervaring, óf hij is al een keer vervangen óf hij komt er gegarandeerd aan. (dit was toch een 4tonner?)

de distributieriem had 125.000 km geleden!!!! vervangen moeten zijn, bij 3 ton, en staat nu inderdaad op 426.000, dus ze gaan nog best lang mee…. Confused

of de rest vervangen is… ik weet het niet.

dus ik moet halen:
distributieriem
spanrol, meelooprol, waterpomp en nokkenaskeerring D-zijde

Wat gaat dat kosten? ah ik zie idds.technique:
distributie set € 114.19
waterpomp € 36.31
komt precies op € 150

nu nog ff tijd voor maken…

2cv6 Special     ‘84   21.000 -  84.000 km
Visa 17 RD     ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S       ‘93 223.000 - 266.000 km

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 20 mei 2005 02:36 PM
  [ # 53 ]

dus ik moet halen:
distributieriem
spanrol, meelooprol, waterpomp en nokkenaskeerring D-zijde

Wat gaat dat kosten? ah ik zie idds.technique:
distributie set € 114.19
waterpomp € 36.31
komt precies op € 150


Dat je het nieuw haalt is op zich wel ok maar Karel zegt niet dat je het per se moet vervangen. Wellicht is het niet lang geleden gebeurd maar weet je het niet.

Rien

Profiel  
 
Ondar
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 11-11-2004

Gepost: 20 mei 2005 02:46 PM
  [ # 54 ]

ja das waar, maar 150 euro
probleem is, assik het ga bekijken, moet ik het wel hebben om glijk derop te kunnen zetten.
Kweenie of je het daarna weer terug mag geven?

als de distributie vervangen is ga ik ook nog even bij chyparse langs voor mijn veerbollen

de bx was:
375 euro
+ 50 euro (vloeisapjes)
+ 150 euro (distributie+waterpomp)
+ 50 euro 2 nieuwe goeie 2de hands bandjes (iemand iets te koop?)
+ 25 euro schoonmaakspullen
mag chyparse de hydroliek en ophanging? nakijken
zolang ik binnen de 800 euro blijf ben ik tevreden
(maar dan moet ie wel goed zijn he Wink )

2cv6 Special     ‘84   21.000 -  84.000 km
Visa 17 RD     ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S       ‘93 223.000 - 266.000 km

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 21 mei 2005 02:57 AM
  [ # 55 ]
Ondar schreef:

ja das waar, maar 150 euro
probleem is, assik het ga bekijken, moet ik het wel hebben om glijk derop te kunnen zetten.
Kweenie of je het daarna weer terug mag geven?

Denk ik niet, maar als je het helemaal niet weet kun je beter op zeker gaan. Een waterpomp die na een tijd gaat lekken betekent dat je de d-riem nogmaals mag vervangen.

Vergeet ook niet dat er tussen het blok en de waterpomp nog een wazige pakking ligt; deze moet je ook hebben.

De nokkenaskeerringen aan weerzijden kosten maar een paar eur per stuk en nu is dé kans om ze te vervangen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Ondar
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 11-11-2004

Gepost: 26 mei 2005 02:55 PM
  [ # 56 ]

in ieder geval voor dinsdagochtend 31-05 om 10.00uur een afspraak gemaakt bij Chyparse
om het veersysteem weer helemaal in orde te krijgen.

daarna distributiezooi en dashboard helemaal fixen

in ieder geval ook distributieriem + span en meeloop rol besteld
waterpomp + keerringen + nieuwe km-tellerkabel ook
dan de bandjes halen en dan ....

weer naar alle volle tevredenheid rijden…

2cv6 Special     ‘84   21.000 -  84.000 km
Visa 17 RD     ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S       ‘93 223.000 - 266.000 km

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 27 mei 2005 01:02 AM
  [ # 57 ]
Ondar schreef:

in ieder geval voor dinsdagochtend 31-05 om 10.00uur een afspraak gemaakt bij Chyparse
om het veersysteem weer helemaal in orde te krijgen.

Misschien zie ik je nog wel dan, ik ga er dinsdagmiddag om 14.00u naartoe met de TZD Turbo break—> natuurlijk ook voor het veersysteem.. Ik zal er wel ruim op tijd zijn hoor, vind ‘t altijd leuk om een beetje in garage’s rond te kijken.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 27 mei 2005 01:59 AM
  [ # 58 ]
voge schreef:
Ondar schreef:

in ieder geval voor dinsdagochtend 31-05 om 10.00uur een afspraak gemaakt bij Chyparse
om het veersysteem weer helemaal in orde te krijgen.

Misschien zie ik je nog wel dan, ik ga er dinsdagmiddag om 14.00u naartoe met de TZD Turbo break—> natuurlijk ook voor het veersysteem.. Ik zal er wel ruim op tijd zijn hoor, vind ‘t altijd leuk om een beetje in garage’s rond te kijken.

Het is geen garage maar vnl een boekhandel….

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Ondar
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 11-11-2004

Gepost: 30 mei 2005 07:35 PM
  [ # 59 ]

Eigenlijk hoop ik om 14:00 uur toch wel klaar te zijn.
want ik moet smiddags weer werken.

2cv6 Special     ‘84   21.000 -  84.000 km
Visa 17 RD     ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S       ‘93 223.000 - 266.000 km

Profiel  
 
Ondar
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 11-11-2004

Gepost: 31 mei 2005 06:06 PM
  [ # 60 ]

zo,

weer lekker aan het werk. na vanmorgen bij Chyparse geweest te zijn

- 3 bollen vervangen, want daar stond nog niet eens 10 bar meer op.

- De bollen voor stonden op iets van 40 dus die zijn bijgevuld.

- Verder alle retourslangen goed, leiding ook goed, HD-pomp zweet iets, maar nog goed genoeg zei die.

- ADAL links achter aan vervanging toe binnekort, kraakt bij volledig in en uitveren, maar normaal gebruik niet.

- de motor zweet ook een beetje (iets meer als eerst, maar nog te overzien)

- de BDP sensor ziet er uit als zwarte aanslag, maar daaronder zit ie, vanavond of donderdag even schoonmaken en hopen dat ie het weer doet.

- vanavond distributiepakket + waterpomp + km-tellerkabel ophalen
kan dat er ook in van de week…(hoop ik)

maar hij veert weer als nieuw in ieder geval…

2cv6 Special     ‘84   21.000 -  84.000 km
Visa 17 RD     ‘86 121.000 - 179.000 km
BX TZD S       ‘93 223.000 - 266.000 km

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook