Koophulp nodig
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 572

Gepost: 26 mei 2005 02:43 AM

Vrijdag as ga ik waarschijnlijk naar Wijk en Aalburg om deze BX te bekijken: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=163231&start=0

Is er iemand die daar in de buurt zit en mee zou willen gaan om te kijken?

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 26 mei 2005 04:43 PM
  [ # 1 ]

Is er niemand die even een kijkje wil nemen. Ik heb nog heerlijke wijn liggen hierzo Very Happy

Profiel  

erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 26 mei 2005 05:11 PM
  [ # 2 ]

sorry, het is nogal buiten mijn regio en daarbij werk ik ( en vele anderen ben ik bang ) op vrijdag.

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 26 mei 2005 06:33 PM
  [ # 3 ]

Pffff…. ik zou je met alle plezier assisteren, maar ben zeker geen ervaren sleutelaar (maar wel op de hoogte van enige BX-zwaktes… Rolling Eyes ). Maar vanuit Leiden of Hilversum is het wel een enorm end weg hoor. Iemand anders misschien?.... Sorry.  Sad

Maar neus eens een beetje rond op het BX deel van dit forum, je krijgt dan vrij snel een aardige indruk van waar je op moet letten. Met wat geduld en gezond verstand kun je al heel ver komen hoor. En aangezien de vorige eigenaar blijkbaar een citroen-monteur is verwacht ik dat die 16 TZi op zijn minst in een redelijke staat van onderhoud verkeert. Keerzijde daarvan is ook dat iemand met kennis van zaken je zogezegd goed “onder de tafel kan lullen”, en dat een monteur die zelf zijn auto onderhoudt daar geen facturen van kan laten zien (hij heeft ‘m immers zelf onderhouden…).

Het klinkt misschien raar, maar ik kijk uiteindelijk toch ook wel wat voor een type de verkoper is. Juist mensen met een iets te vlotte babbel wantrouw ik des te meer. En gek genoeg kun je je daar zelfs enorm in vergissen. Een verhaaltje:
- In de zomer van 1997 had mijn Visaatje dan toch de geest gegeven. Ik had weinig geld en toch hard een betrouwbare auto nodig. Advertentie gezien van een Ford Fiesta uit 1980, erop af gegaan, en de verkoper blijkt een vlotte Hagenees te zijn (met bijbehorend accent Laughing ) die het de koop van de eeuw vindt. Fiestaatje starten: koelvloeistof spuit er vooraan flink uit (radiator dus kaduuk)... Rolling Eyes  “He bah, wat vervelend, maar rij er nou gewoon eens even mee, je gelooft het echt niet…..”. Yeah, right. Toch maar stukje gereden, rijdt best goed… Nou vooruit dan maar. Met de verkoper afgesproken dat hij een goed sloopradiator inbouwt, Fiesta gekocht. Blijkt nu jaren later wel de meest betrouwbare auto te zijn geweest die ik heb gehad!!! Heb er 4 jaar lang mee gereden, deed het altijd zonder problemen. Shocked  Ik wil maar zeggen, je kunt soms een hele verkeerde indruk krijgen.  Wink

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 26 mei 2005 06:58 PM
  [ # 4 ]

Ah jammer dat jullie niet kunnen. Ik ben inderdaad al wat aan het rondkijken geweest en ga nu alle info even samenvoegen.

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 26 mei 2005 06:58 PM
  [ # 5 ]

Gaat het om die TZI ?

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank