Hoi allemaal,
Ik ben nog vrij nieuw op dit forum, maar volgens mij begin ik al bekend te raken bij de liefhebbers van BX Sporten!! Gewone BX-en zijn ook mooi, maar de Sport heeft toch mijn hart gestolen. Het lijkt mij leuk om een overzicht te hebben van alle nog in Nederland en andere landen zijnde BX Sporten. Harry Prins heeft hioer ooit een begin mee gemaakt, maar volgens mij kan de lijst wel aangevuld worden! Ik kan zelf van voertuigen de status bekijken, dus heb je een Nederlands kenteken dan kan ik zien of hij nog rijdt of niet.
Dus: wie kent BX Sporten die nog rijden, geschorst zijn of aan het ontbinden zijn?
Harry Prins heeft een lijst gemaakt, kijk maar op deze link: . Weet je meer over een Sport die hier op staat of ken je er één die er niet op staat, meld het hier of mail naar mijn pb!!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Ik neem aan dat je de gegevens gewoon bij RDW.nl vindt? Daar is bij de APK afdeling te vinden dat mijn BX Sport, PH-22-HZ, al een tijdje niet meer gekeurd is.
even geplakt uit het bx gespot draadje,
Paar dagen geleden bij mij om de hoek een rode BX sport gezien (PR-63-XR)
Foto’s volgen. Hij zag er cosmetisch ietwat “vermoeid” uit, scheve bumpers e.d.
In Groningen dus. Foto’s moet ik nog eens online zetten.
En hij staat ook in die hierboven geposte lijst
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Peteryed schreef:Mijn oude PZ-73-SB rijdt ook weer gewoon rond heb ik begrepen maar waar???????? Wist ik het maar dan reed ik er weer eens langs
Welke kleur had die Sport?
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
BXsport1986 schreef:Peteryed schreef:Mijn oude PZ-73-SB rijdt ook weer gewoon rond heb ik begrepen maar waar???????? Wist ik het maar dan reed ik er weer eens langs
Welke kleur had die Sport?
Eh, je kon toch alles opzoeken?
rdw schreef:
http://www.rdw.nl:
Voertuigsoort i Personenauto
Merk i CITROEN
Handelsbenaming i BX SPORT
Kleur(en) i GrijsDatum eerste afgifte Nederland i 17 september 1986
Datum eerste toelating i 17 september 1986
Datum aanvang tenaamstelling i 25 juni 2004
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Eh, je kon toch alles opzoeken?
rdw schreef:
http://www.rdw.nl:
Voertuigsoort i Personenauto
Merk i CITROEN
Handelsbenaming i BX SPORT
Kleur(en) i GrijsDatum eerste afgifte Nederland i 17 september 1986
Datum eerste toelating i 17 september 1986
Datum aanvang tenaamstelling i 25 juni 2004
Ja, maar zoek jij maar eens een blauw grijze op in RDW, dan zegt hij ook grijs. Tenzij jij het verschil tussen grijs en grijs/blauw kan zien aan het woord grijs, kan ik het tot zover opzoeken!
Iig 2 rijdende in Bussum en omstreken en 1 in de stalling voor de toekomst (lees niet in staat van ontbinding, maar nog goed te herstellen van een roestige dorpel)
Meeste rijdende bx sporters zijn ook op Harry’s recente aanwinst te vinden.
http://groups.yahoo.com/group/BXSPORT/
mzzls
Erik Hannewijk
mzzls
Erik Hannewijk
Erik Hannewijk schreef:Iig 2 rijdende in Bussum en omstreken en 1 in de stalling voor de toekomst (lees niet in staat van ontbinding, maar nog goed te herstellen van een roestige dorpel)
mzzls
Erik Hannewijk
hehe
Erik Hannewijk schreef:Iig 2 rijdende in Bussum en omstreken en 1 in de stalling voor de toekomst (lees niet in staat van ontbinding, maar nog goed te herstellen van een roestige dorpel)
mzzls
Erik Hannewijk
Maar zelfs Harry heeft nog niet alle Sports in Nederland getraceerd! Daarom probeer ik het hier, kijken of er nog Sports worden gemeld die niet op de lijst staan!
Dat is waar zo ver had ik nog niet door gedacht ops:
is idd te proberen, maar wie eenmaal in een sport rondgereden heeft is toch gelijk verkocht dus gaat toch zoeken naar Harry’s sport verhalen
mzzls
Erik Hannewijk
Totaal aantal Berichten: 644
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Vanmorgen nog een grijze Sport gezien op de Spaklerweg in Amsterdam (das nabij Amstel Business Park).
Het kenteken begon met een N?-00-??, verder onbekend.