Sinds gister avond heb ik dus deze uitdaging.
reed op de A2 auto dood en niet meer te starten.
na een uur met een collega weer bij mijn auto en ja hoor liep weer als een zonnetje.
Vanmorgen weer dat euvel.Na 10 min weer gestart 3km kunnen rijden dood.
Accu losgekoppeld ecu laten resetten en weer inregelen en thuis gekomen.
Nu hoorde ik een tik die luider is dan tikkende kleppen , dus met lopende motor op onderzoek uit. Bij bougiekabel 2 kreeg ik een opdoffer.
zal dus maar eens nieuwe bougies+bougiekabels installeren
Heeft iemand een idee wat er verder nog kan zijn?
het is trouwens een hondstrouwe 1.4
update:
nieuwe kabels geplaatst
Nieuwe rotor en verdeelkap geplaatst. pen 2 en 3 waren behoorlijk geoxideerd.
aangesloten 10 sec lopen : DOOD en ook weer niet meer te starten
bougies moeten nog geplaatst worden.
overbuurman (anwb/er) vermoedt ontstekingsmodule .
Nog tips van deze kant wat het zou kunnen zijn?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ZX 1,4?
Duidelijk: Module+bobine. Kabels en rotor én bougie’s hebben helaas niets met deze klacht te maken…...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
das dan duidelijk , nog eens €140 ertegenaan gooien dus.
heb niet zo`n goede ervaringen met de sloopbedrijven hier in de buurt
Hebben een mooi bordje hangen:electrische onderdelen geen garantie
De kabels en aansluitingen waren toch rot dus das al weer een goede investering richting de 3 ton.
moet hem ens naar de garage doen voor een inspectiebeurt.
enkele euveltjes zijn me al bekend: remblokjes , wiellager/homokineet , knak in het stuur zowel naar links als naar rechts . iets met de remdruk rechtsvoor , breekt naar links uit
ik kan uit ervaring spreken dit euvel komt van de onstekings module
obicham schreef:das dan duidelijk , nog eens €140 ertegenaan gooien dus.
heb niet zo`n goede ervaringen met de sloopbedrijven hier in de buurt
Hebben een mooi bordje hangen:electrische onderdelen geen garantieDe kabels en aansluitingen waren toch rot dus das al weer een goede investering richting de 3 ton.
moet hem ens naar de garage doen voor een inspectiebeurt.
enkele euveltjes zijn me al bekend: remblokjes , wiellager/homokineet , knak in het stuur zowel naar links als naar rechts . iets met de remdruk rechtsvoor , breekt naar links uit
Zaterdag is de citroën veiligheidsdag; Gratis controle van je wagen bij de dealer (weet niet zeker of ze allemaal meedoen)
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Sanderzx schreef:ik kan uit ervaring spreken dit euvel komt van de onstekings module
Ook ik heb deze ervaring,alleen was dit met een 1100-tje,auto stopte er ook na een 10/15 min. mee en was niet meer te starten.
Op de sloop een “nieuwe” module gehaald voor 7,50,en het probleem was verholpen.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Op peugeotforum staat een reserve ontstekingsmodule zelfs vermeld in de Eerste Hulp Bij Autopech lijst.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
GoodOldDiesel schreef:Op peugeotforum staat een reserve ontstekingsmodule zelfs vermeld in de Eerste Hulp Bij Autopech lijst.
Ehh,mijn 1100-tje is ook een Peug…...
Met z’n vieren in je Eendje.
GoodOldDiesel schreef:Op peugeotforum staat een reserve ontstekingsmodule zelfs vermeld in de Eerste Hulp Bij Autopech lijst.
hebben we hier ook ergens zo`n lijstje staan?
nieuwe module geplaatst
Was dat de oplossing? NEE
blijft er een bobine en pickup-spoel over
wie of wat is een pickup spoel ,waar vind ik dat ding en wat doet het ?
bobine plaatsen heb ik helaas niet zo`n goede ervaring mee.
kreeg wel vonkjes maar dus nooit op het goede tijdstip
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
obicham schreef:nieuwe module geplaatst
Was dat de oplossing? NEEblijft er een bobine en pickup-spoel over
wie of wat is een pickup spoel ,waar vind ik dat ding en wat doet het ?
bobine plaatsen heb ik helaas niet zo`n goede ervaring mee.
kreeg wel vonkjes maar dus nooit op het goede tijdstip
jammer dat je probleem niet is opgelost….
Valt je motor ondanks je reparaties nog steeds na 15 min. uit,of is er wel een verschil?
Pickup spoel zegt mij niks en ik denk dat het vervangen van de bobine je probleem niet oplost.
Snap deze opmerking ook niet “bobine plaatsen heb ik helaas niet zo`n goede ervaring mee.
kreeg wel vonkjes maar dus nooit op het goede tijdstip”
:
Zit het probleem niet in de brandstof toevoer,filter/brandstofpomp?
Met z’n vieren in je Eendje.
loopt nou helemaal niet meer.
gister nog 10 sec.
nou start ie gewoon helemaal niet
brandstof was ik me ook al aan het afvragen
bobine heb ik ooit eens gewisseld maar die moet je op tijd zetten, had ik ook nog nooit van gehoord maar blijkt met dit type motor te moeten
het wordt al bijna goedkoper om een andere zx te kopen
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
obicham schreef:loopt nou helemaal niet meer.
gister nog 10 sec.
nou start ie gewoon helemaal niet
brandstof was ik me ook al aan het afvragenbobine heb ik ooit eens gewisseld maar die moet je op tijd zetten, had ik ook nog nooit van gehoord maar blijkt met dit type motor te moeten
het wordt al bijna goedkoper om een andere zx te kopen
Luister: een bobine hoef je NIET op tijd te zetten!!! Wat je WEL op tijd moet zetten is de stroomverdeler, dat ding waar je verdeelkap op zit!!
Heb je een vonk? Zo nee:
Vernieuw nou die bobine eens! 5 minuten werk. Maar ja, ik had je die tip al eerder gegeven…....
Heb je wel een vonk, dan moet je het in het brandstofcircuit gaan zoeken.
Groet van de EX-anwb’er
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
nieuwe bobine wil dat zeggen dat ik dan die verdeler weer moet gaan draaien ?
zo ja , wordt het toch weer een klusje voor de garage.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
obicham schreef:nieuwe bobine wil dat zeggen dat ik dan die verdeler weer moet gaan draaien ?
zo ja , wordt het toch weer een klusje voor de garage.
Kun je lezen?
waterman schreef:Luister: een bobine hoef je NIET op tijd te zetten!!!
Dus: Nee, de bobine hoef je niet op tijd te zetten!!!! Gewoon losschroeven (torx-boutjes) en wissellen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste