RSPR schreef:
Overigens wordt overdag bij het rijden onder viaducten kort de dashboardverlichting gedimd, na deze korte donkerte wordt het display weer helder verlicht, hetgeen overdag de afleesbaarheid bevorderd, is dit ergens te voorkomen, anders dan door het slopen van de lichtsensor oid?
mvg Rspr
Gebeurt dit ook met de lichten in stand ‘0’ ?
Persoonlijk heb ik er geen last van.
Je kan in elk geval de sterkte van de dashboardverlichting regelen met het scrollwieltje links onder op het stuurwiel (ik vermoed zowel in de lichte als in de donkere toestand) ; je zou het helderheidsniveau van beide toestanden op hetzelfde niveau kunnen instellen.
Gebeurt dit ook met de lichten in stand ‘0’ ?
Nee, alleen in de stand ‘auto’!
Je kunt natuurlijk de lichtsterkte van de nacht-stand opdraaien totdat ie gelijk is aan de dagstand maar dan zit je zodra het donker wordt met een zeer fel verlicht scherm. Dus ga je steeds aan het scrollwieltje zitten draaien…
Voor mij werkt het prima zo: een zachte stand ‘s avonds en een goed verlicht scherm overdag. Enige probleem is de schemering: soms lijkt het alsof de lichtsensor iets te snel naar de nachtstand overschakelt. Er is dan m.i. nog voldoende daglicht, maar het scherm is al gedimd. Dan is het toch nog nodig ff aan het wieltje te draaien
Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken
Update:
Volgens de deler is er een probleem bij de nieuwere autoś welke ook een trekhaak hebben.
Hierdoor krijgen ze de appelverlichting niet ingeschakeld.
Dat hij dan ook niet uitgaat op 0 is wel lastig op bijvoorbeeld een veerpont “Handrem vast, Lichten doven” Dat eerste is geen probleem (automagisch) de tweede duurt dus waarschijnlijk even lang als de follow-me-home… dat wordt lachen…:)
Ondertussen nog geen dealer gevonden die mijn appel kan inschakelen ...snifff
GC4P 2.0 HDiF EB6V Exclusive Icare
(de eerste 71.000 km zitten erop)

Totaal aantal Berichten: 229
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Arpic schreef:Update:
Volgens de deler is er een probleem bij de nieuwere autoś welke ook een trekhaak hebben.
Hierdoor krijgen ze de appelverlichting niet ingeschakeld.Volgens mij flauwekul. Op mijn vorige C4 coupe, had ik een trekhaak i.c.m. appel verlichting. Kwestie van goed de menu’s doorlpen bij de dealer. Het moet functioneren.
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5
C4 2.0 HDI fan schreef:Arpic schreef:Update:
Hierdoor krijgen ze de appelverlichting niet ingeschakeld.Volgens mij flauwekul. Op mijn vorige C4 coupe, had ik een trekhaak i.c.m. appel verlichting. Kwestie van goed de menu’s doorlpen bij de dealer. Het moet functioneren.
Tja, ik ben bang dat jouw “vorige C4 coupe” niet hetzelfde is als “nieuwere auto’s”...
Ik heb er bij de dealer bijgestaan, hij heeft op twee manieren het geprobeerd. De optie heet netjes Appelverlichting, maar als de computer het naar de auto stuurt, volgt er een foutmelding dat het niet is uitgevoerd.
Ondertussen bij 2 dealers geweest, hetzelfde resultaat…GC4P 2.0 HDiF EB6V Exclusive Icare

Totaal aantal Berichten: 944
dit klopt er zijn een aantal auto’s waar het STANDAART niet bij kan maar als je een BSR (trekhaak computer) hebt dan zal het ook niet werken ivm de belasting van accu zal dan hoger liggen. hier door wordt dit door de BSI uitgeschakeld en zal het niet werken.
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Ik heb appèlverlichting dus én een (afneembare) trekhaak.
Dus de combinatie die degene hiervoor “citroenmonteurtje” beschreef als “niet mogelijk”. Het kan dus wel.
C4 Grand Picasso 2.0 16V Lumière EB6V G3
Show Rouge - bèige bekleding
Afn. trekh. Multicon, USBbox, bluetooth. Tomtom 730 HD-T.
Sinds september 2008

Totaal aantal Berichten: 944
marcbraaksma schreef:Ik heb appèlverlichting dus én een (afneembare) trekhaak.
Dus de combinatie die degene hiervoor “citroenmonteurtje” beschreef als “niet mogelijk”. Het kan dus wel.
dan wil ik graag weten welke (G)C4P jij hebt en voor facelift of na ?
het is mij (nog) niet gelukt…
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Totaal aantal Berichten: 1033
- DS 5 E-hdi EGS So Chic
Ook ik heb een afneembare trekhaak en appèlverlichting. Vorige week zonder problemen aan laten zetten bij de dealer.
sinds 13 april 2012: DS5 e-hdi So Chic, Bleu Philae, leer Claudia, eMyWay, HUD, thuiskomertje, afneembare trekhaak, km-stand: 123.000
daarvoor: GC4P 2.0HDiF EB6V Lumière, Show Rouge, Navidrive, afneembare trekhaak
eindkm-stand 127.000

Totaal aantal Berichten: 1033
- DS 5 E-hdi EGS So Chic
Arpic schreef:Dat hij dan ook niet uitgaat op 0 is wel lastig op bijvoorbeeld een veerpont “Handrem vast, Lichten doven” Dat eerste is geen probleem (automagisch) de tweede duurt dus waarschijnlijk even lang als de follow-me-home… dat wordt lachen…:)
Gewoon je handen in de lucht steken, dat je er ook niks aan kan doen. Heb ik ook al eens gehad met een VW-bus in de kanaaltunnel. Je bent echt niet de enige die het niet uit krijgt…
sinds 13 april 2012: DS5 e-hdi So Chic, Bleu Philae, leer Claudia, eMyWay, HUD, thuiskomertje, afneembare trekhaak, km-stand: 123.000
daarvoor: GC4P 2.0HDiF EB6V Lumière, Show Rouge, Navidrive, afneembare trekhaak
eindkm-stand 127.000

Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
guido66 schreef:Arpic schreef:Dat hij dan ook niet uitgaat op 0 is wel lastig op bijvoorbeeld een veerpont “Handrem vast, Lichten doven” Dat eerste is geen probleem (automagisch) de tweede duurt dus waarschijnlijk even lang als de follow-me-home… dat wordt lachen…:)
Gewoon je handen in de lucht steken, dat je er ook niks aan kan doen.
Heb ik ook al eens gehad met een VW-bus in de kanaaltunnel. Je bent echt niet de enige die het niet uit krijgt…
En al die volvo’s dan? Ook daar krijg je de lichten niet uit, zeker niet bij de oudere.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
citroënmonteurtje schreef:marcbraaksma schreef:Ik heb appèlverlichting dus én een (afneembare) trekhaak.
dan wil ik graag weten welke (G)C4P jij hebt en voor facelift of na ?
het is mij (nog) niet gelukt…
Mijn GPC4 is op 19 september 2008 uit de showroom geleverd. Maar voor de echte productiedatum zal ik vast ergens anders moeten kijken. Ik denk van na de facelift, als ik zo naar oudere exemplaren kijk.
C4 Grand Picasso 2.0 16V Lumière EB6V G3
Show Rouge - bèige bekleding
Afn. trekh. Multicon, USBbox, bluetooth. Tomtom 730 HD-T.
Sinds september 2008
de tweede duurt dus waarschijnlijk even lang als de follow-me-home… dat wordt lachen…
Da’s dan toch simpel: druk op het middelste knopje van de sleutel en je follow me home verlichting gaat uit… En zonodig ook weer aan!
Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken
Casey schreef:de tweede duurt dus waarschijnlijk even lang als de follow-me-home… dat wordt lachen…
Da’s dan toch simpel: druk op het middelste knopje van de sleutel en je follow me home verlichting gaat uit… En zonodig ook weer aan!
Kijk, stel dat mń appel het ooit gaat doen, dan is dit in ieder geval een goede tip!
Thanx!
Jawel, het heeft even geduurd, maar ook mijn appel verlichting doet het.
Er was dus idd een update van de computer nodig.
Werkt perfect!
Arpic