Sinds juni had het keuringsstation de luchtschroef zover dichtgedraaid dat de CO-waarde goed genoeg was om door de APK te komen.
Maar nu het steeds frisser wordt,moet ik choken als een gek, en loop de motor voor geen meter,vooral stationair is waardeloos.
Heb nu alles weer teruggedraaid tot het machientje weer lekker loopt,en start onmiddellijk.
Moet ik dit steeds herhalen; eerst afknijpen voor de APK en daarna alles weer lekker los zetten ??? of zie ik iets over het hoofd ??
TU3 Carbu géén Kathalisator 1991
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Werden er in 1991 nog motoren met carburateurs verkocht? Ik dacht dat het na 1990 zo’n beetje wel over was.
Een auto uit dat jaar moet toch voldoen aan de uitstoot eisen van het bouwjaar?
Ik kan niet zo snel bedenken wat het anders kan zijn, wat ik wel weet is dat de co zeer nauwkeurig is afgesteld, totdat er een aanbegon te prutsen zodat ie altijd wat vervuilender is geweest met het gevolg dat de apk hem zo trug zet dat ie rijd als n dweil.
Ik was er ook verbaast over ,hoe makkelijk ik de C15 kon invoeren,in 2006
Er zit gewoon een 2 register solex carbu op.
Ik blijf gewoon doorschroeven aan die CO schroef,tot ie lekker loopt.
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)