1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Spaghettie spruitstuk BX GTi
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 13 november 2008 09:33 PM

Weet iemand of die geleverd zijn voor een BX GTi 8v? Niet dat ik er dan per direct een op wil hebben, maar als mijn cilinderkop er ooit af moet dan wil ik mijn spruitstuk wel vervangen voor 1 die er nog goed uitziet en geen dreigende scheurtjes vertoond. Lek is mijn spruitstuk niet.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 13 november 2008 09:56 PM
  [ # 1 ]

Ze zijn volgens mij nooit geleverd door tuningsbedrijven oid, wel zijn er zeer goede thuisbakkers actief die er wel eens een hebben gemaakt.
Voor 205jes worden ze overigens veel vaker gemaakt (en ook te koop aangeboden) maar bij de BX krijg je dan problemen met het schutbord.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 13 november 2008 10:21 PM
  [ # 2 ]

klopt WYD heeft is geprobeerd een spaggetie van een 309 op een Bx GTI blok te hangen, maar je komt niet weg met je schutbord en je hoog gelegen stabilisator stang meende ik.

Bepaar je een hoop gedoe en gewoon orgineel laten Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 november 2008 11:39 PM
  [ # 3 ]

Ik vraag me ook af hoeveel prestatie winst je er met een GTi met 122 pk mee gaat halen… Wink

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 14 november 2008 03:14 AM
  [ # 4 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik vraag me ook af hoeveel prestatie winst je er met een GTi met 122 pk mee gaat halen… Wink

Daar zal vast nog wel wat te halen zijn (i.c.m. scherpere nokkenas, motorfietscarbs/-injectie e.d.)  Cool
Maar wat héb je er aan bij een dagelijkse straatauto die op andere vlakken (chassis, carosserie e.d.) dan wel aan zijn max zit? Bovendien wil ik in dat geval al helemáál niet weten wat het gemiddelde verbruikt wordt?! Shocked

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 14 november 2008 03:21 AM
  [ # 5 ]

Een GTI kan anders best wel wat extraas gebruiken.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 14 november 2008 03:26 AM
  [ # 6 ]

Mwoah, ik heb een GTI nog nooit op vol vermogen durven aanspreken, behalve rechtuit. In de bochten gaat-ie toch wel heel snel over de voorwielen weg. Wielspin komt ook erg snel voor. Ook niet verwonderlijk gezien gewichtsverhoudingen en onderstel-karakteristieken?!

Maar je bent welkom om het te proberen, hoor? Denk dat dat blok vrij makkelijk tot de 180 Pk te porren is? Gaat dan uiteraard niet nog eens 25 jaar mee. Very Happy

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 14 november 2008 03:28 AM
  [ # 7 ]

Koppel heerst, niet PK’s…

(sprak de turbodieselfan)

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 14 november 2008 03:39 AM
  [ # 8 ]

Helemaal mee eens!


Sprak de turbodieselintercooler-liefhebber

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 14 november 2008 04:03 AM
  [ # 9 ]

turbodiesels zonder intercooler zuigen

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 14 november 2008 10:46 AM
  [ # 10 ]

In de bochten gaat-ie toch wel heel snel over de voorwielen weg. Wielspin komt ook erg snel voor. Ook niet verwonderlijk gezien gewichtsverhoudingen en onderstel-karakteristieken?!

Met Michelin Energy’‘s misschien, maar met fatsoenlijke banden kun je in de bochten behoorlijk gassen.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 14 november 2008 11:19 AM
  [ # 11 ]

Kataklop, kataklop, kataklop, ik hoor daar een stokpaardje…

Met de nieuwe Energy’s heb ik geen ervaring maar met de E3A’s is verrassend weinig mis. Gewoon een fijne band met goede grip.

Een goed uitgelijnde auto met een gezond onderstel (vooral achter!) doet ook wonderen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 14 november 2008 02:38 PM
  [ # 12 ]

Ik heb er ook gewoon Energy’s onder liggen hoor. Geen problemen mee. Nog nooit weggegleden of me onveilig gevoeld in een bocht dus zitten wel best zo. Ik heb er nu E3A’s onder liggen en 2 van het type daarvoor uit mijn hoofd MXV’s ofzo. Die lagen nog op mijn lichtmetalen velgen. Ik heb nog 4 E3A’s op voorraad liggen met redelijk tot goed profiel. Daarna ga ik misschien Primacys eronder gooien, maar dat duurt nog een aantal jaar Wink

Over spaghettispruitstuk: Voor mij heeft het helemaal geen voordelen, omdat ik me meestal gewoon aan de snelheid houd (dat probeer ik) en niet echt idioot snel op wil trekken. Beetje pit erin mag wel, maar daar heb ik nu gewoon genoeg aan. De vraag over het spruitstuk kwam alleen in me op, omdat laatst iemand tegen me zei dat ik dat erop moest doen ipv. een gewoon spruitstuk.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 14 november 2008 02:48 PM
  [ # 13 ]
Autofan schreef:

Daarna ga ik misschien Primacys eronder gooien, maar dat duurt nog een aantal jaar Wink

Zijn die Primacy’s wel verkrijgbaar in 14 inch? Ik zweer vanaf nu bij de Michelin Pilot Exalto 2, maar helaas kunnen die niet onder de GTi aangezien ze niet in 14 inch leverbaar zijn.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 14 november 2008 03:12 PM
  [ # 14 ]

Sorry ik typte het verkeerd. Het moeten inderdaad Pilot Excalto’s zijn. Maar die zijn wel gewoon leverbaar in 14inch: klik

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 14 november 2008 07:12 PM
  [ # 15 ]

Oh, maar dat is mooi! Dan weet ik meteen wat er tzt onder de GTi komt. Goede keus, de banden bevallen me echt prima. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen!

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook