Wat zijn de meeste bekende en voorkomende kwaaltjes bij de Berlingo?
Er staat hier wel een sticky voor tips, maar daar is sinds 2005 niets gepost.
Helemaal niemand?
welke motorisatie?
er zijn eigenlijk niet veel problemen mee
gewoon goed kijken of die ooit schade heeft gehad, moter in orde is etc.
de gewone dingen dus…
Inderdaad gewoon rijden met een Berlingo.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Dashboardverlichting, sloten en rode lak wordt snel vaal.
Verder probleemloze auto. Ik ben er erg tevreden over.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 23-01-2005
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Leest hier dan niemand de Consumentengids?!
Volgens hen is de Berlingo een van de minst betrouwbare auto’s!
En kijk eens in de ADAC betrouwbaarheidsstatistieken:
alleen de Kangoo (toetsenbord weigert dit woord te typen..) is nog slechter!
Hoe komt het dan in vredesnaam dat ik niet een, maar zelfs twee Berlingo’s heb?
En ik ben er nog blij mee ook..
En ik heb er geen problemen mee.
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…
jakkerma schreef:Leest hier dan niemand de Consumentengids?!
Volgens hen is de Berlingo een van de minst betrouwbare auto’s!
En kijk eens in de ADAC betrouwbaarheidsstatistieken:
alleen de Kangoo (toetsenbord weigert dit woord te typen..) is nog slechter!
Hoe komt het dan in vredesnaam dat ik niet een, maar zelfs twee Berlingo’s heb?
En ik ben er nog blij mee ook..
En ik heb er geen problemen mee.
er is iets mis met hun statistieken dan! waarom rijden er dan zoveel berlingo’s/partners rond?
Berlingo 1.6HDI
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Mijn Peugeot is een erg fijne en voordelige auto.
Bij kmstand 180000 heb ik de kleppen laten stellen omdat ik iets langer moest starten ‘s morgens. (DW8)
Altijd erg zuinig met brandstof en helemaal met olie.
Erg blij mee.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Oké, klinkt goed.
Enige punt wat ik zelf had buiten het normale lijstje is de koude start.
Opletten dus dat ik niet ga proefrijden in een auto die al warm is.
Maar er zijn geen aandachtspunten vwb lagers van de achteras of remklauwen die blijven hangen of iets in die richting?
Een auto met schadeverleden heb ik zo gezien en motorschade merk ik meestal ook wel.
Dashboardverlichting -> check (niet alle lampjes doen het nog)
Sloten -> check (werken niet meer goed)
Vaal -> check (rode lak is vaal)
Verder in ruim 100.000 km nooit iets kapot aan gegaan, behalve 1 x stabilistatorstangetjes, auto bonkte in het onderstel, waren die stangetjes dus, voor de rest 0, niks…
ex0dus schreef:Dashboardverlichting -> check (niet alle lampjes doen het nog)
Sloten -> check (werken niet meer goed)
Vaal -> check (rode lak is vaal)Verder in ruim 100.000 km nooit iets kapot aan gegaan, behalve 1 x stabilistatorstangetjes, auto bonkte in het onderstel, waren die stangetjes dus, voor de rest 0, niks…
Dashboardverlichting zoals bij alle auto’s met X-aantal km’s - jaren.
Sloten zoals bij vele PSA producten. (de mijn werken na 230000 ook iets slechter maar ze werken wel)
Rode lak is ALTIJD vaal na X aantal jaren, zoniet zit er vast een UV filter of keramische blanke lak op. (Ferrari bvb.)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
idd heb ook problemen met de sloten, dat ze soms gewoon blijven draaien
moet je een paar keer sleutel er terug in steken en soms werkt het dan wel
lichtjes hetzelfde ook al moeten veranderen
ook hebben we al de silentblokken (onderhoud) als 2x moeten doen op 100000 en 200000km
stabilisatorstang ook al links en rechts
in het begin klaagden we er wel over dat het meer een camionette is dan een gezinsauto maar na 205000km zijn we er nog steed gelukkig mee
het is een echt werkpaard die van ons,
1groot nadeel vind ik dat het geremd trekgewicht maar 1100kg is
vind ik wat weinig
Aankooptips Berlingo
Kijk onder de motorkap links en rechts achter/onder de koplamp of er roest zit; deze plaatwerkdelen liggen geheel horizontaal en doordat er water op blijft staan, willen ze daar wel eens als 1e roest vorming gaan krijgen.
Als je kunt, kijk ook of de remdruk-verdeler achter nog functioneerd. Gaan vaak vast zitten als je niet vaak zwaar belast.
@marcel: zou je kunnen zeggen hoe je die remdruk verdeler kan controleren?
ik weet dat onze auto een rode kaart had (belgië) omwille van dit
we hadden we al ondervonden dat we tijdens het rijden soms iets hoorden
presies een veer dat hard uitveert tegen metalen platen
Aankooptips Berlingo
Controleren van de remdrukbegrenzer weet ik helaas niet.
Zag mijn garagist met een dikke schroevedraaier (turnavies) die rem-druk begrenzer bedienen en er flink wat kruip olie tussen spuiten, waarbij hij zei; goed bijhouden, want anders gaan ze vast zitten en dan hebt ge miserie…
Verder kan ik me indenken dat, door met een zware belasting te rijden en een paar keer flink te remmen, de begrenzer wel weer zal gaan marcheren.
Vandaag een heel mooi exemplaar aangeschaft voor een leuke prijs.
Altijd particulier gebruikt dus de laadruimte zag er nog nieuw uit, geen gedeukte wielkasten of een gesloopt bovendek van de achterbumper.
De bekende citroën-roestplekken zijn onder de motorkap wel aanwezig.
Ik kan me eigen geen Citroën in mijn bezit herinneren die dat niet had. De 1 weliswaar erger dan de ander.
Een bevriend monteur gaat dit binnenkort voor mij helemaal behandelen.
Ook de 2 metalen leidinkjes die over het linker gedeelte gaan, die volgens mij van de stuurbekrachtiging zijn laat ik vervangen, want die zijn ook licht gecorrodeerd.
Verder is de auto motorisch en technisch in uitmuntende staat!
De remverdeler is volgens mij hetzelfde als bij de ZX kwestie van even schooonmaken op de brug en een weekje een paar zware zakken achterin leggen.