Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Activa CT Turbo schreef:@wbogaerts
Dan ga ik dat dan maar doen, als ik eenmaal een hobbyautopotje heb van >15.000€, dan ga ik maar eens verder kijken.
Mijn ideetje was om naar Frankrijk te gaan en die SM gewoon te kopen als ik genoeg info had, geld mee te nemen en terug te rijden en voor mijn deur te zetten…waarschijnlijk zou ik al ergens bij Clermond-Ferrand stranden en de ANWB moeten inschakelen. Komt die met zo’n grote gele truck met zwaailichten voor je huis aan. Motor kapot…nog even 15.000€ aftikken na het aankoopbedrag….ofwel lange tijd stil zetten en sparen sparen…
Als je die voor enkele duizenden eurotjes meekrijgt is het weer een ander verhaal natuurlijk , maar spijtig genoeg denkt elke verkoper die een SM heeft dat hij een goudmijn in hande heeft :
http://www.kapaza.be/Autos/Oldtimers/12291627/Citroen_SM_ORIGINELE_staat.html
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Activa CT Turbo schreef:
Mijn ideetje was om naar Frankrijk te gaan en die SM gewoon te kopen als ik genoeg info had, geld mee te nemen en terug te rijden en voor mijn deur te zetten…waarschijnlijk zou ik al ergens bij Clermond-Ferrand stranden en de ANWB moeten inschakelen. Komt die met zo’n grote gele truck met zwaailichten voor je huis aan. Motor kapot…nog even 15.000€ aftikken na het aankoopbedrag….ofwel lange tijd stil zetten en sparen sparen…
Fout! De anwb komt je niet helpen met een Franse auto in Frankrijk
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Lijkt me ook niet de vmeest verstandigste keus om met een net aangeschafde SM terug te rijden.
De SM was net verkocht volgens de nu dus vorige eigenaar..
hier een link van de annonce
http://www.webmycar.com/zonecar/webacar.nsf/fr/8CB81B9F00AFFC6DC125743C00736F61
Hij vroeg 6500€. In het geval van een echte 56000km wel interessant…
Trouwens, wordt je auto als je een IRK hebt bij de ANWB en lid van de wegenwacht bent niet vanuit het buitenland teruggebracht? Daar heb je toch een IRK voor?
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Activa CT Turbo schreef:waarschijnlijk zou ik al ergens bij Clermond-Ferrand stranden en de ANWB moeten inschakelen. Komt die met zo’n grote gele truck met zwaailichten voor je huis aan.
Komt de ANWB ook om te blussen?
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Activa CT Turbo schreef:Trouwens, wordt je auto als je een IRK hebt bij de ANWB en lid van de wegenwacht bent niet vanuit het buitenland teruggebracht? Daar heb je toch een IRK voor?
Als ex-anwb’er ( alarmcentrale Lyon) zal ik even proberen om ‘t uit te leggen;
Je hebt recht op hulp in het buitenland met een auto met Nederlands kenteken, die APK gekeurd is én een geldige WA verzekering heeft. ANWB heeft volledige toegang tot het kentekenregister, dus zien ze direct of aan de genoemde voorwaarden is voldaan.
Dan tweede punt: Je hebt recht op hulp bij pech met een auto met een buitenlands kenteken waarvan je kunt aantonen dat die auto: jouw eigendom is, een geldige WA verzekering heeft én gekeurd is in het land van registratie. Er is echter een grote uitzondering: Je hebt GEEN recht op hulp in het geval van een auto met buitenlands kenteken IN het land waar deze auto geregistreerd staat. ERGO: met die sm met een frans kenteken heb je wél recht op hulp in Nederland en de rest van de EU maar dus NIET IN FRANKRIJK ( want daar staat die auto met het buitenlandse kenteken dus geregistreerd).
Waarom deze regels: Heel simpel: om te voorkomen dat iemand in FR een barrel koopt, en die vervolgens op kosten van de ANWB naar NL kan laten brengen als ie stuk gaat, en om te voorkomen dat NL’ers die in FR wonen met hun FR geregistreerde auto’s misbruik maken van de Anwb-hulp.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Activa CT Turbo schreef:Hij vroeg 6500€. In het geval van een echte 56000km wel interessant…
Ik vroeg me alleen nog even af hoe je had willen vaststellen of de kilometerstand écht 56.000 was, of dat ie dus 156.000 of 256.000 km gelopen had… Je moet namelijk best wel een goede Sm kenner zijn om te weten hoe je kunt zien hoeveel die auto nou echt gelopen zou hebben
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Tja goede vraag, daar heb ik geen antwoord op…
Als die 256.000km heeft gelopen is het wel een erg goede motorrevisie geweest..
Af en toe moet je in het leven gewoon een gokje wagen nietwaar…wie niet waagt wie niet wint
Nou ja het probleem heeft zich zelf opgelost, zij is verkocht.
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Activa CT Turbo schreef:
Af en toe moet je in het leven gewoon een gokje wagen nietwaar…wie niet waagt wie niet wint
Dat gokken hé.... wil je van mij aannemen dat je dat met ALLES kunt doen, maar écht NIET als het om een Sm gaat?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Activa CT Turbo schreef:Tja goede vraag, daar heb ik geen antwoord op…
Als die 256.000km heeft gelopen is het wel een erg goede motorrevisie geweest..
Of hij is al zijn derde of vierde motorblokje bezig .
Wat echt niet everdreven is , de SM’s met nog hun originele blok zijn zeldzaam .
Mijn jongste SM heeft het ouder motornummer .
Injectie wagen nummer 0232 heeft injectie motor nummer 031 ...;
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
wbogaerts schreef:Activa CT Turbo schreef:Tja goede vraag, daar heb ik geen antwoord op…
Als die 256.000km heeft gelopen is het wel een erg goede motorrevisie geweest..
Of hij is al zijn derde of vierde motorblokje bezig .
Wat echt niet everdreven is , de SM’s met nog hun originele blok zijn zeldzaam .
Mijn jongste SM heeft het ouder motornummer .
Injectie wagen nummer 0232 heeft injectie motor nummer 031 ...;
Walter
jep zoals je ziet alles is dus mogelijk alhoewel mijn motor de originele was in de wagen….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!