Timo1990 schreef:Hoelang heb je gewacht voordat je weer ging schuren? Ik had ook zijdeglans zwart, en moest steeds twee uur wachten voordat het uitgehard was..
Je neemt dat stijltje in de achterdeur niet mee met spuiten?
Ja ik moest ook 2 uur wachten maar bij de laatste laag had ik haast dus na 1.5 uur geschuurd een foutje dus.
En het stijltje heb ik niet meegespoten nee dat is van plastic dus moest dat eerst ook weer geprimert worden enzo en dat ziet er nog wel goed uit.
Ik kijk nou al weer op tegen de andere kant dat afplakken is echt veel werk allemaal tape onder de rubbers duwen omdat die niet meegespoten moeten worden
En wat het spuiten betreft ik had wel elke keer geschuurd maar ik bedoelde eigelijk wacht je 10 minuten ofzo tot het stofdroog is en dan overspuiten dan hecht het nog wel dacht ik. Of 2 uur wachten en schuren en overspuiten.
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Je moet gewoon het lak laten uitdampen (de tijd wordt vermeld op de bus?. wanneer je het kunt schuren) Anders stroop de lak op, of gaat er helemaal weg!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
robinrossie schreef:En het stijltje heb ik niet meegespoten nee dat is van plastic dus moest dat eerst ook weer geprimert worden enzo en dat ziet er nog wel goed uit.
Die zag er mischien nog wel mooi uit, maar nu zijn de raamstijlen zwart, en dat stijltje lichtgrijs. Persoonlijk vind ik dat ook niet echt mooi. Je bent nu toch bezig, dus waarom niet?
Nu moet ik wel zeggen dat ik het op de eerste foto amper zie, maar op de tweede foto heel duidelijk zie. Ik weet natuurlijk niet hoe dat in het echt is.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Timo1990 schreef:robinrossie schreef:En het stijltje heb ik niet meegespoten nee dat is van plastic dus moest dat eerst ook weer geprimert worden enzo en dat ziet er nog wel goed uit.
Die zag er mischien nog wel mooi uit, maar nu zijn de raamstijlen zwart, en dat stijltje lichtgrijs. Persoonlijk vind ik dat ook niet echt mooi. Je bent nu toch bezig, dus waarom niet?
Nu moet ik wel zeggen dat ik het op de eerste foto amper zie, maar op de tweede foto heel duidelijk zie. Ik weet natuurlijk niet hoe dat in het echt is.
Ja nu je het zegt en ik erop begin te kijken heb je gelijk . Misschien toch nog overspuiten, Maar ik ga het eerst proberen met een goede bumperblack. Kan ik weer alles opnieuw afplakken want het ziet er inderdaad niet uit.
De auto is vorige week vrijdag naar de garage geweest daar werdt geconstateerd dat nu de grote octopus lekte, ik was er al bang voor en omdat er elke dag maar een beetje lhm voor de deur lag had ik het ook kunnen weten. Daar moest ik wel even over nadenken ging me 400 euro kosten de kleine en de grote octopus.
Maar ik heb gisteren de grote al laten vervangen en omdat de kleine nog niet binnen was moet die nog vervangen worden ik heb ook gelijk de einddemper laten vervangen de pijp was al een afgescheurd en gelast en nu was de andere kant afgescheurd ik denk dat ik straks als de kleine octopus is vervangen niet bang meer hoeft te zijn voor een lhm lekkende bx.
Pfff, Je blijft bezig met een bx . Nou heb ik al een tijdje gemerkt dat als ik de motort start dan gaat hij heel snel naar 2000 toeren met veel geratel uit de motor.
Na 10 seconde gaat die naar 1500 toeren dan is het geratel weg en zo blijft hij 10 minuten lopen dan gaat die naar 900 toeren.
Maar nou luisterde ik vanmiddag eens goed en hoor ik het geratel ook als ik boven de 3000 toeren rijdt en het gas loslaat, dan hoor ik het omdat de motor dan niet zo veel geluid maakt. Wat kan dit zijn als het echt een groot probleem gaat worden wil ik het graag weten want ik wou de kleine octopus laten vervangen maar als die er dan over een maand mee stopt heb ik er ook niks aan. Dus als iemand weet wat het is zou ik het graag weten.
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Aan de hand van een omschrijving is het erg lastig te bepalen wat het geratel zal inhouden.
Je kunt denken aan:
Klepspeling
Te slappe riem(en)
Spanrol van de distributie
Uitlaat lawaai door een (klein) lek
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Je kunt dus het beste even een deskundig iemand laten luisteren…
Oke ik zal er een deskundig iemand naar laten kijken. Maar ik wou gewoon weten of ik het misschien zelf kon maken. En hoe kan ik kontrolleren of de klepspelling goed is zijn daar speciale voelermaatjes voor.
En uitlaat knalt ook nog al als ik het gas loslaat misschien geeft dit een aanknopingpunt.
Omdat de bx nu niet meer zo een herrie maakt bij het starten is er nog niks aan gedaan.
Maar er zijn wel weer andere problemen.
De ruitenwissermotor beging kuren te vertonen hij gaat goed van rechts naar links maar van links naar recht gaat nogal moeizaam. Dus ik denk dat zijn beste tijd over is, is zoiets makkelijk te vervangen of kan er nog iets naders mis zijn.
Verder wil de rechter koplamp wel is maar half branden bij de citroen veiligheidsdag is dit opgemerkt en ze zeiden dat de massa niet goed was. Draadje los? of geen goed kontact maar waar kan dit zitten.
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik denk dat je wissermotor aan z’n eindje zit. Die vervangen is niet moeilijk, een goede andere vinden is wel wat moeilijker. Ze hebben namelijk vaak speling op de wisser-as (dat ding dat de arm heen-en-weer laat gaan) en dat zie je meestal pas als ie gemonteerd is en wist.
Voor je koplamp moet je even een nieuwe H4 stekker gaan halen en die aan de draden prutsen. Let wel op dat je de goede draad op de goede plek zet!
Hilko16TZI schreef:Aan de hand van een omschrijving is het erg lastig te bepalen wat het geratel zal inhouden.
Je kunt denken aan:
Klepspeling
Te slappe riem(en)
Spanrol van de distributie
Uitlaat lawaai door een (klein) lekEn zo kan ik nog wel even doorgaan. Je kunt dus het beste even een deskundig iemand laten luisteren…
Een kapotte voorraadbol en heel oude LHM?
Een 1600 heeft een tussenwiel in de v-snaar zitten wat ook mee kan gillen.
Ich bin ein Breaker
robinrossie schreef:Na 4 keer de achterdeur spuiten is het gelukt. Het is nog wel niet helemaal goed maar nu was het weer bij het schuren fout gegaan een druiper niet goed weggeschuurt, en ik heb ook te snel weer geschuurt zodat er stukken die je geschuurd hebt blijven plakken en je ze er niet meer afkrijgt. Maar ik vondt het genoeg geweest, als je er een halve meter afstaat zie je niks.
Andere kant die nog niet gespoten is. En dan was dit nog de goede kant.
fotoEn dit is als die gespoten is ziet er duidelijk beter uit.
foto
Bedoelen jullie met 3 keer spuiten ook 3 keer schuren of laten uitdampen en dan meteen weer erover heen :
Zow, ziet er netjes uit!
Ik ben vandaag op de sloop geweest en heb een beetje op de gok een ander mechanisme en motor uit een bx gehaald omdat er geen wisserarm meer aan zat dus het is nog afwachten of deze wel goed is. Maar nu deed de oude het weer gewoon op de terugweg. Is dit typisch een bx met karakater trekjes.
@ Karel. Een vooraadbol die kapot is dat geloof ik niet de pomp tikt niet echt vaak. En de LHM is in April nog ververst en doogespoeld dus dat kan het ook niet zijn. Het is trouwens geen gillen dat die soms doet maar echt tikken en dan in een heel snel tempo. Dat met het toerental gelijk mee omhoog gaat.
Mmm, bekend met het geluid van tikkende kleppen?
Ich bin ein Breaker
Ik ken het geluid niet maar ik kan me er wel iets bij voorstellen hoe het moet klinken het lijk er wel op in ieder geval. Maar een monteur waar ik was geweest vroeg welke motor ik had en dat het de kleppen niet konden zijn bij deze motor maar dat klopt dus niet. Was overigens geen citroen monteur.