19 TZI Break - Uitgeslagen - Start niet (meer)
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746

Gepost: 11 november 2008 11:49 AM

GLOEIENDE GLOEIENDE GLOEIENDE!

Nu viel me vanmorgen dat kreng halverwege uit en wil never nooit meer starten!

ANWB erbij en die constateerde geen vonk, ook niet vanaf de bobine. Daarna was het al snel “afslepen of laten staan”. Nouja, laten staan en door de ANWB naar m’n werk gebracht.

Het heeft alles met vocht te maken, afgelopen zaterdag totaal geen probleem gehad. In het verleden deed ie ook altijd vervelend met vochtig weer (stotteren, slecht lopen, niet aanpakken).

Iemand enig logisch idee waar ik kan beginnen?

(PS: dit is een kopie van het bericht op BX Sportief waar de hele draad van deze wagen staat)

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 11 november 2008 12:14 PM
  [ # 1 ]

Beginnen bij de automaterialenzaak: 2-in-1-anti-humidité-spray in een spuitbus kopen. Daarmee kwistig sprayend onder de motorkap, zeker ook bij de bougie(kabel)s.
Waarom daarmee beginnen? Zodat je (áls het aan vocht ligt zoals je zelf beweert) in ieder geval kunt starten en de auto thuis kunt krijgen, dat werkt toch wel heel wat prettiger…
Daarna lijkt het me uitsluiten? Massa? Contactslot? Bobine? Kan natuurlijk van alles zijn, maar er is wel een logische lijn te volgen, lijkt me?!

Succes!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 11 november 2008 08:36 PM
  [ # 2 ]

Ik gok op het onstekingsmoduul.

Gr Martijn

Profiel  

Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746

Gepost: 14 november 2008 10:18 PM
  [ # 3 ]

Ik op de bobine. Nadat we het ding afgelopen week naar huis gesleept hebben (in de derde versnelling met koppeling op) stonk het onder de motorkap, naar zo’n elektrisch branderig luchtje. En dat bleek na een fikse snuffelactie uit de bobine te komen. Zou ook verklaren waarom ie al een tijde vervelend doet met vochtig weer…

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook