weet er iemand wat het probleem zou kunnen zijn dat mijn stopteken op mijn dashboard brand? welke oorzaken zou dit ongeveer kunnen zijn?
citroen xantia 1.9td break verkocht aan 340.000km.
rijdt nu met een citroen xsara 1.9d break en heeft 180.000km op 06/02/2011
Niet genoeg druk?
BunnY schreef:Niet genoeg druk?
hoe kan je deze oplossen?
citroen xantia 1.9td break verkocht aan 340.000km.
rijdt nu met een citroen xsara 1.9d break en heeft 180.000km op 06/02/2011
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Als de STOP lamp brandt moet er ook een ander waarschuwingslampje aangaan. Je hebt drie mogelijkheden. Motoroliepeil, LHM en koelvloeistoftemp. Als je geen van deze drie ziet is mogelijk het lampje kapot. Test door de auto op contact te zetten, niet starten! Nu moeten alle lampjes branden. Welke mis je? die is dan kapot.
En dat is dan ook het euvel wanneer je STOP lamp aangaat. Vloeistofniveau te laag of temp te hoog.
Is het boven omschrevene niet van toepassing omdat er geen lampjes defect zijn? Dan heb je een graverende fout in je klokkenwinkel. Zet er maar eens een andere in, zijn op de sloop genoeg te vinden.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
hendrik69 schreef:Als de STOP lamp brandt moet er ook een ander waarschuwingslampje aangaan. Je hebt drie mogelijkheden. Motoroliepeil, LHM en koelvloeistoftemp. Als je geen van deze drie ziet is mogelijk het lampje kapot. Test door de auto op contact te zetten, niet starten! Nu moeten alle lampjes branden. Welke mis je? die is dan kapot.
En dat is dan ook het euvel wanneer je STOP lamp aangaat. Vloeistofniveau te laag of temp te hoog.
Is het boven omschrevene niet van toepassing omdat er geen lampjes defect zijn? Dan heb je een graverende fout in je klokkenwinkel. Zet er maar eens een andere in, zijn op de sloop genoeg te vinden.
ja naast mijn stop teken links ervan is er een uitroepteken die brand maar het rare is hoe hoger mijn snelheid hoe feller die lampjes gaan als ik nu stilstaand mijn motor doe draaien gaan die lampjes heel licht en flikkeren ze zoals een lamp die niet genoeg voltage krijgt. en als ik dan terug optrek gaan die lampjes terug feller.
citroen xantia 1.9td break verkocht aan 340.000km.
rijdt nu met een citroen xsara 1.9d break en heeft 180.000km op 06/02/2011
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
denk dat je lhm peil dan te laag is.
ik weet alleen niet hoe je die checkt bij een xantia, maar dat is wel ergens op te zoeken
bx-cannes schreef:denk dat je lhm peil dan te laag is.
ik weet alleen niet hoe je die checkt bij een xantia, maar dat is wel ergens op te zoeken
ok in orde maar juist ter informatie wat is lhm?
citroen xantia 1.9td break verkocht aan 340.000km.
rijdt nu met een citroen xsara 1.9d break en heeft 180.000km op 06/02/2011
Totaal aantal Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ik weet niet of je een instructieboekje hebt; hier staat ie online: http://xantiaclub.net/instructie/instructie1a/
Het uitroepteken naast het stopteken is inderdaad van het hydraulisch systeem (LHM dus).
De LHM is de vloeistof die gebruikt wordt voor de vering en de remmen van de auto. Er zit in je motorruim een reservoir met een peilglaasje bovenop.
Als je je auto in de hoogste stand zet (die schuif naast de bestuurdersstoel helemaal naar achteren) en dan naar het peilglaasje kijkt moet het parapluutje tussen de streepjes zitten. Als ie er onder zit moet je er dus LHM bijgooien. &count=121
mkatgert schreef:Ik weet niet of je een instructieboekje hebt; hier staat ie online: http://xantiaclub.net/instructie/instructie1a/
Het uitroepteken naast het stopteken is inderdaad van het hydraulisch systeem (LHM dus).
De LHM is de vloeistof die gebruikt wordt voor de vering en de remmen van de auto. Er zit in je motorruim een reservoir met een peilglaasje bovenop.
Als je je auto in de hoogste stand zet (die schuif naast de bestuurdersstoel helemaal naar achteren) en dan naar het peilglaasje kijkt moet het parapluutje tussen de streepjes zitten. Als ie er onder zit moet je er dus LHM bijgooien. &count=121
dank u wel allemaal voor de hulp heb het probleem gevonden er zit niet genoeg lhm olie in het reservoir en straks is het bij deze opgelost dank u!!!!!
citroen xantia 1.9td break verkocht aan 340.000km.
rijdt nu met een citroen xsara 1.9d break en heeft 180.000km op 06/02/2011
Niet vergeten af en toe die LHM te verversen Elke 2 jaar of 60.000km.
Want ik heb zo’n vermoeden dat je dat niet wist
BunnY schreef:Niet vergeten af en toe die LHM te verversen Elke 2 jaar of 60.000km.
Want ik heb zo’n vermoeden dat je dat niet wist
ahja neen dat wist ik niet zit ondertussen bijna tegen de 70,000km en tot nu toe is dit me eerste probleem dat ik heb gehad go citroen!!!! haha thx
citroen xantia 1.9td break verkocht aan 340.000km.
rijdt nu met een citroen xsara 1.9d break en heeft 180.000km op 06/02/2011
Als je zonder problemen wil blijven rijden dan zou ik het toch verversen . Naar het schijnt (heb nog maar 500km in de mijne gereden) kan dit anders problemen geven