hij staat nu bij de garage. Maar ze hebben me probleem nog niet kunnen vinden. Ze hebben wel wat andere dingen kunnen vinden die er nog aan gedaan moeten worden. En dat zijn.
-Nieuwe remblokken voor en achter
-Nieuwe handremkabel
-Distr riem met nieuwe waterpomp en multie riem
-Groote beurt
-Remslangen voor L+R
maar voorlopig word deze maand alles behalve de grrote beurt en de remslangen gedaan. omdat ik dat financieel niet ga redden. En verder is het hopen dat ze me probleem nog vinden. En dat dat dan niet te duur gaat uitpakken.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Zo dan ben je ook weer heel wat euries lichter. ops:
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
900 om precies te zijn
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Ik hoefde het bedrag niet te weten
Maar k@lere een rip uit je lijf dus.
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
naja der worden voorlopig ff geen leuke dingen meer gekocht. maar wel lekker genieten van me autotje. en die kopzorg van de distr riem is dan weg.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Gelijk heb je.
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Bedankt voor de waarschuwing van de distr riem. Want bij de garage kreeg ik te horen dat hij t niet erg lang meer ging doen. Omdat hij behoorlijk veel speeling had. Ik weet niet of het er mee te maken heefd. Maar voordat hij bij de garage was begon de auto bij de 150 een beetje te trillen. dat is nu ook weg. Maar ik zou zelf eigelijk nooit de distr riem of de remblokken er van beschuldigen.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Even dacht ik dat me probleem vanzelf over was gegaan. Ik ben een weekend naar duitsland geweest. En heb daar bijna 1000 km afgelegd en geen probleemen. Nu rijd ik weer een stukje en dan begint t weer. Alleen zonder dat me wielen blokeren. Hij begint Heel erg te trillen. En blijft dat doen ook als ik ontkoppel. Het lijkt net alsof er iets aan loopt. En meestal gebeurt dat als ik een bocht naar links maak. Alleen het vreemde is dat hij harder gaat trillen als de motor meer toeren gaat draaien. Ook als ik de kopeling in trap. En verder heb ik weer wat nieuws. Want nu begint i een beetje te hokken als i rond de 2000 toeren draait.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Hoe kan je dat zien. Kan dat gewoon van buiten of moet de hele versnelinsbak er dan af?
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Heb me auto vandaag laten chiptunnen. alleen het resultaat valt me tegen. Van 117,5KW naar 123,3KW. Ongeveer 7 pk. En van 179,9NM naar 187,9NM. Alleen als je de uitdraai van de dyno test bekijkt zakt i boven de 6000 T/pm wat in. wat dus waarschijnlijk slechte zuigerveren zouden zijn. dus ga maar is kijken of ik daar wat aan ga laten doen. in iedergeval is een compressie test laten doen.
Hier de uitdraai van de dyno test.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Ja dat vind ik ook. Maar dat komt dus waarschijnlijk doordat i compressie verliest. Maja hij trekt evengoed wel hard zat hoor. met dit weer moet je daar heel erg mee uitkijken. Want als je in ze 2 door trekt en je gaat 80 90km/h en je komt een hobeltje tegen of je moet stuuren dan gaat i spinnen. en dan is die slecht onder controle te houden. Maar ik heb nu in iedergeval een uitdraai. Als ik dan een nieuwe uitlaat heb gespaart dan kan ik zien hoeveel vermogen erbij is gekomen. En hij rijd ook veel soepeler (minder hokkerig) dus wat dat betreft ben ik wel vooruit gegaan.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Ik vind het een heel normale vermogensgrafiek. Je maximaal vermogen zit bij 6450 toeren, daarna loopt het vermogen wat terug. Dit is volkomen normaal. Dat de zuigerveren slecht zouden zijn, vind ik wel een beetje erg ver gezocht. Ik geloof er ook helemaal niks van. Grafiek ziet er prima uit.
Als je voor weinig een aantal PK’s en vooral wat koppel wilt winnen, zet er dan een katvervanger op i.p.v. de katalysator. Ik heb er laatst een stuk of 3 tweedehandse te koop zien staan op diverse plaatsen. Ze zijn hetzelfde voor ZX, Xsara en 306, als er maar datzelfde motorblok in ligt.
Is op dezelfde manier te monteren als de katalysator. Voor de APK moet je ‘m dan weer (tijdelijk) vervangen voor de kat, anders komt ie niet door de 4gastest.
De rest van de uitlaat vervangen win je niet zo heel veel mee. Die heeft origineel al een goede doorstroom. Alleen de katalysator belemmert de doorstroming, doordat de uitlaatgassen daar door een fijnmazig netwerk heen moeten.
Dat ie gaat spinnen, kun je met betere banden voorkomen. Omdat het een krachtige motor hebt, komt de bandenkeuze veel nauwer. Uniroyal Rainsport zijn bijvoorbeeld banden die het goed doen, zowel nat als droog. Dat probleem van het blokkeren is waarschijnlijk het differentieel/ lagers van het differentieel of versnellingsbak die niet meer 100% zijn. Wielspin op 1 wiel is funest voor je diff..
De eerste meting valt wel erg laag uit ivm de fabrieksopgave. Zuigerveren is niet het eerste waar ik aan zou denken. Compressietest kan je doen, altijd een goede indicatie over de staat van het onderblok.
Vaak zitten verloren pk’s in de aanvoer van “koele” lucht en de inspuiting.
Heb je nog een origineel luchtfilter? Je kan overwegen de injectoren te laten testen en reinigen kosten daarvan zullen rond de €100,- liggen, als je ze los aanlevert.
Die uitlaat die ik wil is met catvervanger. dat doet het zelfde aan het vermogen als een lege. Alleen komt i er wel mee door de apk. Ik heb net is me radio er uit gehaalt en dat scheelt al heel veel aan grip. ongeveer 80kg uit de kofferbak. Dus dat probleem is opgelost. Maar ik ga denk wel ff compressie test doen en de injectors laten reinigen. Wie weet wat daar uit komt. En ik heb net ff zitten kijken naar de vermogensopbouw die de fabriek op geefd. En daar zit niet zo,n dip in. Maar we zulen zien wat de compressie test naar boven haalt.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Ik heb het niet over een lege kat., maar over een katvervangende pijp. Je mag van mij veel geld uit gaan geven aan een compleet uitlaatsysteem, verwacht geen echte verbetering ten opzichte van een originele uitlaat met ipv. het uitlaatdeel waar de kat in zit een katvervangende pijp.
En als die complete uitlaat ook niks van een (sport)katalysator heeft, dan lijkt het me sterk dat ie de viergasmeting gaat halen.
Ik heb meerdere rollerbankuitdraaien gezien van deze motoren (motorcode RFS), en ze hebben allemaal het maximum vermogen bij net iets minder dan 6500 toeren. Daarna zakt het vermogen logischerwijs, omdat er gewoon niet meer genoeg lucht-brandstofmengsel in de cilinders komt in die korte tijd.