1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Nieuw op dit forum met mijn eerste GS
Sandwich
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 08-11-2008

Gepost: 17 november 2008 09:35 PM

Hallo liefhebbers!

Afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste GS naar huis kunnen rijden.

De GS is hier wel bekend, deze :  ) (de link naar marktplaats is echter niet meer correct).

Ik heb mijn trouwe BX ingeruild om ‘met meer gevoel’ te rijden. En ik vind het fantastisch!
Ik denk dat Paul Oud van bovenstaande post en de reacties daarop er nogal naast zaten. Ok, de lak is niet nieuw, het interieur is niet nieuw. We kunnen misschien zelfs zeggen dat de auto niet nieuw is Wink. Maar ze rijdt als een zonnetje met heel af en toe een wolkje.
Je kunt voor die prijs ook geen puntgave klassieker verwachten maar de GS is wel zo goed als roestvrij en keihard.
Niets

‘Ik vond het maar een verdrietige auto’

  ik werd er zeer zeer vrolijk van.

Iwan en Niels Pasman waren uitermate vriendelijk en ze hebben de auto afgelopen week (vorige week zaterdag heb ik proefgereden) nog helemaal nagekeken op een aantal punten die we tijdens de proefrit tegenkwamen. Zelfs de radio doet het nu weer en gedeeltes van het interieur zijn ongevraagd opgeknapt.

Gisteren het chroom nog eens mooi opgepoetst en daarna lekker getourd.

Chapeau Pasman en voor mezelf: Welkom hier en nu nog even die roestbehandeling. Nog recente tips?

it’s all in the family

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 17 november 2008 09:39 PM
  [ # 1 ]

Welkom hier, en kom maar op met die pics!

Ik wens je veel plezier van je nieuwe aanwinst toe, gefeliciteerd!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 17 november 2008 09:43 PM
  [ # 2 ]

Re: Nieuw op dit forum met mijn eerste GS

Sandwich schreef:

nu nog even die roestbehandeling. Nog recente tips?

Bertram

Gosliga Leeuwarden. Levert erg goed werk af.
Welkom trouwens! Foto’s??  Wink

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Sandwich
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 08-11-2008

Gepost: 17 november 2008 10:03 PM
  [ # 3 ]

Bedankt voor het welkom,

Ik heb nog geen echt mooie foto’s maar voor nu de foto’s die ik gemaakt afgelopen zaterdag:
(voor nu even externe links totdat ik weet hoe ze hier te plaatsen)

 
 
mijn trouwe bx als tribute:
 

it’s all in the family

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 17 november 2008 10:21 PM
  [ # 4 ]

Die GS heb ik uit la France gehaald en ken hem dus. Vandaar dat andere topic misschien in jou ogen wat negatief is.

En ja , voor dat geld kun je niet alles verwachten maar met een paar centen erbij heb je een hele mooie Pallas gehad die en wel wat beter bij staat. Die staat volgens mij nu niet meer op marktplaats , een paar weken terug wel voor 1400 euro.

En over Pasman wil ik geen woorden meer over vuil maken.

Profiel  
 
Sandwich
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 08-11-2008

Gepost: 17 november 2008 10:42 PM
  [ # 5 ]

Beste citro-power,

Ik vond die witte club gewoon mooier dan de Pallas waar je het over hebt.
En verpest mijn lol nu even niet met dit soort commentaar hoe eerlijk ook. Ik ben de blije nieuwe eigenaar en geef aub liever tips hoe ik met mijn GS om moet gaan ook al ben je het niet eens met mijn eerste GS aankoop.

Maar natuurlijk wel bedankt voor je reactie

it’s all in the family

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 17 november 2008 11:17 PM
  [ # 6 ]

Vast gesneden koek maar allee…

Ik heb sinds maart een GSA en intussen weet ik het zeker: ze roesten érg snel! Ik dacht eerst dat ‘t vast een beetje overtrokken zou zijn, al die verhalen van verdwijnend metaal maar het is wel degelijk waar. Gelukkig heeft die van mij er niet echt last van maar ik heb wel degelijk plekjes zien ontstaan die er in maart nog niet waren!

Erg gevoelig zijn vooral de voetplaten. Als je de vloerbedekking wegtrekt dan zie je twee gaten met moeren (bevestiging subframe). Giet die gaten eerst maar ‘ns vol met iets vets, b.v. goedkope olie. Dat werd mij ook aangeraden.

Controleer, nadat je in de regen hebt gereden, altijd even of er geen water in de auto is gelopen. Er blijft b.v. water staan in de hoeken van de kofferbak en in de randen vlak voor de stoelen en onder de achterbank. Als je die niet snel droogmaakt heb je binnen no-time een gat in de vloer. Bij mijn GSA was ik nog nét op tijd met het ontdekken van het water rond de voetplaten, bij andere wagens heb ik gezien dat het heel slecht kan aflopen.

Als je in de zomer met het raampje open rijdt, bereid je dan alvast voor op de alom beruchte benzinestank… meestal komt dit door een gescheurde vulpijp of poreuze/ slecht werkende ontluchting. Doordat je het raam open hebt gaat de lucht wervelen. De dampen komen dan via de holle ruimten in de cabine terecht.

Je zult vast weten dat de boxermotortjes het beste lopen op brandstof met een hoger octaan dan 95. Het 1300 Eco-blok wil ook prima op 95 maar loodvervanger en octaanverhoger toevoegen maakt toch wel verschil in de positieve zin.
En mijn GS/A rijdt -anders dan de bx- zuiniger als ik bij het optrekken lekker veel toeren maak (zonder te planken). Met wat inlevingsvermogen kun je horen en voelen bij hoeveel toeren het boxertje zich het lekkerst voelt.
Pas bij het ‘lekker doortrekken’ wel op dat de motor een kilometer of 8 nodig heeft om lekker op temperatuur te komen.

Verder, vooral genieten. Ze rijden fantastisch, klinken prachtig, voelen groot en comfortabel aan, lokken leuke reacties uit en zijn - mits goed onderhouden - ook nog eens relatief zuinig en betrouwbaar, zeker voor die tijd.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 17 november 2008 11:25 PM
  [ # 7 ]
Sandwich schreef:

Beste citro-power,

Ik vond die witte club gewoon mooier dan de Pallas waar je het over hebt.
En verpest mijn lol nu even niet met dit soort commentaar hoe eerlijk ook. Ik ben de blije nieuwe eigenaar en geef aub liever tips hoe ik met mijn GS om moet gaan ook al ben je het niet eens met mijn eerste GS aankoop.

Maar natuurlijk wel bedankt voor je reactie

Tuurlijk wens ik je het alle beste en heeeeel veel rijplezier met je GS. En wat ik al helemaal niet wil is je lol verpesten Wink

En de 1 vind een wiite Club mooi , de ander een grijze Pallas. Ik bedoelde meer de staat van beide auto’s en het geringe prijs verschil daar tussen , niet de uitvoering.

Zeg het maar wat je weten wil over je GS of tips , op alles is een antwoord.

Maar begin maar met het vol gieten van je GS’je met anti roest , het belangrijkste.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 18 november 2008 12:02 AM
  [ # 8 ]
Midfriesland schreef:

Giet die gaten eerst maar ‘ns vol met iets vets, b.v. goedkope olie. Dat werd mij ook aangeraden.

Neen! Gebruik aub geen goedkope olie o.i.d. Ga liever voor een paar centen meer een middel aanschaffen wat er voor gemaakt is. Desnoods eerst een litertje Owatrol bij de verfhandel. Door er lukraak olie in te mieteren zal een roestomvormer of conserveringsmiddel later minder goed zijn werk kunnen doen. En dat is gewoonweg zonde.
Dus als je er iets in mikt, mik er dan gelijk iets goeds in. (en al helemaal geen afgwerkte olie, wat vele “prof” ook wel aanraden)

Profiel  
 
Sandwich
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 08-11-2008

Gepost: 18 november 2008 12:16 AM
  [ # 9 ]

Anti-roest staat inderdaad bovenaan mijn lijst.
Ik ben nog aan het zoeken naar een bedrijf in de buurt (Urtrecht en omgeving) die dit kan doen.
Iemand ervaring met   ?
Of moet ik definitief voor dinitrol gaan ?
Misschien deze : Dinitrol ML station Uden?
Of, of.. en is sparen beter dan tectyl?

Bedankt voor alle leuke reacties tot nu toe.

it’s all in the family

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 18 november 2008 12:32 AM
  [ # 10 ]

Gefeliciteerd met je GS. Veel plezierige kilometers gewenst! Ik wil wel wat meer foto’s zien…

De tip om in dat gat bij vloerplaten schone motorolie te spuiten kreeg ik ook van een Citroenspecialist die veel in GS-en heeft gedaan en er zelf ook nog een heeft waarin hij rijdt. Hij zei dat je het als het goed is dan aan de onderkant door de naadjes van de vloerplaat ziet druppelen.

Zelf ben ik nog aan het nadenken welk product ik hiervoor zal gaan gebruiken want net als Patrick voel ik niet veel voor motorolie. Ik denk eerder aan Owatrol of Dinitrol.

Over Gosliga heb ik goeie dingen gehoord. Over Studio 2CV alleen slechte dingen…Zelf heb ik mijn Ami 8 ooit bij Jan van Egmond laten doen voor veel geld. Over die behandeling ben ik (op wat details wat betreft het destijds afleveren van de auto na) nog steeds zeer tevreden.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 18 november 2008 12:33 AM
  [ # 11 ]

Of, of.. en is sparen beter dan tectyl?

Ik ben bang dat dat een vraag is waar je geen helder antwoord op zult krijgen. De ene zweert bij owatrol, weer een ander bij fertan, weer een ander zegt ‘mieter maar vol met olie, liefst afgedraaid’ en er is ook nog Mike-Sanders Fett, enz. enz.  huh

Speur maar eens rond op dit forum. Ik ben blij dat de mijne mooi binnen staat want ik weet écht niet wat te kiezen… huh

Mijn auto is in het verleden waarschijnlijk met ML behandeld (de restanten hebben die kleur) dus ik denk dat ik dat er ook maar weer in ga blazen. Beter dan niks lijkt me.

Dus… kom maar op met de kritiek op ML en Tectyl, ik ben er helemaal klaar voor.  Wink

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Sandwich
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 08-11-2008

Gepost: 18 november 2008 12:35 AM
  [ # 12 ]

En oh, wat misschien leuk is om te vertellen:

Ik kom uit een echte Citroen geschiedenis:
-opgegroeid in ds-en, eenden en gs-en (zie avatar)
-directe familie met tot nu toe: bx’s, xantia’s, ami’s, bx’s, berlino, en nu weer een gs.

Hoe zit dat met jullie? Of is dat een nieuw topic waard?

Maar dat terzijde.

it’s all in the family

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 18 november 2008 12:40 AM
  [ # 13 ]

Hij zei dat je het als het goed is dan aan de onderkant door de naadjes van de vloerplaat ziet druppelen.

Dat klopt! Gewoon helemaal volgieten. Wat vet is roest niet… nou ja, minder dan. Wel even wat kartonnetjes onderleggen ter besparing van het milieu!

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 18 november 2008 12:50 AM
  [ # 14 ]
Midfriesland schreef:

Speur maar eens rond op dit forum. Ik ben blij dat de mijne mooi binnen staat want ik weet écht niet wat te kiezen… huh

Dus… kom maar op met de kritiek op ML en Tectyl, ik ben er helemaal klaar voor.  Wink

Ben het helemaal met je eens, iets doen is heel veel beter dan niets. En droog binnen stallen is het beste.

Welk product nu beter is, ik weet het niet. Er zijn zoveel producten, meningen en ervaringen. Probleem is dat je deze verschillende ervaringen nooit echt goed met elkaar kan vergelijken omdat je dan over een langere periode een grondige inspectie zou moeten doen.

Die test destijds in dat Duitse autotijdschrift klonk wel als een redelijke vergelijking en daar kwam Mike Sanders als beste uit. Ben wel benieuwd of iemand z’n GS daarmee heeft behandeld en hoe de ervaringen ermee zijn. Ik las die test indertijd pas nádat ik de kas van Jan van Egmond flink had gespekt… Crying or Very sad

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 18 november 2008 06:10 PM
  [ # 15 ]
Mach2 schreef:

Die test destijds in dat Duitse autotijdschrift klonk wel als een redelijke vergelijking en daar kwam Mike Sanders als beste uit. Ben wel benieuwd of iemand z’n GS daarmee heeft behandeld en hoe de ervaringen ermee zijn. Ik las die test indertijd pas nádat ik de kas van Jan van Egmond flink had gespekt… Crying or Very sad


 

doei

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook