olie lampje.. brandt
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 17 november 2008 11:26 AM

Heren en dames,
ik ben druk met restauratie, Nu brandt na starten mijn olie lamje erg fanatiek. ook bij gasgeven blijft het ding branden. Er is wel olie.
Kan ik nu op 1 of andere manier weten/ controleren of er olie rondgepompt wordt?

ik ga er natuurlijk van uit dat de sensor moeilijk doet. Daar wil ik eigenlijk later een keer wat aan doen. Maar ja, dingen kapot maken (blok) kan altijd nog,


groet

.komma

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 november 2008 11:59 AM
  [ # 1 ]

de 21? of de 19?

je weet het alleen zeker als je druk meet! Ligt de draad niet kaal tegen het chassis?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 17 november 2008 12:01 PM
  [ # 2 ]

Ik zou toch maar wat opletten met gas geven als je niet weet of je wel oliedruk hebt .

Als je de banjobout uit de verbinding tussen motorblok en cilinderkop haalt merk je wel of er olie druk is . ( dacht dat dit juist achter de stroomverdeler zit )

Andere optie is natuurlijk gelijk een nieuw oliedrukkontakt monteren , moet je toch zeker doen bij een restauratie .

Zit je oliefilter juist gemonteerd ????

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 17 november 2008 01:39 PM
  [ # 3 ]

Mijn ervaring met oliepeilstok Crying or Very sad  : het rubber aanslagdopje was naar boven opgeschoven, heb daardoor 10.000km gereden met 3 liter olie ipv 4.5 Surprisedops:
Motor in de soep, dus.

Pas na aftappen kwam ik er achter dat de hoeveelheid olie in het carter niet overeen kwam met de afgelezen stand op de peilstok!

knuffel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 november 2008 01:41 PM
  [ # 4 ]

Tip ook op oliefilter dat te los zit. Hierdoor krijg je veel drukverlies. Is het filter recentelijk gewisseld?

Citroen!

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 17 november 2008 04:32 PM
  [ # 5 ]

In principe is het ding rijdend weg gezet. Dus filter zou oki doki moeten zitten.

De banjobout, dat wordt even zoeken.

Als ik de kans krijg vervang ik de sensor eerst idd.

Dat van het rubber lijtk me ook niet grappig, ik kijk er ook naar.

.komma

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook