Al enige keren heb ik van lampen gewisseld, om een beter zicht op de weg te krijgen.
En dan vooral natuurlijk in de donkere en natte dagen.
Vooral als het wegdek nat is , is het net of de lichtbundel geabsorbeerd wordt in het wegdek. Groot licht is geen probleem, dan heb ik licht over, bij wijze van spreken. Heb er ook al andere lampen in gehad , maar die gingen stuk, door de hitte. Wie heeft hier ervaring mee, en wat heb je gedaan als oplossing
paul glas
Hoe lang doe je met de lampen?
Heb je het ook met standaard lampen als ze er net inzitten?
Ik heb mijn mijn Xantia met een set lampen zo lang gedaan (80.000 km) dat de lampen eigenlijk helemaal zwart waren geworden.
Ik vond in ieder geval de lichten prima! Alleen inderdaad bij sommige weersomstandigheden komt er maar weinig licht terug (maar dat doet ook de Xenon van de C5)
verlichting
Moi EW, ik heb de auto nu 2 jaar, en we hebben, al enige keren van lampen gewisseld ivm het probleem.
bij droog weer gaathet wel, maar echt met nat weer is het gewoon slecht. Ik kan daardoor niet echt zeggen hoelang ik met de lampen doe.
paul glas
Afstelling van de lampen gecontroleerd?
Hoe zijn je reflectoren en glazen?
verlichting
de afstelling neem ik aan is goed. ik mag aannemen dat bij de keuring hierna gekeken wordt.
Het glas is helder, ik zie daar geen afwijkingen , de reflectors zien er ook goed uit. De lampen die er nu inzitten zijn 55 watt
paul glas
Waar vergelijk je mee, wat is je referentiekader?
Die 55W moet namelijk gewoon goed genoeg zijn.
Het is je toch niet gelukt de lampen er verkeerd in te krijgen?
De afstelling van de lampen weet ik niet wat de eisen bij de apk precies zijn. Het kan maar zo zijn dat ze wel aan de apk voldoen zonder juist afgesteld te zijn.
verlichting
Waar vergelijk je mee, wat is je referentiekader? Hoe bedoel je?
Ze zijn wel moeilijk te plaatsen, dat is zo, maar verkeerd, dat weet ik niet, dat ga ik zo meteen bij het terug plaatsen van de lamp nakijken.
Ik zal naar de garage gaan om te zien of de lampen goed afgesteld zijn .
paul glas
Re: verlichting
scheurijzer schreef:Waar vergelijk je mee, wat is je referentiekader? Hoe bedoel je?
.
Ik kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld voor je Xantia in een auto met Xenon hebt gereden. Als je dan in een auto met H1-pitjes stapt krijg je de neiging om te controleren of je licht het wel doet.
Kom je uit een auto die nog Duplo heeft, dan verwonder je je elke keer hoeveel licht je H1 geeft.
verlichting
ja ik herken dat wel, kijken of de lampen het wel doen
Ik rij alleen maar in mijn eigen!
Kom je uit een auto die nog Duplo heeft !!!Dit zegt mij niks!!!
Het lijkt een wat onoplosbaar iets, of er een stel lampen bij hangen!!
paul glas
Nouja, ik blijf het vreemd vinden: de lampen van een Xantia zijn gewoon goed.
Wat voor pitjes heb je erin gedaan? Goedkope zooi of de wat duurdere? Zit namelijk ook nog best verschil in.
Duplo lampen zijn de R2-lampen. Eigenlijk de voorganger van de Halogeen-lampen.
verlichting
Heb er Philips in zitten, dat moet toch goed zijn.
Ik vind verlichting te belangrijk om er goedkope troep in te doen
paul glas
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Waar je kans op hebt, zeker als je overdag altijd licht voert is matte glazen. Je wagen is niet de jongste meer en als die nooit iets heeft geraakt heb je nog orginele glaasjes.
Probeer eens nieuwe of een setje nieuw gebruikte
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
verlichting
ik zal nog eens goed er na kijken, of ik wat vreemds er aan kan ontdekken.
Bedankt EW en Goodolddiesel
paul glas
verlichting
Heb vandaag de koplamp uitgebouwd , en het valt mij tegen, het chroom aan de binnenzijde is slechter als ik had gedacht, eigenlijk moet ik de bak vervangen, eens zien of er 2e hands wat te krijgen is.
misschien dat er forum leden zijn die er wat hebben liggen.
paul glas
kijk dan vooral ook op http://www.xantiaclub.net
verlichting
wat moet ik hier dan vinden? :
paul glas