5 van de 13
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Verbruik C1
Hugo Boss
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 28-03-2007

Gepost: 08 juni 2008 09:00 PM
  [ # 61 ]
mike.ent schreef:

Als ik het goed heb is de tank 60 liter en de reserve tank 5 liter (of iets dergelijks).

Bij mij gaat er toch echt niet meer dan 35 liter in, en er zijn 6 streepjes in plaats van 10.. die streepjes zijn niet echt nauwkeurig… het enige wat je kan zeggen is dat je vrij snel moet gaan tanken, zodra er 1 streepje over is/knippert en je drie piepjes hoort…

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 25 juli 2008 01:48 AM
  [ # 62 ]

Zo weer een tijdje gereden en het verbruik ging steeds beter, van 1 op 21 langzaam richting de 1 op 22, 1 op 21,9 hebben we gehaald, maar tussendoor kwam helaas het ongeluk nog.
Nu rijden we weer vrolijk rond en een snelle rit op en neer naar het westen gevolgd door een ritje rustig aan rijden resulteerde in 1 op 19.
het valt mij heel erg op dat wanneer je met wat zwaardere voet rijdt het verbruik toch behoorlijk vlot stijgt, je moet best wel een beetje je best doen om zuinig te rijden. Alhoewel, 1 op 19 is zeker niet verkeerd natuurlijk!

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
Hugo Boss
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 28-03-2007

Gepost: 29 juli 2008 08:33 PM
  [ # 63 ]

100-110 rijden is ideaal, maar zodra je 120-130 gaat rijden wordt het verbruik toch heel snel hoger… en eigenlijk rijdt het prima, 100-110… tijdswinst is toch nagenoeg nul, dus waarom zou je niet zo’n snelheid aanhouden he Wink

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 10 augustus 2008 03:07 PM
  [ # 64 ]

1 op 21.3 deze keer. En gemiddeld 1 op 19.4. Niet verkeerd zo’n C1 Cool

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 23 september 2008 08:44 PM
  [ # 65 ]

ondertussen alweer wat tankbonnen erbij, maar dit is na bijna 23000 kms

22950 kms 1238.76 liter gemiddeld 1 op 18.53

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 29 september 2008 10:22 AM
  [ # 66 ]

zo weekendje weg geweest met de C1, op en neer naar Parijs, gelukt op 1 tank per reis, dit in tegenstelling tot de vorige keer toen we gingen.
heenweg 1 op 20,5 terugweg 1 op 22,5!!!

Kortom, lekker zuinig!

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 10 november 2008 11:35 PM
  [ # 67 ]

Je spoiler zal er niet zo heel veel aan doen.
Het brandstofverbruik grotendeels afhankelijk hoe je de auto gebruikt en wat jezelf met je rechtervoet doet. Mijn ervaring is dat de opgegeven waarden van de fabrikanten nog wel eens theoretische waarden zijn, maar bij het rijden van grote afstanden met een gematigde rijstijl vaak best haalbaar zijn. En soms kan het zelfs nog iets zuiniger.

Het brandstofverbruik is afhankelijk van een aantal factoren:

- De buitentemperatuur, in de zomer is een auto zuiniger dan s’winters.
- Het verschil van wind tegen en wind mee kan bij een stevig briesje een verschil in brandstofverbruik van meer dan 30% veroorzaken.
- Je rijstijl, rustig optrekken en op de snelweg 100-110 ipv 120-130 kan het brandstofverbruik met 20% doen afnemen.
- In heuvelachtig of bergachtig gebied verbruikt je auto ook meer dan in een vlakke polder.
- De inzet van de auto, in stadsverkeer verbruikt een auto in de regel veel meer dan op de grote weg. Het aanhouden van een constante snelheid levert een lager brandstofverbruik op dan telkens optrekken en afremmen.
- Het brandstofverbruik op korte ritten is relatief hoog, omdat je motor niet op bedrijfstemperatuur komt. Een koude motor verbruikt meer brandstof dan een motor op bedrijfstemperatuur.
- Een nieuwe auto verbruikt in de regel meer dan een auto die er al wat kilometers op heeft zitten. Dit komt omdat verschillende delen nog niet op elkaar zijn in gesleten.
- Het inschakelen van de airco, als je met de airco aan rijdt kan dit het brandstofverbruik verhogen met 10%

Een volle tank bij aflevering is niet altijd vol, vooral bij diesel-auto’s wordt maximaal getankt, zodat 25% van de tankinhoud schuim is ipv diesel.
Na de 1e rit met mijn C3 1.4 HDi was het brandstofverbruik hierdoor 1 op 16, volgens eerder genoemde meetmethode.
Terwijl ik nu gemiddeld 1 op 22-23 haal, na 163.000 km op het klokje. Op grote afstanden is 1 op 25 haalbaar, in stadsverkeer 1 op 20.

Uitschieters: afgelopen zomer op grote stukken 1 op 27,3 en 3 jaar terug ‘s winters in stadsverkeer met een koude motor 1 op 12,5 !!!

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 11 november 2008 12:38 AM
  [ # 68 ]

Krijg je bij benzine ook schuim? Of alleen bij diesel?

Schuim krijg je alleen bij diesel, niet bij benzine.

Met nieuwe benzine auto’s heb ik weinig ervaring, maar met nieuwe dieselauto’s zag ik na zo’n 20.000 km het verbruik wel geleidelijk afnemen, tot een bepaalde waarde die dan min of meer constant blijft.

3000 km lijkt me eerlijk gezegd nogal snel om “volledig” ingereden te zijn. Voorlopig zou ik me er maar geen zorgen om maken.
Met de winter voor de deur zal je C1 er niet erg veel zuiniger op worden, maar in het komend voorjaar of de zomer, moet je het verbruik toch echt wel iets af zien nemen. Tenminste bij een gelijkblijvende rijstijl.

Persoonlijk vind ik het wel interessant om het verbruik van een C1 te weten, ik overweeg om op termijn mijn C3 te vervangen door een C1 op LPG. Ok…je hebt geen bagageruimte meer, maar bij 40.000 km per jaar blijft het toch betaalbaar.

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 11 november 2008 09:09 AM
  [ # 69 ]

wij hadden in het begin ook dat we niet aan de 1 op 20 kwamen, maar na 10.000 km oid ging het wel prima!

We rijden nu bijna altijd 1 op 20 of meer , ook op de snelweg en ook rond de 110 km per uur.
tussen de 110 en 115 op de teller is de ideale zuinige snelheid.

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 13 november 2008 01:07 AM
  [ # 70 ]

Ik rij nu al 2 dagen een C1 1.4 HDI (vervangwagen), verbruik is bij normale rijstijl (reglementaire snelheden of iets meer (10km/h)) iets meer dan 4L/100km of 1/25.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Hugo Boss
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 28-03-2007

Gepost: 18 november 2008 07:06 PM
  [ # 71 ]
FLYING DUCKMAN schreef:

wij hadden in het begin ook dat we niet aan de 1 op 20 kwamen, maar na 10.000 km oid ging het wel prima!

We rijden nu bijna altijd 1 op 20 of meer , ook op de snelweg en ook rond de 110 km per uur.
tussen de 110 en 115 op de teller is de ideale zuinige snelheid.

ligt die snelheid zo hoog nog? ik dacht dat het zuinigste punt meestal op zo’n 90-100 lag, eerder richting de 90 zelfs…

Profiel  
 
BXidioot_rijdtXM
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 10-01-2007

Gepost: 28 april 2009 11:41 AM
  [ # 72 ]

Mag een soortgelijk blokje in een ander autootje ook meedoen

Heb sinds 6 weken een Toyota IQ met het zelfde 3 pittertje als in de C1/107/Aygo. Heb er sindsdien 2200 km mee gereden, beetje meer dan m’n bedoeling omdat m’n XM wat langer bij de garage mocht logeren.

Na 2200 km alle verbruik gemiddeld 1:18,5
Wat me erg opvalt is dat ie in de stad megazuinig is, maar dat boven de 100-110 km het verbruik best weer stijgt.
En helaas, ik rij niet alleen op 80 km wegen..
Ik hoop dat ‘t nog wat beter wordt. ‘t rijdt wel lekker maar ben toch blij dat ik de XM weer terug heb.

Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 28 april 2009 12:52 PM
  [ # 73 ]

het ligt er ook helemaal aan hoe je rijdt natuurlijk.
Als je soepel bent met gas geven is het verbruik erg gunstig, rij je er mee alsof het een grote snelle auto is en accelereer je vlot en rijdt je boven de 120 dan is het verbruik wel hoger inderdaad.

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
BXidioot_rijdtXM
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 10-01-2007

Gepost: 11 mei 2009 01:35 AM
  [ # 74 ]
FLYING DUCKMAN schreef:

het ligt er ook helemaal aan hoe je rijdt natuurlijk.
Als je soepel bent met gas geven is het verbruik erg gunstig, rij je er mee alsof het een grote snelle auto is en accelereer je vlot en rijdt je boven de 120 dan is het verbruik wel hoger inderdaad.

mwah, ik moest gewoon niet te vlot oordelen. heb er nu 4000 kmop zitten en al 2 tanks met een verbruik van beter dan 1 op 20 gereden.
Zelfde rijstijl. ga er dus maar vanuit dat het gewoon nog even ingereden moest worden

Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png

Profiel  
 
Gooi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007

- Xantia 2.0 HDI break 90+
Gepost: 11 mei 2009 03:17 PM
  [ # 75 ]
djmulder schreef:

Hmmm ik zit na eerste tankbeurt op 1 op 10, beetje tegenvallertje,

ik moet vandaag weer tanken en er staat 440 op de dagteller.. dus tja.. ik vermoed iets van 1 op 12

Wat moet je daar voor doen zeg, om op 1:10 uit te komen?  Shocked Gaten in je benzinetank boren? 3 kilo lood in je rechterschoen gieten? Een kapotte rekenmachine misschien?

Profiel  
 
 
5 van de 13
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook