De BX Dommage zou inderdaat een HP lose bix te zijn
Nou dacht ik toch zo’n beetje alle “feiten” over die Dommage te weten, maar dat ie geen HP zou hebben is helemaal nieuw voor me… waar komt dat nou vandaan?
metro2005 schreef:Thijsvandebles schreef:Ja zo schijnt dat gekke ding te hebben geheten. Kon er alleen even niet opkomen. De BX Dommage zou inderdaat een HP lose bix te zijn met een 1124cc visa blokje. Of het een broodje aap verhaal is? geen idee. Ik kan er niks over vinden in de krochten van het internet.
de 1.1 is wel in frankrijk geleverd maar had gewoon HP vering.
Of denk je dat ze een hele productielijn gaan veranderen voor 1 model
Hoezo? De montage van de veerpoten verschilt niet /amper van niet-hydraulische veerpoten, dus wat zou het?
Ich bin ein Breaker
metro2005 schreef:Thijsvandebles schreef:Ja zo schijnt dat gekke ding te hebben geheten. Kon er alleen even niet opkomen. De BX Dommage zou inderdaat een HP lose bix te zijn met een 1124cc visa blokje. Of het een broodje aap verhaal is? geen idee. Ik kan er niks over vinden in de krochten van het internet.
de 1.1 is wel in frankrijk geleverd maar had gewoon HP vering.
Of denk je dat ze een hele productielijn gaan veranderen voor 1 model
De 11 is volgens mij nooit in Frankrijk geleverd. Heb er nooit een gezien en stond nooit in de ‘Liste Occasions’ in de AutoPlus (de Franse AutoWeek). Enkele BX’en die hier nooit geleverd zijn:
11
15 RE
Millesime
Calanque
Ourane
Break 14 + 19 D (dus zonder zwarte lijsten)
Break Evasion
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
MSL schreef:metro2005 schreef:Thijsvandebles schreef:Ja zo schijnt dat gekke ding te hebben geheten. Kon er alleen even niet opkomen. De BX Dommage zou inderdaat een HP lose bix te zijn met een 1124cc visa blokje. Of het een broodje aap verhaal is? geen idee. Ik kan er niks over vinden in de krochten van het internet.
de 1.1 is wel in frankrijk geleverd maar had gewoon HP vering.
Of denk je dat ze een hele productielijn gaan veranderen voor 1 modelDe 11 is volgens mij nooit in Frankrijk geleverd. Heb er nooit een gezien en stond nooit in de ‘Liste Occasions’ in de AutoPlus (de Franse AutoWeek). Enkele BX’en die hier nooit geleverd zijn:
11
15 RE
Millesime
Calanque
Ourane
Break 14 + 19 D (dus zonder zwarte lijsten)
Break Evasion
De BX 11 is wel degelijk in Frankrijk geleverd. Ik heb foto’s van zo’n bordeauxrode BX 11 een pagia’s eerder in dit topic gezet.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Kan ook een zuinige Fransoos zijn geweest die in Italië heeft geshopt.
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
Wouter schreef:
Beetje late reactie, maargoed..
Wat mij hier echt opvalt is dat “BX” en “11” los van elkaar staat. Voor zover ik weet bestaan (bijna) alle embleempjes op de BXen uit 1 geheel, behalve dus op de BX 11 (ja, ze bestaan echt, dit is niet een of andere lolsok die er een AX1.1 in heeft gelepeld.. Ik heb er jaaaaren geleden ook een in Frankrijk gezien. ik kon m’n ogen niet geloven).
Waarom zou het embleempie uit 2 losse delen bestaan? heeft Citroën gewoon het “11” embleem van een AX gepakt om de kosten nòg meer te drukken?
MSL schreef:metro2005 schreef:Thijsvandebles schreef:Ja zo schijnt dat gekke ding te hebben geheten. Kon er alleen even niet opkomen. De BX Dommage zou inderdaat een HP lose bix te zijn met een 1124cc visa blokje. Of het een broodje aap verhaal is? geen idee. Ik kan er niks over vinden in de krochten van het internet.
de 1.1 is wel in frankrijk geleverd maar had gewoon HP vering.
Of denk je dat ze een hele productielijn gaan veranderen voor 1 modelDe 11 is volgens mij nooit in Frankrijk geleverd. Heb er nooit een gezien en stond nooit in de ‘Liste Occasions’ in de AutoPlus (de Franse AutoWeek). Enkele BX’en die hier nooit geleverd zijn:
11
15 RE
Millesime
Calanque
Ourane
Break 14 + 19 D (dus zonder zwarte lijsten)
Break Evasion
BX 4tc
BX 4tc Evo
BX 17 TGD
Ik meen dat de 1.1 ook voor griekenland werd gemaakt..
deur63 schreef:Waarom zou het embleempie uit 2 losse delen bestaan? heeft Citroën gewoon het “11” embleem van een AX gepakt om de kosten nòg meer te drukken?
Waarschijnlijk zijn productiekosten van een BX11-plaatje te hoog voor die enkele 11’jes die er zijn geleverd.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ook ik heb dus de BX 11 ooit gezien in Vipiteno (Sterzing) in Zuid-Tirol (Italie). Kon ook mijn ogen niet geloven.
Maar ook in Oostenrijk de BX zien rijden met alleen de “D” van diesel.
Zonder toevoeging van 1.7 of 1.9.
Had ik er maar foto’s van gemaakt…........
In Frankrijk wel eens een BX Turbodiesel gezien met de bekleding van een Xantia 16-klepper. Van die groene blokjes, erg mooi.